نویسنده: تیم کجارو
// چهار شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۵

برای بانجی جامپینگ در تهران کجا بریم؟

اگر به‌دنبال تفریحی پر آدرنالین و هیجان‌انگیز در تهران هستید، بانجی جامپینگ های تهران را حتما امتحان کنید.

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، امکانات ورزشی و تفریحی متنوعی را در خود جای داده است که همگی جزو جاهای دیدنی تهران به شمار می‌روند. این فعالیت‌ها برای گروه‌های سنی مختلف و متناسب با هر نوع روحیه و سلیقه‌ای در نقاط مختلف تهران در نظر گرفته شده‌اند. از جمله هیجان‌انگیزترین این فعالیت‌ها می‌توان به بانجی جامپینگ اشاره کرد.

بانجی جامپینگ توچال

  • ارتفاع: ۴۰ متر
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۹۰۹۰۲۶۰
  • ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۱، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • آدرس: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، بام تهران (مشاهده روی نقشه)
  • قیمت بانجی جامپینگ توچال: ۲۷۰,۰۰۰ تا ۳۳۰,۰۰۰ تومان

بانجی جامپینگ بام توچال

منبع عکس: dunro.com

توچال یکی از مجموعه‌های بزرگ تفریحی در تهران است که انواع تفریحات مانند اسکی، تله‌‌کابین، سورتمه، تله‌سیژ، بانجی جامپینگ، بگ جامپ، بیلیارد، تیراندازی، تنیس روی میز، کیوب کلاب، وی آرسیمولیشن، زیپ لاین و... را در خود جای داده است. بانجی جامپینگ این مجموعه در سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شد و اولین بانجی جامپینگ در ایران محسوب می‌شود. این باشگاه در ایستگاه اول تله کابین توچال به نام بام تهران قرار گرفته است و در کنار سکوی بانجی جامپینگ تقریحات دیگری مانند بگ جامپ (سقوط آزاد روی تشک)، ترامپولین، سنگ‌نوردی و… وجود دارند. بانجی جامپینگ توچال با ارتفاعی بالغ بر ۴۰ متر کاملا استاندارد طراحی و ساخته شده است و امکاناتی مانند ایربگ، تشک و مربیان حرفه‌ای را نیز شامل می‌شود. 

بانجی جامپینگ توچال در فاصله اندکی بعد از افتتاح، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران شناخته شد که البته در ابتدا بانوان اجازه استفاده از آن را نداشتند؛ ولی پس از روبه‌رو شدن با اعتراض‌های فراوان، این ممنوعیت رفع شد. لازم است بدانید برای استفاده از بانجی جامپینگ توچال باید حداقل ۴۰ و حداکثر ۸۰ کیلوگرم وزن داشته باشید؛ همچنین این بانجی جامپینگ در روزهای بارانی و برفی به‌منظور رعایت نکات ایمنی فعالیت نمی‌کند.

بانجی جامپینگ برج میلاد

  • ارتفاع: ۲۸۰ متر
  • شماره تماس: ۰۹۳۵۴۷۷۴۲۴۳
  • ساعات کاری: از ۱۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰
  • آدرس: بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد (مشاهده روی نقشه)
  • قیمت بانجی جامپینگ برج میلاد: هزینه بانجی جامپینگ تا وزن ۹۰ کیلوگرم، یک میلیون و پانصد هزار تومان و برای بالای ۹۰ کیلوگرم، دو میلیون تومان است.

    بانجی جامپینگ برج میلاد

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم، عکاس: عرفان کوچاری

از هیجان‌انگیزترین و پرطرفدارترین بانجی جامپینگ‌های تهران می‌توان بانجی جامپینگ برج میلاد را نام برد. برج میلاد از بلندترین برج‌های خاورمیانه است و امکانات تفریحی متعددی در طبقات آن در نظر گرفته شده که از مهیج‌ترین این تفریحات می‌توان به بانجی جامپینگ اشاره کرد. ارتفاع پرش یا همان دکل پرش ۱۲ متر است؛ اما در واقع فرد ورزشکار در ارتفاع ۲۸۰ متری از زمین، در هوا آویزان می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده، تجهیزات بانجی جامپینگ برج میلاد از استاندارد و ایمنی بالا برخوردار است

بانجی جامپینگ برج میلاد، بلندترین سکوی پرش دنیا به حساب می‌آید. برای پرش از چنین ارتفاعی باید از نظر قلبی و عصبی سالم باشید و دیسک کمر، پلاتین در قوزک پا و فشار خون بالا نداشته باشید. 

بانجی جامپینگ سعادت آباد (آدرنالین پارک)

  • ارتفاع: ۴۰ متر
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۲۰۶۴۳۶۶ و ۰۲۱۲۲۰۷۳۱۹۰
  • ساعات کاری: ۸ تا ۲۰
  • آدرس: سعادت آباد، بلوار پیام، نرسیده به میدان بهرود (مشاهده روی نقشه)
  • قیمت بانجی جامپینگ سعادت آباد: ۲۸۰,۰۰۰ تا ۴۸۰,۰۰۰ تومان

بانجی جامپینگ آدرنالین پارک

منبع عکس: gmaxpark.com

مجموعه تفریحی- ورزشی «آدرنالین پارک» در شمال تهران در ضلع شرق میدان بهرود با دکل‌های بلند خود به آسانی قابل‌مشاهده است. آدرنالین پارک در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در زمینی به مساحت ۱,۰۰۰ متر مربع شروع به فعالیت کرد. این پارک در منطقه دو تهران قرار دارد و اولین مجموعه بازی‌ها و ورزش‌های هیجانی در پایتخت محسوب می‌شود.

بازی‌ها و ورزش‌های این مجموعه به‌قدری هیجان‌انگیز است که همه باعث بالا رفتن سطح آدرنالین می‌شود. از جمله بازی‌های هیجان‌انگیز این مجموعه می‌توان به بانجی جامپینگ اشاره کرد که دکلی به ارتفاع ۶۰ متر دارد، اما پرش از ارتفاع ۴۰ متری انجام می‌شود. در این بانجی جامپینگ امکان پرش از دو سمت فراهم شده است و ضریب ایمنی بالا از نکات مثبت آن است.

بانجی جامپینگ نهج البلاغه

  • ارتفاع: ۶۵ متر
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۳۵۰۷۴
  • ساعات کاری: ۸ تا ۲۳
  • آدرس: بلوار حکیم غرب، بعد از خروجی یادگار امام، فاز دو بوستان نهج البلاغه (مشاهده روی نقشه)
  • قیمت بانجی جامپینگ پارک نهج‌البلاغه: ۳۸۰,۰۰۰ تومان

بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه

منبع عکس: irna.ir

پارک نهج‌البلاغه یکی از بوستان‌های زیبا و دیدنی تهران به شمار می‌رود. این بوستان سرسبز از بهترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت است که امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی مانند شهربازی، سینما ۶ بعدی، مسیر دوچرخه سواری و... را شامل می‌شود. پل معلق آسمان یکی از جاذبه‌های اصلی این بوستان محسوب می‌شود که با قدم زدن روی آن می‌توانید برج میلاد، برج آزادی و کوه‌های شمیران را تماشا کنید.

روی این پل تفریحات هیجان‌انگیزی از قبیل بانجی‌جامپینگ، راپل، سوئینگ و صعود در نظر گرفته شده است. بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه در نیمه پل و در ارتفاع ۶۵ متری قرار دارد. قبل از پرش از این بانجی جامپینگ فشارخون‌تان اندازه‌گیری شده و بعد از حصول اطمینان از سلامت شما، اجازه پرش داده می‌شود. توجه داشته باشید که حداکثر وزن افراد برای پرش از بانجی جامپینگ نهج‌البلاغه ۱۲۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

این مقاله بخشی از محتوای اصلی محسوب می‌شود که در کجارو منتشر شده است؛ اگر تمایل دارید تا بیشتر با بانجی‌جامپینگ آشنا شوید، حتما مقاله «بانجی جامپینگ های تهران» را مطالعه کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده