نویسنده: تیم کجارو
// شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵

کدام غذاهای محلی دبی را امتحان کنیم؟

در سفر خود به دبی‌، به‌جای مزه‌کردن غذاهای فست فودی در رستوران‌ها، غذاهای سنتی و محلی آن را امتحان کنید.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

با وجود غذاهای وسوسه‌برانگیز و متنوعی که دبی به شما پیشنهاد می‌کند، از غذاهای سنتی پاکستانی و پرو گرفته تا اتیوپی و ایرانی، همیشه پیدا‌کردن غذاهای اصیل اماراتی در این شهر، کمی مشکل‌تر است.

در سنت‌ها و رسوم عربی، این غذاها در خانه یا جشن‌های مهم سرو می‌شوند؛ هرچند این جریان بالاخره در حال تغییر است و مجموعه‌ی فوق‌العاده‌ای از رستوران‌های اماراتی به‌تدریج در سراسر شهر افتتاح می‌شوند. در ادامه کجارو قصد دارد با معرفی رستوران‌های دبی، شما را به ضیافتی پر از طعم‌های لذیذ و جدید دعوت کند.

به یاد داشته باشید برای مشاهده تمامی آفرهای تور دبی به صورت یکجا از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی می‌توانید از کجارو کمک بگیرید.

طعم واقعی دبی در بهترین غذاهای اماراتی شهر

غذای اماراتی در  مجلسی در مرکز شیخ محمد، عکس از گلن پیرسون

آیا می‌دانید که غذای سنتی اماراتی چیست؟ انتظار غذاهای گوشتی لذیذ و مقوی که در صحرا متولد شده‌اند و همچنین غذاهای دریایی از شبه جزیره عربی را که معمولا با نان لواش و برنج سرو می‌شوند، داشته باشید. بزار (Bezar) که متشکل از ادویه‌های بوداده و ریزشده‌ای چون دارچین، گشنیز، زیره سبز و زردچوبه است، تقریبا به هر غذایی در امارات افزوده می‌شود و البته باید بدانید که شرکای تجاری قدیمی این منطقه مانند ایران و هند هم آثار خود را بر غذای سنتی این منطقه گذاشته‌اند.

بیشتر رستوران‌های جدید، تنها به ارائه منوی سنتی اکتفا نمی‌کنند و با نوآوری و اضافه‌کردن غذاهایی چون برگر گوشت شتر و ساندویچ مرغ تیکا که از پیچیده‌شدن مرغ پخته‌شده با سیخ چوبی در نان درست می‌شود، قصد دارند مشتریان خود را با گزینه‌هایی غیرمنتظره و آمیزه‌ای از فرهنگ‌های مختلف، روبه‌رو کنند.

آشپزی مدرن در آسیلاه (Aseelah)

آسیلاه

رستوران آسیلاه در هتل رادیسون بلو که در بخش دیرای خور دبی قرار دارد، با غذاهایی چون برگرهای آبدار گوشت شتر و رولت‌های پر شده با مرغ، ماجراجویانه‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی را به مهمان‌های خود پیشنهاد می‌کند. غذاهای محبوب قدیمی این منطقه در آسیلاه به فراموشی سپرده نخواهند شد؛ زیرا اوئه میشل (Uwe Micheel)، سرآشپز آلمانی این رستوران، سال‌های زیادی را صرف رفتن به خانه خانواده‌های اماراتی و یادگیری دستورالعمل پخت غذاهایی چون میگوی مزه‌دار شده با بزار و آسیدا بوبار یا همان پودینگ کدوحلوایی کرده است.

طعم‌های اصیل در ال فنار (Al Fanar)

طعم واقعی دبی در بهترین غذاهای اماراتی شهر

سه برگر گوشت شتر با سس‌های مختلفی چون مربای خرما و لیمو

ال فنار، رستوران جالب و پر زرق‌و‌برقی است که قدمت غذاها و دکور آن به‌ روزهای قبل از کشف‌ نفت بازمی‌گردد. اجازه ندهید که موقعیت مرکز خرید فستیوال سیتی، شما را گول بزند و از رفتن به این مکان منصرف کند. رستوران یادشده که به‌شکل یک خانه حیاط‌دار قدیمی طراحی شده، در هوای آزاد میزبان مهمان‌های خود است.

اگر برای اولین‌بار به این رستوران آمدید، چیکن مچبوس (chicken machboos) که یک غذای برنجی با ادویه بزار و مرغ است و نغار مشوی ترد و نازک (naghar mashwi) یا همان اسکوییدهای گریل‌شده را سفارش دهید. شعبه دوم این رستوران، در مرکز شهر جمیره قرار دارد.

آشپزی به سبک خانگی در ال توسل (Al Tawasol)

طعم واقعی دبی در بهترین غذاهای اماراتی شهر

یک دیس پر از سالونای گوشت بره و مرغ مندی در ال توسل، عکس از گلن پیرسون

محلی‌ها برای خوردن غذاهایی شبیه به غذاهای مادربزرگ‌شان، به رستوران ال توسل در دیرا می‌روند که خانوادگی اداره می‌شود. در محوطه اصلی غذاخوری، جایی برای نشستن پیدا کنید یا به سراغ چادرهای خصوصی موسوم به «مجلس» بروید و سپس با خوردن مچبوس‌های لطیف و ترد گوشت بره و سالونای پر ادویه (کاری)، با دست‌هایتان و بدون استفاده از قاشق و چنگال، دلی از عزا دربیاورید.

در منوی ال توسل با گزینه‌ای به نام مندی (mandi) روبه‌رو خواهید شد؛ غذایی یمنی که به‌مرور زمان در سراسر شبه‌ جزیره عربی، به‌عنوان یک غذای محلی پذیرفته شده است. مندی در حقیقت گوشتی است که به‌آرامی در تنور پخته و سپس با برنج معطر سرو می‌شود.

محصولات شیر شتر در مجلس (Majlis)

کافه مجلس در دبی مال، با دکوری پر از جزئیات ظریف، کرکره‌های چوبی و فواره‌ای با کاشی‌های آبی، در سرو قهوه، چای، شیک‌های متنوع و بستنی شیر شتر،‌ تخصص دارد. این شیر که یکی از اجزای اصلی رژیم بادیه‌نشینان تا میانه قرن بیستم به شمار می‌آمد، نسبت به شیر گاو، دارای چربی کمتر و ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتر است.

حتما کمل چینو (camelccino) را سفارش دهید که از قهوه تازه و برشته‌شده اتیوپی تشکیل شده است و درکنار شیرینی اکلر تهیه‌شده از شیر شتر با پسته فراوان سرو می‌شود و خود را برای مزه‌کردن طعمی خارق‌العاده آماده کنید.

گوشت‌های طبخ‌شده به سبک سنتی و مدرن در سون سندز (Seven Sands)

غذاهای دبی

فوگای میگو با عطر ادویه بزار در سون سندز، عکس از گلن پیرسون

سون سندز که در دو طبقه مجتمع ساحلی جی‌بی‌آر (JBR) واقع شده است، با سالن‌های داخلی به سبک خاورمیانه و تراسی خوش آب‌و‌هوا با دید به دریا، بازدیدکنندگان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. منوی این رستوران با ترکیب هنرمندانه غذاهای سنتی و مدرن، پر از گزینه‌های کلاسیک اماراتی است؛ اما شما با غذاهای دیگر مناطق نیز در منو روبه‌رو خواهید شد؛ مانند حمص نرم و کیبه ترد (kibbeh) که همان کروکت‌های گندم پر از گوشت سرخ‌شده هستند.

چه غذاهایی را سفارش دهید؟ سمبوسه را به هیچ‌وجه فراموش نکنید؛ این غذا شباهت زیادی به سمبوسه هندی دارد و تنها رمز آن، اضافه کردن ادویه بزار است. فوگای میگوی سون سندز که با بزار، زعفران و لیموی خشک طعم‌دار می‌شود نیز در میان مشتری‌ها بسیار مشهور است.

غذاهای خلاقانه در لقمه (Logma)

لقمه، واقع در باکس پارک مجلل، یک غذاخوری به سبک هیپی‌ها با سالن‌های داخلی مدرن است. برای تجسم این مکان به چراغ‌های نفتی آویزان و گلیم‌های قدیمی با طرح شتر فکر کنید که فضای اماراتی خودمانی و معاصری را خلق کرده است. این غذاخوری، محلی محبوب برای صرف ناهار در میان گردشگران به شمار می‌آید. از غذاهای مشهور آن می‌‌توان به «خمیر» اشاره کرد، غذایی که با نان لواش ترد و پرکردنی‌هایی چون مرغ تیکا یا پنیر خامه‌ای سنتی و دیبس (شیره خرما) درست می‌شود. سفارش خود را با سیب‌زمینی‌ سرخ‌کرده‌های مشهور غذاخوری لقمه شروع کنید که با ادویه‌های خاورمیانه‌ای مزه‌دار شده‌اند.

وعده‌های غذایی فرهنگی در مرکز فرهنگی شیخ محمد 

برای تجربه یک روز فرهنگی همراه‌با غذای سنتی امارات، سری به مرکز فرهنگی شیخ محمد در یک ساختمان بادگیر بازسازی‌شده در منطقه تاریخی الفهیدی بزنید. زمانی‌که روی فرش نشسته‌اید و به بالش تکیه داده‌اید، غذاهایی چون مچبوس مرغ و لوقیمت (دونات) شیرین و وسوسه‌انگیز در شیره خرما برای شما سرو می‌شوند. این مرکز که توسط داوطلبان جوان اماراتی اداره می‌شود، بازدیدکنندگان را ترغیب می‌کند تا سوالاتی درباره فرهنگ بومی بپرسند و با این منطقه بیشتر آشنا شوند.

رستوران خودمانی میلاس (Milas)

میلاس دبی

میلاس، مکانی شلوغ و پرطرفدار در میان اماراتی‌ها است که در دبی مال قرار دارد. این رستوران با ترکیب رنگ مشکی براق و رنگ‌های گرم چوب در سالن‌ داخلی‌اش، به مشتریان خود غذاهای سنتی ارائه می‌کند. منوی بزرگ این رستوران که در آیپد به شما ارائه می‌شود، پر از گزینه‌هایی است که به‌هیچ‌وجه نباید از آن‌ها غافل شوید. در زمان انتخاب غذا، خود را با خوردن دانگا (dangaw) یا همان نخودهای پخته‌شده همراه‌با زیره سبز و نان لواش خمیر که هنوز از آن بخار بلند می‌شود، مشغول نگه دارید.

با فنجان‌های تمام‌نشدنی قهوه عربی که با هل دم کشیده‌ است و با خرمای چسبناک سرو می‌شوند، سفارش خود را آغاز کنید و در ادامه به سراغ غذای اصلی آن‌ها یعنی ام بهار دیای (mbahar deyay) بروید که شامل مرغ در سس خامه‌ پر ادویه به‌همراه برنج زعفرانی می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید، فهرست کاملی از رستوران های دبی را در کجارو همراه‌با اطلاعات کامل آن‌ها از قبیل آدرس، شماره تماس و... مشاهده کرده و در کمترین زمان رستوران موردنظر خود را پیدا کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده