نویسنده: تیم کجارو
// چهار شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۵

فلای لند کجاست؟

فلای لند یک فودپارک جذاب با امکانات رستورانی و تفریحی در بوستان پرواز سعادت آباد است.

در شهرهای بزرگ یکی از تفریحات رایج در میان افراد، به‌ویژه جوانان، رستوران‌گردی و کافه‌‌گردی است. تعداد زیادی فودکورت، رستوران و کافه در تهران وجود دارد که مکانی مناسب برای گذراندن یک روز تعطیل، دیدارهای دوستانه، برگزاری جشن یا قرارهای مهم کاری به شمار می‌رود. این رستوران‌ها تنوع زیادی از نظر موقعیت مکانی، دکوراسیون، منو، کیفیت غذایی و رده اقتصادی دارند؛ به‌همین جهت رقابت شدیدی در میان سرمایه‌گذاران این عرصه وجود دارد و آن‌ها با افزودن امکانات تفریحی و رفاهی جذاب به رستوران‎‌ها، سعی بر جذب و رضایت مشتری دارند.

«فلای لند تهران» یکی از مجموعه‌های رستورانی و تفریحی به شمار می‌رود که در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا افتتاح شده است و شامل فودکورت با دکوراسیون جذاب و بخش تفریحی با امکانات تیوب‌سواری، اسکی و اسنوبرد می‌شود. این فودپارک با تنوع غذایی و امکانات تفریحی خاص خود، در مدت زمانی کوتاه مخاطبان زیادی در میان شهروندان و گردشگران تهرانی یافته و به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است. 

فلای لند کجاست؟

  • آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از چهارراه سرو، بلوار پیام، خیابان آهنگرانی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۱۰۱۷۲۷۱ ۰۲۱ و ۱۴۹۴ (بدون ۰۲۱)

فلای لند تهران

منبع عکس: pinorest.com، عکاس: ناشناس

«فودپارک فلای لند» یکی از پارک‌‎‌های تهران و مجتمع‌های تفریحی محبوب در شمال پایتخت است که در منطقه دو شهرداری تهران و در بوستان پرواز سعادت‌آباد قرار دارد. 

مسیر دسترسی

بهترین وسیله دسترسی به فلای لند، خودروی شخصی یا تاکسی اینترنتی است؛ اما از مترو و اتوبوس نیز می‌توانید استفاده کنید.

  • خودروی شخصی: برای دسترسی به فودپارک فلای لند تهران، ابتدا خود را به بزرگراه یادگار امام برسانید و وارد بلوار پیام شوید. این مجتمع دو ورودی در خیابان آهنگرانی و بلوار شقایق دارد و پارکینگ آن در میدان بهرود در بلوار شقایق واقع شده است.
  • مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به فلای لند، ایستگاه میدان صنعت در خط هفت متروی تهران است که در فاصله حدود پنج کیلومتری این مجموعه قرار دارد. از این ایستگاه می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی خود را به فلای لند برسانید.
  • اتوبوس: نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به فلای لند، ایستگاه اتوبوس میدان بهرود است.

درباره فلای لند تهران

تراس فلای لند تهران

منبع عکس:balad.ir، عکاس: Negar-ast

فودپارک فلای لند یکی از بام‌های تهران به ‌شمار می‌رود که در ضلع جنوبی پارک پرواز سعادت آباد قرار دارد. طراحی این پروژه در سال ۱۳۹۴ و ساخت آن در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید. ساختار پروژه به‌صورت پوسته بتنی (سازه) و فلزی (نمای داخلی و خارجی) است و ظاهری یک‌پارچه دارد. 

مجموعه فلای لند شامل فودکورت، کافه و مجموعه ورزشی اسنو پارک (پیست تیوب‌سواری، اسکی و اسنو برد) می‌شود و با نمای زیبا، دکوراسیون داخلی با رنگ‌های درخشان و نورپردازی متفاوت خود در بوستان پرواز جلب توجه می‌کند. فلای لند از سه طبقه تشکیل می‌شود؛ در حال حاضر، تنها طبقه همکف آن فعالیت دارد و طبقات دوم و سوم در آینده به استیک هاوس و رستوران عربی تبدیل خواهد شد. 

رستوران فلای لند در طبقه همکف، سالنی بزرگ شبیه به یک فودکورت است که غرفه‌های آن به‌صورت گروهی و تحت نظر مجموعه فعالیت دارند؛ از این‌رو، برخلاف سایر فودکورت‌ها، پس از انتخاب میز تنها یک منو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که در آن انواع غذاهای باکیفیت ایرانی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و شیرینی وجود دارد. 

در انتهای طبقه همکف فلای لند تراسی بزرگ و جذاب وجود دارد که چشم‌انداز زیبایی از شب‌های تهران را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. این رستوران که در ارتفاعات شهر واقع شده است، در زمستان با منظره سفیدپوش برف و در فصل‌های دیگر با آب‌وهوای مطبوع خود، بازدیدکنندگان بسیاری را جذب می‌کند و با فضای دلنشین و منوی متنوع، مکان مناسبی برای برگزاری مراسم و جشن تولد به شمار می‌رود. از نکات مثبت فلای لند می‌توان به پرسنل مجرب و خوش‌برخورد و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب آن اشاره کرد.

امکانات رفاهی و تفریحی فلای لند

رستوران فلای لند تهران

منبع عکس: pinorest.com، عکاس: ناشناس

فودکورت فلای لند

در طبقه همکف مجموعه فلای لند، فودکورتی با مدیریت یک‌پارچه وجود دارد که غرفه‌های آن، برخلاف دیگر فودکورت‌ها، به‌صورت مجزا فعالیت نمی‌کنند و مشتریان، مجبور به سفارش غذا از غرفه‌های مختلف نیستند. پس از انتخاب میز تنها یک منو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که شامل انواع غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی، فست‌فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و شیرینی است. در این رستوران تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه، صبحانه سرو می‌شود. 

منوی رستوران فلای لند چندان خاص و متفاوت از دیگر رستوران‌ها نیست؛ اما غذاهای آن تنوع و کیفیت بالایی دارد و تراس رستوران با منظره زیبای رو به شهر، بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند. قیمت غذاها در فلای لند متوسط رو به گران است. این رستوران، آخر هفته‌های بسیار شلوغی دارد؛ اگر به‌دنبال سکوت و آرامش هستید، روزهای وسط هفته را برای صرف غذا در فلای لند انتخاب کنید. 

پیست تیوب‌سواری فلای لند

عملیات ساخت مجموعه ورزشی فلای لند (اسنو پارک) از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت سرمایه‌گذاری آمرتات آغاز شد و از سال ۱۳۹۸ به‌منظور ورزش تیوب‌سواری، آموزش اسکی آلپاین و آموزش اسکی اسنوبرد (برای افراد مبتدی و خردسالان) به بهره‌برداری رسید. این مجموعه سه مسیر مختلف به‌طول ۵۰، ۱۵۰ و ۱۷۰ متر برای استفاده عموم دارد که از ساعت ۹ تا ۱۷ جهت آموزش اسکی و اسنوبرد و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ جهت تیوب‌سواری در نظر گرفته شده است.

مجموعه ورزشی فلای لند تهران، اولین مجموعه ورزش اسکی مصنوعی در ایران است که تحت نظر فدراسیون اسکی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران فعالیت دارد. کفپوش‌های اسکی مصنوعی در این مجموعه تولید کشور ایتالیا است.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده