نویسنده: تیم کجارو
// دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۵

با کدام قطار به تور مشهد برویم؟

برای رفتن به شهر مشهد قطارهای متعددی وجود دارد. قطار زندگی، پردیس، فدک و نور از جمله قطارهای مشهد است.

قطار یکی از بهترین و ایمن‌ترین وسایل نقلیه برای سفر است که  در طول مسیر و به ويژه در سفرهای طولانی راحتی و آسایش را برای مسافران فراهم می‌کند. در سفر با قطار امکان بهره‌مندی از تماشای مناظر و چشم‌انداز اطراف و آشنایی و گفت‌وگو با همسفران وجود دارد.

چنانچه قصد سفر به مشهد را دارید، بهتر است بدانید قطارهای متعددی برای رفتن به این شهر وجود دارد. قطار زندگی، فدک، پردیس، نور یا نورالرضا، سیمرغ و غدیر از بهترین قطارهایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سفری خاطره‌انگیز با خانواده یا در قالب تور مشهد تجربه کنید.

قطار زندگی

قطار زندگی اولين قطار پنج ستاره كشور است كه از اوايل سال ۱۳۹۴ وارد ناوگان ريلی شده است و تنها ناوگان ريلی ايران است كه رستوران دو طبقه با انوع غذاهای لذيذ ايرانی دارد. اين قطار با داشتن امکانات با کیفیت سفری راحت و خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند.

قطار زندگی سه كلاس قيمتی شامل: زندگی با عصرانه، زندگی با شام و زندگی با شام ويژه دارد. پذيرايی درجه يک، تهويه مطبوع كوپه با قابليت تنظيم دما توسط مسافر، سيستم صوتی تصويری با قابليت انتخاب محتوا به‌همراه ريموت، وای‌فای، سرويس بهداشتی ايرانی و فرنگی در دو طرف واگن‌ها، از جمله خدمات قطار پنج ستاره زندگی است.

قطار فدک

قطار فدک

قطار فدک اولین قطار پنج ستاره ایران و یکی از بهترین قطارها برای سفر خاطره‌انگیز به مشهد مقدس است. خدمات این قطار در قالب پنج کلاس ویژه، بیزینس، اکونومی، عصرانه و تور هتل ارائه می‌شود. پذیرایی از مسافران و مهمانان در طول سفر با نوشیدنی، چای یا نسکافه، پیش غذا، غذای اصلی و دسر انجام می‌شود.

در این قطار کترینگ تخصصی ایرانی-اتریشی دونا (DONA) وجود دارد که غذاهای اروپایی‌ متناسب با ذائقه و سلیقه‌ ایرانی تهیه می‌شود. کوپه‌های قطار فدک مجهز به دو نمایشگر ۱۵ اینچی فول اچ‌دی است که در طول سفر می‌توانید از تماشای فیلم و شنیدن موسیقی لذت ببرید. علاوه بر این، در هر کوپه دکمه‌ای جهت احضار مهماندار تعبیه شده است.

بهتر است بدانید که در دوران کرونا با خیال آسوده می‌توانید با قطار ویژه سلامت فدک به شهر مشهد سفر کنید و از تماشای جاهای دیدنی مشهد لذت ببرید. این قطار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی سفری ایمن را برایتان فراهم کرده است.

قطار پردیس

قطار پردیس تندروترین قطار ایران است که برای برای دانشجویان و کسانی که برای کار به مشهد سفر می‌کنند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. این قطار سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رسد و از لحاظ قیمت مقرون به‌صرفه است. قطار  پردیس با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، مسیر ریلی تهران به مشهد را در هشت ساعت می‌پیماید و از نوع قطارهای خودکششی است که برای حرکت نیازی به لوکومتیو ندارد، به همین دلیل از سرعت زیادی برخوردار است.

قطار پردیس دارای واگن‌های عایق‌بندی شده است و امکان ورود گردوغبار، سرما و گرمای هوا به داخل آن وجود ندارد. همچنین درجه دمای سالن کاملا به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. هر یک از این واگن‌ها به‌صورت یک سالن طولانی با صندلی‌هایی شبیه به هواپیما و مجهز به مانیتور است و اگر مسافری نیاز به هدفون داشته باشد، در اختیار او گذاشته می‌شود.

فروش تنقلات در طول سفر، میان وعده، دسترسی آسان با ویلچر برای مسافران کم توان، سیستم تهویه هوای مطبوع، فروش غذا در وعده‌های اصلی از جمله امکانات و خدمات قطار پردیس مشهد است.

قطار نور (نورالرضا)

قطار پنج ستاره نور یا قطار نورالرضا یکی از لوکس‌ترین و به روزترین قطارهای ناوگان ریلی کشور است. بیشتر قطعات این قطار از کشورهای اروپایی خریداری شده است؛ به‌گونه‌ای که تجهیزات سیستم ترمز و سیستم تهویه از آلمان و چرخ و محورهای قطار از کشور ایتالیا وارد شده است.

کلاس‌های خدماتی قطار پنج ستاره نور شامل: فرست کلاس، بیزینس کلاس، عادی و اکونومی است که در هرکدام خدمات متفاوت و متنوعی ارائه می‌شود. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم تهویه هوای مطبوع، سیستم صوتی و تصویری برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی، پخش روزنامه و نشریات به روز جهت مطالعه، رستوران با غذاهای ایرانی و فرنگی، کوپه‌های چهار نفره لوکس و بسته‌های پذیرایی به‌عنوان میان وعده از امکانات و خدمات قطار نورالرضا است.

قطار غدیر

قطار غدیر از دیگر قطارهای چهار تخته خط ریلی مشهد است که برای سفرهای خانوادگی بسیار مناسب است. این قطار زیر نظر شرکت ریل ترابر سبا قرار دارد و حاصل تولید ملی است. این شرکت با خرید واگن‌های درجه یک و با کیفیت اقدام به ساخت و راه‌اندازی این قطار کردند.

واگن‌های قطار غدیر بدنه ضد آتش و ضد حریق و ازاین‌رو از امنیت مناسبی برخوردار هستند. هر کوپه این قطار سیستم تنظیم دمای مناسب دارد و درب های اتوماتیک لمسی برای رفت و آمد راحت مسافران در کوپه تعبیه شده است. سیستم ترمز Anti-Skiz یا ضد قفل و لغزش در هنگام ترمز کردن قطار و سیستم صوتی و تصویری مناسب برای هر کوپه به‌صورت جداگانه از دیگر امکانات قطار غدیر است.

قطار سیمرغ

قطار سیمرغ

قطار سیمرغ یکی از اولین قطارهای ناوگان ریلی کشور محسوب می‌شود. این قطار در مدت زمان ۱۰ ساعت فاصله بین تهران تا مشهد را طی می‌کند. مهم‌ترین ویژگی قطار سیمرغ، ورود کمترین صدا به داخل کوپه‌ها است. پنجره‌های این قطارها از شیشه‌های دو لایه و با کیفیت ساخته شده‌اند که سکوت و آرامش لذت‌بخشی را فراهم کرده است.

سرویس‌ و پذیرایی قطار سیمرغ از بدو ورود مسافران انجام می‌شود. برای استفاده از از از غذاهای رستوران قطار می‌توانید در زمان تهیه بلیط هزینه مازادی را پرداخت کنید. سیستم گردش هوا، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و امکانات تصویری از امکانات این قطار است. قطار سیمرغ همچنین برای عزیزان کم توان امکاناتی از جمله حضور همیشگی پزشک در نظر گرفته است.

قطار غزال

قطار غزال شرکت بن ریل در میان قطارهای مشهد به‌دلیل داشتن امکانات تفریحی و سرگرمی جایگاه ویژه‌ای دارد. در واگن‌های این قطار کنسول بازی و اسباب‌بازی‌های دیگری برای تفریح کودکان وجود دارد. هرکدام از کوپه‌ها دو عدد نمایشگر دارد که می‌توانید به‌وسیله آن‌ها فیلم تماشا کنید و موسیقی بشنوید. علاوه بر این، امکاناتی همچون سرو رایگان غذا در رستوران فراهم است که البته این غذا بیشتر به‌صورت تست به مسافران ارائه می‌شود.

وسایل سرمایشی و گرمایشی و تجهیزات دیگری همچون آبسردکن، یخچال و مایکروفر از جمله امکانات و عصرانه، آب، چای، روزنامه و وسایل خواب از خدمات پذیرایی قطار غزال است.

قطار سروش

قطار چهار ستاره سروش مشهد متعلق به شرکت بن ریل است. یکی از ویژگی‌های این قطار، سیستم صوتی مجهز واگن های آن است. همچنین درون کوپه‌ها، سیستم‌ ارتباطی با مهمانداران وجود دارد که در خواست‌های خود را می‌توانید به آن‌ها اعلام کنید.

پذیرایی رایگان شامل: چای، دمنوش و آب معدنی و امکان انتخاب غذا از منو هنگام خرید بلیط با پرداخت هزینه اضافه، مجهز بودن واگن‌ها به سیستم وای‌فای، کتابخانه در داخل قطار و صندلی کودک از خدمات و امکانات قطار سروش است.

قطار اتوبوسی ماهان

قطار اتوبوسی و سه ستاره ماهان می‌تواند از جمله گزینه‌های انتخابی شما برای سفر باشد. این قطار که زیر نظر شرکت جوپار و در مسیر تهران-مشهد فعالیت می‌کند. قطار اتوبوسی ماهان می‌تواند فاصله بین این دو شهر را در مدت زمان ۱۰ ساعت طی کند.

خدمات و پذیرایی قطار اتوبوسی ماهان این‌گونه است که یک پذیرایی مختصر در حد میان وعده دارند و اگر تمایل به صرف غذا دارید، باید به رستوران قطار بروید. واگن‌های قطار ماهان دو دستگاه سرویس بهداشتی و یک کوپه سرویس مخصوص برای مهماندار دارند. تهویه مطبوع، شیشه‌های دو جداره، بدنه دو لایه برای کوپه به‌منظور جلوگیری از ورود صدا، گرما و سرما و امکان شارژ وسایل الکترونیکی همراه از دیگر امکانات این قطار است.

تور مشهد با قطار، یکی از خاطره‌انگیزترین سفر‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید اما قبل از خرید تور مشهد، پیشنهاد می‌کنیم حتما به وب‌سایت کجارو مراجعه کنید تا با مقایسه پکیج‌های مختلف از آژانس‌های سراسر ایران، بهترین انتخاب را داشته باشید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده