نویسنده: تیم کجارو
// چهار شنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۵

پل معلق آسمان کجاست؟

«پل معلق نهج البلاغه» با نام «پل معلق آسمان» یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز بوستان نهج البلاغه و دیدنی‌های تهران به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد.

پارک‌ها و بوستان‌ها از مکان‌های باصفای هر شهر محسوب می‌شوند که در میان ازدحام و آلودگی کلان‌شهرها، ساعات خوش و آرامش‌بخشی را برای تمام گردشگران فراهم می‌کنند. یکی از پارک‌های زیبای تهران، بوستان نهج البلاغه است که با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع در فازهای مختلف، مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت علاقه‌مندان در تمام رده‌های سنی به شمار می‌رود. این پارک در غرب پایتخت، اولین پل معلق تهران را در خود جای داده است.

«پل معلق نهج البلاغه» با نام «پل معلق آسمان» یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های بوستان نهج البلاغه در فاز دوم به شمار می‌رود که امکان استفاده از تفریحات مهیجی نظیر بانجی جامپینگ، راپ سویینگ و راپل هوایی به آن افزوده شده است.

پل معلق تهران

پل معلق آسمان به‌عنوان اولین پل معلق تهران و دومین نمونه کشور (بعد از پل معلق مشگین‌شهر)، مهم‌ترین جاذبه پارک نهج البلاغه و یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌رود. این پل که ایده‌‌پردازی، طراحی و مدیریت پروژه ساخت آن را مهندس محمود گنجعلی بیک بر عهده داشت، در آبان ماه ۱۳۹۷ خورشیدی در فاز دوم پارک نهج البلاغه به بهره‌برداری رسید.

پل معلق آسمان ۲۸۵ متر طول و دو متر عرض دارد؛ ارتفاع آن ۶۵ متر است و حداکثر ارتفاع آن به ۸۰ متر از کف دره می‌رسد. این پل به‌صورت تخت و با کف‌پوش قرمزرنگ به‌گونه‌ای ساخته شده است که ۲۰۰ نفر می‌توانند به‌طور هم‌زمان روی آن تردد یا توقف کنند. همچنین، در ساخت پل معلق آسمان از ۱۲ رشته کابل به قطر ۴۳ میلی‌متر و از جنس گالوانیزه برای ثبات پل اصلی استفاده شده است. 

در اواسط مسیر پل معلق آسمان سکویی وجود دارد که به‌وسیله آن می‌توانید تفریحاتی هیجان‌انگیز نظیر بانجی جامپینگ، سویینگ دو‌نفره و راپل را تجربه کنید. از فراز پل، چشم‌انداز زیبایی از برج میلاد، بوستان پردیسان، پارک نهج البلاغه و برج آزادی قابل‌مشاهده است. چشم‌انداز شب‌های تهران از عرشه پل، لحظاتی به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند.

با توجه به صفحه اینستاگرام پل معلق نهج البلاغه، این مجموعه همه‌روزه از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۴ فعالیت دارد. 


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده