نویسنده: تیم کجارو
// چهار شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۵

تهران کجا بریم کارتینگ؟

کارتینگ یکی از تفریح‌های مهیج برای علاقه‌مندان به ماشین‌سواری است و از آنجا که چندین پیست کارتینگ در تهران وجود دارد، پایتخت‌نشینان می‌توانند آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنند.

کارتینگ، ورزشی است که از انجام آن خسته نخواهید شد و با اینکه شاید مدت‌زمان آن کم به نظر برسد، در همین زمان کوتاه دنیای جدیدی به روی شما باز می‌شود و هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. این رشته ورزشی به‌طور خلاصه یعنی سرعت، هیجان، دقت و تمرکز همراه با امنیت که فقط باید پای خود را روی پدال گاز بگذارید و بدون ترس از محدودیت‌های رانندگی معمولی، هیجان سرعت را احساس کنید.

کارتینگ فراسا

  • تلفن: ۰۲۱۲۶۵۲۱۳۱۶
  • آدرس: تهران جاده لشکرک، هفت کیلومتر بعد از میدان زربند به‌سمت فشم، نرسیده به اوشان، جنب پمپ بنزین (نمایش روی نقشه)

عکس هوایی از کارتینگ فراسا در میان کوه ها

کارتینگ فراسا که در جاده لشکرک قرار دارد، یکی از بهترین و جذاب‌ترین کارتینگ‌ها و جاهای دیدنی تهران برای بانوان و آقایان است. پس اگر ساکن شرق تهران هستید، حتما سری به این پیست بزنید و چنانچه تجربه‌ای ندارید، با آموزش‌های اولیه استفاده از پیست و خودرو‌ها به‌راحتی می‌توانید ۶ دقیقه کارتینگ مهیج را تجربه کنید. ارائه کلاه ایمنی و تجهیزات موردنیاز به‌صورت رایگان، پذیرایی با چای داغ، امکان استفاده از رستوران، کافی شاپ و سرای سنتی با هزینه مجزا، از جمله امکانات و خدمات کارتینگ هستند. کارتینگ فراسا در منطقه خوش آب‌وهوایی قرار دارد و ازاین‌رو، لذت این تفریح برایتان چند برابر می‌شود.

کارتینگ آزادی تهران

  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۱، پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲۳، جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • تلفن: ۰۲۱۴۴۱۷۴۲۴۲
  • آدرس: تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ شماره ۱۳، کارتینگ آزادی تهران (نمایش روی نقشه)

مسابقه کارتینگ

پیست کارتینگ آزادی به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین و بزرگ‌ترین پیست‌های خاورمیانه نیز شناخته می‌شود که اولین و تنها برگزارکننده مسابقات قهرمانی کشور «Rotax Max» است. مسابقات ریس در کلاس‌های جونیور، سینیور، مستر و DD2 به‌صورت فصلی برپا می‌شود. کارت‌های ریس دارای موتور دوزمانه «Rotax Max 125cc» با ۲۸ اسب بخار هستند که صفر تا صد آن‌ها زیر ۶ ثانیه است.

این پیست که در مجموعه ورزشی آزادی تهران قرار دارد، در سال ۱۳۸۱ با همکاری شرکت روتاکس (از بهترین شرکت‌های سازنده موتور در جهان) ساخته شد و طول آن به ۸۰۰ و عرض مسیر به هشت تا ۱۰ متر می‌رسد. در پیست کارتینگ آزادی نه‌تنها می‌توانید لذت یک سواری پرهیجان و بدون محدودیت‌های سواری در شهر را داشته باشید؛ بلکه امکان استفاده حرفه‌ای از آن نیز وجود دارد. جالب اینکه وجود سیستم ریموت کنترل «shut down transponders» در این مجموعه به سرپرست پیست امکان می‌دهد تا در صورت احتمال بروز حادثه، سرعت کارت‌ها را از بیرون کنترل کند.

سیستم تایم‌گیری پیست توسط یک شرکت‌ بزرگ اروپایی به نام «اس‌ام‌اس تایمینگ» (SMS-TIMING) طراحی شده است که از جمله امکانات آن می‌توان به ثبت رکورد مسابقات، مقایسه با رکورد مابقی رقبا، مقایسه رکوردهای شرکت‌کننده‌ها در طول یک سال و ارسال ایمیل نتایج مسابقات اشاره کرد.

یکی از بهترین امکانات این محل، ارائه کلاس‌های آموزشی در مدرسه‌ کارتینگ آزادی است که در سه مرحله‌ مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای برگزار شده و در نهایت گواهینامه معتبر به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

مدت‌زمان استفاده از کارتینگ در پیست ۶ دقیقه است. در این مجموعه امکانات و خدماتی همچون کافی‌شاپ، پیست خودرو‌های کنترلی، پارکینگ با هزینه جداگانه،‌ پینت‌بال، فست‌فود، باشگاه، سالن همایش، استودیو عکاسی، فروشگاه کارتینگ و قطعات، کارواش و تونل وحشت وجود دارد. پیست کارتینگ آزادی در روزهای بارانی و برفی خدمات‌دهی ندارد.

کارتینگ شهربانو

  • تلفن: ۰۲۱۵۵۴۶۰۱۲۰
  • آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، بوستان ولایت، بوستان شهربانو، کارتینگ شهربانو (نمایش روی نقشه)

دو راننده در حال استفاده از کارتینگ

کارتینگ شهربانو تنها پیست تهران است که فقط به بانوان اختصاص دارد و در نتیجه بانوان می‌توانند بدون داشتن حجاب برای مدت ۶ دقیقه با خودروهای استاندارد، این رشته ورزشی مفرح را تجربه کنند. این پیست در ضلع شمالی بوستان ولایت واقع شده و با دیوار‌های بلند از دیگر قسمت‌های بوستان جدا شده است تا فضایی آرام و راحت برای بانوان فراهم شود. بوستان ۶ هکتاری شهربانو از ۲۰ ساختمان با کاربری‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، آموزشی، اجتماعی و ورزشی تشکیل می‌شود. کارتینگ اتومبیل‌رانی عفاف یکی از این بخش‌ها است که در ضلع غربی مجموعه شهربانو و در کنار ورودی اول پیست کارتینگ قرار دارد و با مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ مترمربع به‌طور اختصاصی برای بانوان طراحی شده است.

کارتینگ شهربانو تنها پیست مختص بانوان است

سالن مد و لباس، مرکز زیبایی، مرکز آموزش (کلاس‌های آموزش مبانی کامپیو‌تر، زبان انگلیسی و...)، کارگاه فرش، رستوران برکت، خانه کودک، مهدکودک هاجر، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی، ورزشی و فروشگاهی ویژه بانوان، مدیاتک (شامل بازی‌های کامپیوتری)، نمازخانه، کارگاه هنر (آموزش هنرهای صنایع دستی، تزیینی و سنتی و...)، مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه و کتابخانه تخصصی بانوان، سایر بخش‌های مجموعه شهربانو را تشکیل می‌دهند.

ضمن اینکه بانوان می‌توانند از زمین چمن فوتبال، استخر، سالن ورزشی سرپوشیده (دارای دو سالن مجزا شامل سالن ورزش‌های توپی و سالن ورزشی‌های رزمی)، پیست دوچرخه‌سواری، دو زمین ورزشی روباز (برای بازی‌های والیبال و بسکتبال و بدن‌سازی) نهایت استفاده را ببرند.

کارتینگ پرند

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • تلفن: ۰۲۱۵۶۹۳۳۲۵۶
  • آدرس: اتوبان تهران-ساوه، بعد از عوارضی دوم، کارتینگ پرند (نمایش روی نقشه)

پیست کارتینگ پرند

مجموعه ورزشی تفریحی پرند دارای پیست کارتینگ با استانداردهای روز دنیا است که با تجهیزات و خودروهای جدید و همچنین پیست ایمن از علاقه‌مندان استقبال می‌کند. برای تجربه کارتینگ نیازی به داشتن گواهینامه رانندگی برای بانوان و آقایان نیست تا به این ترتیب، همه افراد بالای ۱۱ سال بتوانند ضمن رعایت اصول ایمنی، از این ورزش مهیج لذت ببرند.

آموزش اولیه استفاده از پیست و خودروها، ارائه کلاه ایمنی و تجهیزات مورد نیاز، رختکن جداگانه ویژه بانوان و پارکینگ اختصاصی، از خدمات و امکانات این کارتینگ هستند.

زنان مشغول کارتینگ سواری

پیست کارتینگ پرند علاوه بر خودروی رنتال معمولی، دارای خودروی حرفه‌ای است و در نتیجه افراد با مهارت‌های مختلف می‌توانند از این پیست استفاده کنند. از آنجا که این کارتینگ، یکی از مجهزترین، استانداردترین و بزرگ‌‌ترین پیست‌های خاورمیانه به حساب می‌‌آید؛ در دوره‌های مختلف، مسابقه‌های کارتینگ در آن برگزار می‌شود. در کنار استفاده از کارتینگ، وجود رستوران و کافه به شما امکان می‌دهد تا برای لحظاتی استراحت کرده و یک وعده غذای لذیذ میل کنید.

امکان استفاده از بازی‌هایی همچون فوتبال دستی، پینگ‌پنگ، بازی‌های رایانه‌ای و... نیز در این مجموعه وجود دارد تا روز خود را با تفریح‌های سالم و شاد بسازید.

کارتینگ دانیال

  • تلفن: ۰۲۱۲۲۸۱۰۱۴۹
  • آدرس: اقدسیه، خیابان شهید سباری (آجودانیه قدیم)، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، مجموعه ورزشی میثاق، مجموعه ورزشی تفریحی دانیال (نمایش روی نقشه)

چندین راننده سوار بر کارتینگ پشت سر هم

پیست کارتینگ دانیال در مجموعه تفریحی ورزشی دانیال در اقدسیه قرار دارد که علاوه بر آقایان، بانوان نیز می‌توانند سرعت را بدون هیچی محدودیتی تجربه کنند. خودروهای این پیست ۴۸۰ متری، از نوع کارتینگ Birel ۲۰۱۶ ساخت ایتالیا هستند که به‌لطف سیستم تایم‌گیری فوق‌العاده، پیست کارتینگ با استانداردهای روز دنیا، مسیری با پیچ‌های مهیج و قرارگيری پيست در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا، هیجان وصف‌ناپذیری نصیبتان می‌شود.

مدت‌زمان سواری در پیست ۶ دقیقه است که اگر مبتدی باشید، پس از کلاس‌های آموزشی امکان استفاده از کارت‌ها برایتان مهیا است. حداکثر وزن افراد باید ۹۰ کیلوگرم و حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر باشد.

یک نفر در حال کارتینگ سواری در پیست

وجود رختکن اختصاصی برای بانوان و آقایان، کافی‌شاپ، رستوران و پارکینگ، از دیگر امکانات پیست هستند. در صورت تمایل می‌توانید از سایر بازی‌های این مجموعه مانند فوتبال‌دستی، ایرهاکی و بیلیارد با پرداخت هزینه جداگانه لذت ببرید.

کارتینگ موزه خودرو

  • تلفن: ۰۹۳۵۴۱۷۴۲۴۲
  • آدرس: تهران، کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، جنب فروشگاه سپه، کارتینگ موزه خودرو (نمایش روی نقشه)

کارتینگ سرپوشیده با لاستیک های زرد و آبی در کنار پیست

پیست کارتینگ موزه خودرو اولین پیست سرپوشیده کارتینگ تهران است که علاقه‌مندان حتی در طول زمستان نیز می‌توانند به این ورزش مهیج بپردازند. این پیست که جزو بهترین پیست‌های کارتینگ کشور محسوب می‌شود، در موزه خودروهای کلاسیک قرار دارد. امکانات این پیست عبارت‌اند از:

  • امکان استفاده از پیست کارتینگ بدون نیاز به گواهینامه رانندگی برای بانوان و آقایان
  • آموزش اولیه استفاده از پیست و خودروها به‌‌صورت رایگان
  • ارائه کلاه ایمنی و تجهیزات مورد نیاز به‌صورت رایگان
  • بوفه و کافی‌شاپ
  • برگزاری کلاس‌های آموزشی کارتینگ در سطوح مختلف مبتدی تا حرفه‌ای

در کنار استفاده از پیست کارتینگ می‌توانید لحظات شادی را در سالن فوتبال دستی و بیلیارد سپری کنید.

کارتینگ دریاچه چیتگر

  • ساعات کاری: از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸؛ پنجشنبه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۰
  • آدرس: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر، کارتینگ دریاچه چیتگر (نمایش روی نقشه)

کارتینگ سواری یک بانو در پیست چیتگر

کارتینگ دریاچه چیتگر، یکی دیگر از پیست‌های کارتینگ خوب کشور محسوب می‌شود که کاملا مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است. این پیست که در غرب دریاچه قرار دارد، اولین کارتینگ روی یخ مصنوعی ایران به حساب می‌آید. برای استفاده از پیست دریاچه چیتگر باید سن شما بیشتر از دوازده سال و وزنتان کمتر از ۱۱۰ کیلوگرم باشد.

علاوه بر کارتینگ می‌توانید از تفریحات جذاب بام‌لند نظیر سرزمین واقعیت مجازی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، شهر بادی، فوتبال دستی انسانی، اسکای فلایر و... استفاده کنید یا از پیاده‌روی در کنار دریاچه و امکانات آن لذت ببرید.

این مقاله بخشی از محتوای اصلی محسوب می‌شود که در کجارو منتشر شده است؛ اگر تمایل دارید تا بیشتر درباره کارتینگ و پیست‌های کارتینگ تهران بدانید، حتما مقاله «بهترین پیست های کارتینگ تهران که باید امتحان کنید» را مطالعه کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده