// دوشنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵

چگونه به راحتی به صورت آنلاین با کامپیوتر GIF بسازیم

فایل‌های گیف (GIF) هر روز در شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر می‌شوند اما چطور با کامپیوتر شخصی به راحتی چنین فایل‌هایی بسازیم؟

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و استفاده‌ی روزافزون از فایل‌های تصویری متحرک در آن‌ها بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر راهکارهای تخصصی و استفاده نرم‌افزارهای خاص برای تولید GIF، روش‌های مبتنی‌بر سرویس‌های تحت‌وب و تبدیل عکس به GIF آنلاین به‌‌دلیل نیازنداشتن به دانلود و نصب نرم‌افزار خاص، محبوبیت بیشتری دارند. 

فایل GIF که مخفف عبارت Graphic Interchange Format است، بیش از ۳۰ سال سابقه دارد؛ اما می‌توان اوج‌گیری محبوبیت آن را در دوران فرمانروایی شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد. استفاده از فتوشاپ برای آموزش ساخت گیف در کامپبوتر می‌تواند اولین راهکار کاربر باشد. ازآنجاکه شاید استفاده از فتوشاپ برای همه آسان نباشد و همه‌ی کاربران هم در کامپیوترهای شخصی از این نرم‌افزار استفاده نکنند، در این آموزش روش‌های جایگزینی برای ساخت فایل GIF معرفی می‌کنیم.

تبدیل عکس به GIF

برای تبدیل عکس به GIF آنلاین سرویس Ezgif قابلیت‌های زیادی دارد. کافی است از منو بالایی، Gif Maker را انتخاب کنید تا وارد صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر شوید. در صفحه‌ی بازشده، روی Choose Files کلیک و سپس عکس‌های دلخواهتان را برای تبدیل به گیف انتخاب کنید. در این بخش، فرمت‌های رایجی همچون GIF ،JPG ،PNG ،APNG ،WebP و بسیاری فرمت‌های دیگر عکس پشتیبانی می‌شوند. حجم هر عکس نباید از ۶ مگابایت بیشتر و حجم مجموع عکس‌ها نیز باید حداکثر ۱۰۰ مگابایت باشد. به‌علاوه، کاربر می‌تواند به‌جای انتخاب چند عکس، همه را در فایل zip قرار دهد و فایل فشرده‌ی مذکور را در وب‌سایت بارگذاری کند.

ساخت گیف با عکس - ۱

پس از انتخاب عکس‌ها از کامپیوتر شخصی یا موبایل، روی دکمه‌ی Upload and make a GIF کلیک کنید و منتظر فرایند بارگذاری باشید. پس از بارگذاری، با پنجره‌‌ای شبیه به تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید که قابلیت‌های متعددی برای تبدیل عکس به GIF دراختیارتان قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، می‌توانید ترتیب نمایش عکس‌ها را در گیف تغییر دهید و تأخیر نمایش هرکدام را نیز تنظیم کنید.

ساخت گیف با عکس - ۲

همان‌طورکه در تصویر بالا می‌بینید، اگر ابعاد تصاویر بارگذاری‌شده باهم برابر نباشد، Ezgif هشدار و تغییر خودکار ابعاد را پیشنهاد می‌دهد. می‌توانید با کلیک روی Ignore، این پنجره را ببندید یا با انتخاب Resize، تصاویر را به‌صورت خودکار هماهنگ کنید. از قابلیت‌های دیگر هم می‌توان به اضافه‌کردن جلوه‌ی تصویری به فایل GIF نهایی اشاره کرد. پس از انجام تنظیمات مدنظر، روی دکمه‌ی Make a GIF کلیک کنید.

ساخت گیف با عکس - ۳

پس از تبدیل عکس به GIF آنلاین در Ezgif، تصویر نهایی در پایین صفحه‌ نمایش داده می‌شود. می‌توانید با کلیک‌راست روی پیش‌نمایش تصویر و انتخاب Save image as، فایل گیف نهایی را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. در گوشی‌های موبایل نیز بسته به سیستم‌عامل، می‌توان تصویر نهایی را در گالری گوشی ذخیره کرد. همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، گزینه‌های ویرایش هم برای تغییر جلوه‌های فایل گیف دردسترس قرار دارند.

ساخت GIF از ویدئو

همان‌طورکه گفته شد، سرویس‌های متعددی برای تبدیل عکس به GIF آنلاین وجود دارند و همان سرویس‌ها اغلب ویدئو را به گیف تبدیل می‌کنند. از میان سرویس‌های محبوب می‌توان به Ezgif اشاره کرد که در گوشی هوشمند و کامپیوتر، کاربری آسانی دارد. برای تبدیل عکس و ویدئو به فایل گیف در سرویس Ezgif، مراحل زیر را دنبال کنید:

ساخت گیف با ویدئو - ۱

مقاله‌های مرتبط:

ابتدا وب‌سایت Ezgif را باز کنید. در منو بالایی، ابزارهای متعددی برای ساخت گیف آنلاین و ویرایش فایل‌های موجود گیف وجود دارد. وارد گزینه‌ی Video to GIF شوید و Choose File را انتخاب کنید. فایل ویدئو دلخواه را از کامپیوتر یا گوشی موبایل انتخاب کنید و منتظر اتمام فرایند بارگذاری بمانید. به فرمت‌های قابل‌پشتیبانی در Ezgif و محدودیت ۱۰۰ مگابایتی حجم ویدئو دقت کنید. به‌محض اتمام بارگذاری، پنجره‌ی کوچکی نمایش داده می‌شود که می‌توانید ویدئو خود را در آن مشاهده کنید.

برای ساخت گیف آنلاین از ویدئو بارگذاری‌شده، ابتدا می‌توانید طول ویدئو مدنظر و رزولوشن و نرخ فریم خروجی را انتخاب کنید. تمامی گزینه‌ها روی کیفیت و حجم فایل خروجی تأثیر می‌گذارند. اگر به تنظیمات خاصی نیاز ندارید، روی دکمه‌ی Convert to GIF کلیک کنید. پس از اتمام تبدیل، خروجی را ذخیره و فایل GIF ساخته‌شده را در کامپیوتر یا موبایل دانلود کنید. نکته‌ی نهایی اینکه پیشنهاد می‌شود فایل گیفی با حجم پنج تا هفت مگابایت بسازید تا در اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و بارگذاری برای مخاطبان خللی وارد نشود.

ساخت گیف با ویدئو - ۲

از قابلیت‌های دیگری که وب‌سایت Ezgif دراختیار شما قرار می‌دهد، می‌توان به بریدن فایل گیف، تغییر ابعاد، چرخاندن و اضافه‌کردن جلوه‌های بصری اشاره کرد که همگی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. می‌توانید رنگ پس‌زمینه و دیگر بخش‌های فایل GIF تولیدی را هم تغییر دهید و درنهایت، فایل دلخواهتان را دانلود کنید.


منبع zoomit
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده