// چهار شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵

آموزش ساخت GIF با موبایل

در مقاله‌ی پیشین به آموزش ساخت GIF با کاپیوتر پرداختیم اما روش‌هایی نیز برای ساخت گیف با گوشی موبایل وجود دارد.

بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌ موبایل در حال حاضر محبوب‌ترین گجت در سراسر جهان هستند و بسیار از کاربران به صورت جدی از آن برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ فایل GIF شاید از زمان‌های گذشته مورداستفاده بوده باشد اما این روزها به لطف شبکه‌های اجتماعی شاهد تعداد کثیری از گیف‌های محبوب و گیف‌های ساخته شده توسط کاربران هستیم. آموزش ساخت GIF با کامپیوتر را در مقاله‌ی پیشین مشاهده کردیم اما برای گوشی‌های موبایل چه راهکار‌هایی وجود دارد.

برای تبدیل مجموعه عکس یا ویدئو به فایل گیف در موبایل، راهکارهای متنوعی برای سیستم‌‌‌عامل‌های اندروید و iOS وجود دارد. از میان گزینه‌های محبوب‌ می‌توان به اپلیکیشن Giphy اشاره کرد که برای هر دو سیستم‌عامل دردسترس قرار دارد. برای تبدیل فایل GIF در اپلیکیشن Giphy، پس از نصب روی دکمه‌ی Create کلیک کنید. اپلیکیشن امکان ثبت تصویر از دوربین یا ساخت گیف از عکس‌های موجود در گالری گوشی را دراختیارتان قرار می‌دهد. این اپلیکیشن با اضافه‌کردن برچسب و شکلک روی تصاویر، فایل گیف ایجاد می‌کند و به‌عنوان شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک‌گذاری فایل‌های گیف هم شناخته می‌شود.

ساخت گیف با گوشی‌های سامسونگ

با قابلیت Edge Panel در گوشی‌های سامسونگ که در گوشی‌های سری گلکسی S8 به بعد در اختیار کاربران قرار گرفت می‌توان از همه‌ی تصاویر صفحه‌ی گوشی فایل گیف درست کرد. تنها کافی است وارد بخش تنظیمات شوید و نام این پنل را پیدا کنید. از میان گزینه‌های موجود برای پنل، Smart Select را انتخاب کنید.

ساخت گیف با گوشی

برای ساخت گیف در گوشی سامسونگ ابتدا پنل Edge را از سمت راست صفحه به چپ بکشید و آن را باز کنید و آیکن GIF را برگزینید. پنجره‌ی ضبط در صفحه باز می‌شود که می‌توان آن را تغییر ابعاد داد. پس از تغییر ابعاد و رسیدن به اندازه‌ی دلخواه، پنجره را روی تصویری قرار دهید که قصد دارید آن را به GIF تبدیل کنید. درنهایت، دکمه‌ی Record را فشار دهید تا فیلم یا حرکت در حال پخش در آن پنجره، به گیف تبدیل شود.

هنگام ضبط تصویر در گوشی سامسونگ، امکان انجام کارهای دیگر وجود ندارد و تنها پس از اتمام زمان مدنظر، می‌توانید روی دکمه‌ی Stop کلیک کنید.

ساخت گیف با گوشی‌های آیفون

با استفاده از آیفون و کمک دوربین آن نیز می‌توان فایل GIF ساخت. همان‌طورکه می‌دانید، قابلیتی به‌نام Live Photos در گوشی آیفون وجود دارد؛ اما فایل‌های تولیدی در آن، به‌‌جای گیف ویدئو هستند. می‌توان با اپلیکیشن‌هایی همچون Giphy آن‌ها را به گیف تبدیل کرد؛ ولی قابلیت داخلی آیفون به‌نام Shortcuts هم برای این کار مفید خواهد بود. اگر اپلیکیشن مذکور در میان برنامه‌های شما نیست، آن را از اپ استور دانلود کنید.

ساخت گیف با گوشی

مقاله‌های مرتبط:

برای تبدیل ویدئو به گیف با استفاده از Shortcuts، پس از بازکردن اپلیکیشن، در منو پایین سمت راست، روی دکمه‌ی Gallery کلیک کنید. برای پیداکردن میان‌بر، کلمه‌ی GIF را از میان آن‌ها جست‌وجو کنید یا در پایین فهرست، به‌دنبال بخش گیف باشید. همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، گزینه‌های متعددی برای ساخت GIF در آیفون در اپلیکیشن Shortcuts وجود دارد. با انتخاب هریک از آن‌ها می‌توان انواع فایل را به گیف تبدیل کرد یا از دوربین برای ضبط مستقیم فایل GIF بهره برد.

برای تبدیل عکس به گیف در آیفون، میان‌بر Shoot GIF with Camera را انتخاب و در پایین صفحه روی Add Shortcut کلیک کنید. پس از ساخت میان‌بر، از منو پایینی وارد My Shortcuts شوید و با کلیک روی میا‌ن‌بر ایجاد‌شده، مراحل را انجام دهید. درنهایت برای ذخیره‌ی گیف ساخته‌شده، روی دکمه‌ی اشتراک در بالای صفحه کلیک و Save Image یا گزینه‌ی اشتراک‌گذاری مستقیم در پلتفرم‌های دیگر را انتخاب کنید.

شما از چه روشی برای ساخت گیف در گوشی خود استفاده می‌کنید؟ ما و دیگر کاربران را از روش‌های خود مطلع کنید.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده