نویسنده: تیم کجارو
// جمعه, ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۵

بهترین رستوران تهران کجاست؟

رستوران های تهران از مهم‌ترین مراکز گردشگری پایتخت هستند. انواع مختلفی از رستوران‌ها و کافه‌ها در شهر تهران فعالیت می‌کنند.

برای بسیاری از ساکنان پایتخت، گذراندن یک روز تعطیل با صرف غذا در رستوران های تهران همراه است. عده‌ای نیز بسته به شرایط کاری و اجتماعی خود وعده‌های غذایی را بیرون از منزل و در رستوران‌ها صرف می‌کنند. برای بسیای از افراد نیز رستوران‌ها محل برگزاری جلسه‌های رسمی و قرارهای مهم کاری به شمار می‌رود. برخی از جشن‌های کوچک خانوادگی نیز در بهترین کافه های تهران برگزار می‌شوند. امروزه کارکرد رستوران‌ها نسبت به گذشته تغییر چشمگیری داشته و رقابت در این عرصه نیز میان صاحبان این کسب و کار بالا است.

البته یکی از دغدغه‌های زندگی امروز توانایی اقتصادی خانواده‌ها برای بهره بردن از تفریح‌های مختلف است که غذا خوردن در رستوران‌ها نیز بخشی از آن به شمار می‌رود. در این میان در شهر تهران رستوران‌های قدیمی و با اصالتی وجود دارند که در مقایسه با رستوران‌های لاکچری هزینه‌های کمتری برای غذاها دریافت می‌کنند،‌ اما حفظ کردن مشتریان خود در طول سال‌های دراز نشان از کیفیت بالای غذا در این رستوران‌ها دارد. 

رستوران تیلیت

  • رده قیمت: متوسط

نمای داخلی رستوران تیلیت با صندلی های چوبی

منبع عکس: سیری در ایران، عکاس نامشخص

رستوران تیلیت از محبوب‌ترین رستوران‌ها برای طرفداران انواع دیزی و آب گوشت است. فضای داخلی این رستوران را با بازسازی کامل به شکلی مدرن و امروزی در آورده‌اند؛ اما سنتی‌ترین غذای ایرانی را با بالاترین تنوع سرو می‌کنند. روش پخت دیزی نیز در این رستوران با سایر رستوران‌ها تفاوت دارد و این غذا را در ظرف‌های سفالی برای مشتری می‌آورند.

در منوی رستوران تیلیت می‌توانید انواع مختلفی از دیزی را ببینید و سفارش دهید

در منوی این رستوران می‌توانید نام انواع مختلفی از دیزی را ببینید که ممکن است نام آ‌ن‌ها را قبلا نشنیده باشید. از انواع دیزی در منو می‌توان دیزی آجیل، دیزی بزباش، دیزی فلفلی، دیزی بدون چربی، دیزی سبزیجات، دیزی کشک و دیزی زعفرانی را نام برد. دیزی سبزیجات در این رستوران مخصوص علاقه‌مندان غذاهای گیاهی و گیاه‌خواران تدارک دیده شده است.

پیش از سفارش غذا از شما با نان و پنیر و سبزی پذیرایی می‌کنند و می‌توانید به‌همراه دیزی خود سبزی خوردن و انواع ترشی‌ها را میل کنید. بساط چای و نبات نیز برای بعد از غذا در این رستوران مهیا است. به خاطر داشته باشید رستوران تیلیت در مرکز شهر و منطقه طرح ترافیک قرار دارد و اطراف رستوران نیز جای پارک کافی وجود ندارد. رستوران تیلیت تنها در وعده ناهار از مشتریان خود پذیرایی می‌کند.

  • آدرس: سعدی شمالی، رو‌به‌روی منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۹۸۴۶۸۴-۰۲۱
  • ساعت کار رستوران: از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۴:۰۰ بعد از ظهر

رستوران کبابی گلپایگانی (تک گلپا)

  • رده قیمت: متوسط رو به پایین

سر در ورودی رستوران گلپایگانی

منبع عکس: فیدیلیو، عکاس نامشخص

برای دوست‌داران انواع کباب‌های ایرانی، نام رستوران‌های کباب گلپایگانی آشنا است. گرچه شعبه‌های مختلفی در سطح شهر تهران با این عنوان دیده می‌شوند، هرکدام از آن‌ها مستقل عمل می‌کنند. در میان این رستوران‌ها بعضی سابقه فعالیت بیشتری دارند و مشتریان ثابت خود را به دست آورده‌اند. کبابی گلپایگانی خیابان فردوسی از قدیمی‌ترین کبابی‌های تهران است که به‌دلیل کباب‌های کوبیده‌اش مشتریان بسیاری دارد. البته انواع دیگر کباب‌ها نیز در این رستوران طبخ می‌شوند و بال کبابی این رستوران نیز بسیار لذیذ است. دکوراسیون داخل این رستوران بسیار ساده و خودمانی است. اگر به حلیم علاقه دارید می‌توانید با کمی سحرخیزی از حلیم خوش طعم این رستوران بهره‌مند شوید.

  • آدرس: خیابان فردوسی شمالی، چهارراه کوشک، خیابان صادق، پلاک ۱۴ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۶۷۱۲۲۶۹-۰۲۱
  • ساعت کار رستوران: از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۴:۰۰ بعد ازظهر و ۷:۰۰ عصر تا ۱۱:۰۰ شب

رستوران خوش بین

  • رده قیمت: متوسط رو به پایین

تابلوی سردر رستوران خوش بین

منبع عکس: فودیسم، عکاس نامشخص

رستوران خوش بین از رستوران‌های قدیمی در شهر تهران در یکی از تاریخی‌ترین محله‌های آن، یعنی خیابان سعدی است. دلیل شهرت رستوران خوش بین به‌دلیل ارائه غذاهای گیلکی و به‌خصوص رشتی است و کسبه محل و ساکنان قدیمی اطراف این رستوران، آن را با نام رستوران حسن رشتی می‌شناسند. در این رستوران می‌توانید طعم دلچسب غذاهایی مانند انواع کباب‌ها، کباب ترش‌ها، باقلا قاتوق، ترشی تره، ماهی دودی، میرزا قاسمی و کته‌های گیلکی را به‌همراه ماست و زیتون پرورده تجربه کنید.

رستوران خوش بین از صبح باز می‌شود و تنها در وعده ناهار از مشتریان خود پذیرایی می‌کند، اما به خاطر داشته باشید که این رستوران در منطقه طرح ترافیک قرار دارد و اطراف آن نیز تا فاصله بسیاری پارک کردن ماشین ممنوع است؛ پس برای رفت و آمد خود از قبل برنامه‌ریزی کنید.

  • آدرس: خیابان سعدی شمالی، پایین‌تر از چهارراه سید علی، پلاک ۵۱۰  (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۳۹۰۲۱۹۴-۰۲۱
  • ساعت کار رستوران: از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۴:۰۰ بعد از ظهر

رستوران مسلم

  • رده قیمت: متوسط رو به پایین

ازدحام جمعیت در مقابل رستوران مسلم در بازار تهران

منبع عکس: سایت برترین‌ها، عکاس نامشخص

رستوران مسلم از بهترین رستوران‌های بازار تهران است و بیشتر کسانی که برای خرید به بازار می‌روند، برای غذا خوردن این رستوران را انتخاب می‌کنند. این رستوران بسیار شلوغ است و افراد بسیاری از کسبه بازار مشتری دائم این رستوران هستند. رستوران مسلم در طول سالیان فعالیت خود کیفیت غذاها را حفظ و مشتریان خود را راضی نگه داشته است.

در رستوران مسلم می‌توانید انواع کباب، خورشت و غذاهای اصیل ایرانی را سفارش دهید. ته‌چین و باقالی پلو با گردن یا ماهیچه رستوران مسلم از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران به شمار می‌روند. حجم بالای غذاها در این رستوران باعث می‌شود بسیاری از زوج‌ها تنها یک غذا سفارش دهند. البته به خاطر داشته باشید که این رستوران نیز در منطقه طرح ترافیک قرار دارد و امکان پارک ماشین در اطراف آن نیز وجود ندارد؛ پس بهتر است با استفاده از مترو و رفتن به ایستگاه ۱۵ خرداد، به‌سمت رستوران مسلم بروید. این رستوران نیز وعده شام ندارد.

  • آدرس: بازار تهران، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک چهار (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۶۰۲۲۷۵-۰۲۱
  • ساعت کار رستوران: از ساعت ۱۱:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ عصر

رستوران شرف الاسلامی

  • رده قیمت: متوسط

سر در ورودی رستوران شرف الاسلامی در بازار تهران

منبع عکس: smarttiz.com، عکاس نامشخص

رستوران شرف الاسلامی نیز در بازار تهران قرار دارد و از قدیمی‌ترین رستوران‌های تهران به شمار می‌رود. شاید کمتر کسی در تهران نام این رستوران را نشنیده باشد. برای غذا خوردن در این رستوران اگرچه ممکن است مدتی را در انتظار بمانید، به گفته مشتریان دائمی آن ارزشش را دارد. حجم غذاها بالا است و برای دو نفر با اشتهای معمولی کفایت می‌کند، اما قیمت غذاها به نسبت دیگر رستوران‌های بازار تهران کمی بیشتر است.

دکوراسیون رستوران شرف الاسلامی قدیمی است و سبک سنتی را در آن حفظ کرده‌اند. ته‌چین با بادنجان سرخ شده در این رستوران طرفداران بسیاری دارد. اگر به کباب و خورشت‌های اصیل ایرانی علاقه دارید نیز، حتما به این رستوران سری بزنید. رستوران شرف الاسلامی داخل بازار تهران قرار دارد و در حیاط مسجد شاه واقع شده است؛ پس امکان پارک ماشین شخصی در اطراف آن را نخواهید داشت. به یاد داشته باشید این رستوران نیز در محدوده طرح ترافیک را داردو وعده شام ندارد.

  • آدرس: بازار تهران، به‌سمت مسجد شاه، داخل حیاط مسجد شاه، سمت راست (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۵۶۳۴۶۲۳-۰۲۱
  • ساعت کار رستوران: از ساعت ۱۱:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر

علاوه بر رستوران‌های یاد شده، مجموعه تفریحی بام لند یکی از مراکز خرید معروف و جاهای دیدنی تهران است که علاوه بر انواع مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، تعداد زیادی کافه و رستوران‌ را در خود جای داده است. بنابراین، پایتخت‌نشینانی که به این محل می‌روند، در کنار خرید و گشت‌و‌گذار می‌توانند خود را به یک وعده غذای لذیذ یا نوشیدنی در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های آن دعوت کنند که اغلب چشم‌انداز زیبایی به دریاچه چیتگر دارند. اگر اهل شکم‌گردی و چشیدن طعم غذاهای متفاوت و جدید هستید، رستوران های بام‌ لند را از دست ندهید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده