نویسنده: تیم کجارو
// جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵

بهترین رستوران‌های گوا برای صرف صبحانه را بشناسید

فصل پاییز و زمستان، زمانی مناسب برای سفر به گوا، خانه سواحل شنی در هند است. در این سفر حتماً بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها و خوردن صبحانه و برانچ لذیذ را امتحان کنید.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.

رستوران‌های گوا هر سلیقه و ذائقه‌ای را راضی می‌کنند؛ از غذاهای سنتی گوا گرفته که ترکیب لذیذی از آثار غذای پرتغالی، هیپی‌ها و فرهنگ‌های بومی هستند، تا گستره متنوعی از غذاهای هندی و بین‌المللی به‌همراه نوشیدنی‌های نیروبخش و کوکتل‌ها. در این مقاله، کجارو قصد دارد ۱۰ مکان فوق‌العاده برای صرف صبحانه و برانچ را به شما معرفی کند که شامل منوهای تکی (à la carte menus) و بوفه‌های عالی و گران در رستوران‌هایی در برترین و مجلل‌ترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر می‌شود؛ هرچند که صبحانه‌های کافه‌های کنار ساحل نیز به همان اندازه خوشمزه و لذیذ هستند.

به خاطر داشته باشید که ارزان‌ترین و مناسب‌ترین آفرهای تور گوا و تور هند را می‌توانید در کجارو پیدا کرده و با خیالی آسوده از آژانس‌های معتبر خریداری کنید.

۱. رستوران هتلی وراندا (Verandah)؛ هتل پانجیمین (Panjim Inn)

سرو غذاهای هندی، دریایی، پرتغالی

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

رستوران وراندا که در طبقه اول هتل پانجیمین قرار دارد، افراد بسیاری را از گوشه‌گوشه پانجی به‌سمت خود می‌کشاند. پانجی، پایتخت ایالت گوا، یکی از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری به شمار می‌آید. این رستوران مشرف به خیابان فوتینز (Fontainhas) است و در منوی آن انواع غذاهای سنتی گوا و هند و همچنین بین‌الملل به چشم می‌خورد که درکنار نوشیدنی‌های محلی سرو می‌شود. منوی برانچ، با ترکیب‌کردن اجزای اصلی صبحانه هندی و غربی، خوراکی به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید با آن دلی از عزا دربیاورید. دکور رستوران با وسایل قدیمی، صندلی‌های چوبی و میزهای نفیس مرمر حکاکی‌شده، فضایی گرم و قدیمی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

  • جو: سنتی، صمیمی، ریلکس
  • تلفن: ۵۲۳ ۲۲۲۶ ۸۳۲ ۹۱+
  • آدرس: Fontainhas (quarter), Altinho Panaji, Goa, 403001, India

۲. رستوران مدرن از یو آر (AZ.U.R)

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

به‌دنبال جایی شیک و مجلل هستید؟ پس به‌سمت رستوران AZ.U.R بروید که تلفظ صحیح آن «از یو آر» است؛ به‌معنای همان‌طور که هستید. این رستوران که در اقامتگاه و اسپای ماریوت گوا واقع شده، در حقیقت ترکیبی از یک کافه و سالن استراحت است. دکور شیک و مدرن آن به‌همراه چشم‌اندازی مسحورکننده از خلیج و غذاهای اشتهابرانگیز، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. منوی متنوع رستوران شامل غذاهای کلاسیک غربی، بین‌الملل و غذای سنتی گوا می‌شود.

خوراکی‌های بار رستوران مانند پوست سیب‌زمینی (نوعی پیش‌غذا یا اسنک)، لقمه سوخاری کالاماری (انواع آبزیان قلمی یا Squid)، فینگرفودهای دیگر و همچنین انواع قهوه و چای در منو به چشم می‌خورد. خوراکی پوست سیب‌زمینی، سیب‌زمینی‌های از وسط نصف شده است که یک‌چهارم درون آن تخلیه شده و پوست آن کنده نمی‌شود. روی سیب‌زمینی موادی چون کالباس، پنیر چدار و پیاز می‌ریزند و سپس آن را تنوری می‌کنند. برای کسانی که به شیرینی علاقه بسیار دارند نیز کیک‌ها و شیرینی‌های بسیار هوس‌برانگیز و خوشمزه‌ای در نظر گرفته شده است.

  • آدرس: Shop No. 64 Miramar Panaji, Goa, 403001, India

۳. رستوران و بار اینفانتاریا (Infantaria)

سرو غذای هندی، ایتالیایی، دسر

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

برای خوردن صبحانه‌ و برانچ قوی و سالم در گوا حتما باید به رستوران و بار اینفانتاریا بروید. این رستوران شلوغ و مردم‌پسند برای صبحانه بین‌المللی، کروسان‌های خانگی و شیرینی‌هایش و همچنین خوراک‌های لذیذ گوا معروف است؛ مانند خوراک مرغ پر ادویه به‌همراه فلفل سبز، پیاز، سیر، جوز هندی، زنجبیل، گشنیز و آب لیمو، بشقاب غذاهای دریایی، برگرهای گوشت، سمبوسه، کیش مرغ که یک نوع خوراک پنیر، مرغ و اسفناج است و در لایه‌ای از خمیر ماکارونی پیچیده و طبخ می‌شود.

برای صبحانه، املت ماسالای سبک را که از ترکیب تخم‌مرغ به‌همراه قارچ، سیب‌زمینی آب‌پز، فلفل دلمه، پیاز، پنیر و گوجه تشکیل می‌شود؛ به‌همراه یک فنجان قهوه برشته‌شده یا یک لیوان آب‌میوه تازه سفارش دهید. این نقطه از شهر، مکانی پر ترافیک در تمام ساعات روز است؛ پس اگر در اینجا بودید حسابی خودتان را تحویل بگیرید و صبحانه‌ای لذیذ نوش جان کنید.

  • تلفن: ۵۲۶ ۲۲۰۲ ۹۹۲ ۹۱+
  • آدرس: Calangute - Baga Road, Calangute, Goa, 403516, India

۴. کافه رستوران آرتجونا (Artjuna)

سرو غذاهای اروپایی، گیاهی، سالم

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

در کجای گوا می‌توانید، صبحانه‌ای عالی در یک باغ زیبا و با قیمتی منطقی و معقول میل کنید؟ پاسخ‌تان، کافه رستوران آرتجونا است. این کافه در فضایی باز و بانشاط، غذایی سالم و درست‌شده از محصولات تازه محلی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کند.

در رستوران آرتجونا هر غذایی که بخورید از صبحانه موسلی نظیر انواع غلات، دانه‌های کامل سبوس‌دار، میوه‌های خشک و خشکبار که در شیر می‌ریزند و می‌خورند، تا تخم‌مرغ، سالاد، ساندویچ‌ها و اسنک‌های مقوی و پن‌کیک‌های بسیار خوشمزه و خاص، اسموتی، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، یک فنجان چای، سبزیجات تازه و آب‌میوه‌های طبیعی، درنهایت سالم و خوشحال خواهید بود.

به هیچ‌وجه منوی ویژه صبحانه آن‌ها را از دست ندهید که شامل تن ماهی، تخم‌مرغ، سالاد و پنیر می‌شود. با سرزدن به این رستوران متوجه می‌شوید که چرا اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن برانچ و صبحانه در تور گوا به حساب می‌آید.

  • تلفن: ۱۹۰ ۲۰۸۰ ۷۷۲ ۹۱+
  • آدرس: 940 Market Road, Monteiro Vaddo Anjuna, Goa, 403509, India

۵. کافه رستوران لیلا (Lila Café)

سرو غذای آلمانی، آمریکایی، اروپایی

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

کافه لیلا در روستای آنجونا در ساحل گوای شمالی و درکنار جاده کالانگوت ـ آرپورا ـ سیولم (Calangute-Arpora-Siolim) قرار دارد و شهرت آن به عوامل متعددی برمی‌گردد؛ از جمله موقعیت عالی، ظاهری زیبا و البته غذاهایی که با خوردن آن انگشتان‌تان را هم خواهید خورد.

نان تازه پخته‌شده، املت‌های متنوع، سوسیس، گوشت و کروسان‌های پنیری، پاستای خانگی و دیگر غذاهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی، منوی صبحانه و برانچ را پر کرده‌اند. کافه لیلا همچنین با دارا بودن مجموعه گسترده‌ای از شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های تازه، منحصر‌به‌فرد و خوشمزه، چیزی برای شما کم نمی‌گذارد. این کافه، مکانی فوق‌العاده برای لذت‌بردن از صبحانه و برانچ و تماشای منظره‌ای زیبا است.

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

  • تلفن: ۲۱۱ ۶۷۹۷ ۸۸۰ ۹۱+
  • آدرس: Anjuna, Goa, 403509, India

۶. کافه و ساندویچ فروشی بابا آ روم (Baba Au Rhum)

سرو غذاهای هندی، فرانسوی

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

یک فنجان قهوه دلچسب با ساندویچی خوشمزه و کروسان، تنها راهی است که می‌توانید صبح را در گوا آغاز کنید. کافه بابا آ رام در خیابان پشتی آنجونا ـ باگا، محلی عالی برای وقت‌گذراندن و صبحانه‌خوردن است.

در اینجا با گستره متنوعی از پای کیش (خوراک پنیر و گوشت و اسفناج در لایه‌ای از خمیر ماکارونی)، نان، شیرینی، پیتزاهای تنوری، املت، همبرگر، نان‌های باگت‌ خانگی، سالاد و راحت‌الحلقوم‌های خارق‌العاده فرانسوی روبه‌رو خواهید شد که واقعا انتخاب از میان آن‌ها مشکل است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کافه در میان گردشگران را می‌توان اجراهای زنده موسیقی در عصر جمعه‌ها دانست.

  • تلفن: ۳۶۶ ۲۸۶۶ ۹۸۲ ۹۱+
  • آدرس: Baga, Goa, 403509, India

۷. رستوران لا برایز (La Brise)

سرو غذاهای هندی، آسیایی

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

رستوران لا برایز در ساحل کندولیم (Candolim)، به شما اجازه می‌دهد تا جشن و سروری پر از غذاهای هندی و بین‌المللی برای خود ترتیب دهید که تبدیل به یک خاطره فراموش‌نشدنی خواهد شد. فضای سرزنده و پر از نشاط، محیط ساحلی، چشم‌اندازهای بی‌نظیر دریا و چمن‌های زیبا، مواردی هستند که این مکان را منحصر‌به‌فرد کرده‌اند.

بوفه لا برایز، ترکیب جالب و جسورانه‌ای از غذاهای متنوع از کباب باربیکیوی آبدار گرفته تا خوراک‌های لذیذ دریایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد؛ به همین دلیل این رستوران به نقطه‌ای شلوغ در تمام ساعات شبانه‌روز تبدیل شده است. لا برایز، یکی از بهترین منوهای دسر با تنوع و طعم‌های بسیار را در سراسر گوا دارد و از همین رو گردشگران برای امتحان‌ آن‌ها باید توقفی در این رستوران داشته باشند.

  • ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • تلفن: ۱۴۱ ۲۴۹۴ ۸۳۲ ۹۱+
  • آدرس: Candolim, Goa, 403515, India

۸. کافه رستوران بین می آپ (Bean Me Up)

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

یک خبر خوب برای گیاه‌خواران و علاقه‌مندان به رژیم وگان! کافه «بین می آپ» در آنجونا، مکانی ایده‌آل برای مزه‌کردن غذاهای گیاهی لذیذ و خوشمزه است که از محصولات ارگانیک و تازه تهیه شده‌اند. در منوی صبحانه این کافه، علاوه‌بر غذاهای سالم و سبک، غذاهای لذیذی مانند برگرهای توفو، ساندویچ سیتان بی‌بی ‌یو (بال‌های سبز گیاهی)، پاستای گندم، راویولی و لازانیا نیز سرو می‌شود.

فرنی شکلاتی دانه چیا و تنوع گسترده‌ای از پودینگ‌ها و پای‌ها مطمئنا شما را بیشتر به اینجا علاقه‌مند خواهند کرد. اگر مایل به خوردن نوشیدنی هستید، حتما کوکتل‌های میوه زنرژی (Zenergy) را امتحان کنید. موسیقی آرامش‌بخش و فضای سرسبز و زیبای اطراف این کافه، تجربه‌ای به‌یادماندنی برایتان خواهد ساخت.

  • تلفن: ۳۵۶ ۹۰۹۵ ۷۷۶ ۹۱+
  • آدرس: Ozran Beach Road, Vagator, Goa, 403509, India

۹. کافه کوتینگا (Cotinga) در تمریند (Tamarind)

سرو غذاهای هندی، آسیایی، اروپایی، دسر

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

کافه کوتینگا که نام خود را از یک پرنده مهاجر آبی رنگ به نام جواهرمرغ گرفته، مکانی نشاط‌آور و پر جنب‌وجوش با دکوری هنری و فضای آزاد است. شما می‌توانید انواع غذاهای آسیایی و اروپایی را در این کافه مزه کنید و از منوی ویژه لذت ببرید که شامل ساندویچ‌ها، پاستا، نان تازه، سالادهای ارگانیک و دسرهای لذیذ می‌شود.

بدون امتحان‌کردن نان کماج توت‌فرنگی، کیک پای می‌سی‌سی‌پی با بستنی یا بانوفی پای (یک دسر انگلیسی بر پایه خامه، موز و تافی و شیر پرچرب)، این مکان را ترک نکنید. غذای رستوران کوتینگا، خدمات و محیط، همه و همه عالی هستند و موسیقی نیز عضو جدانشدنی اینجا به شمار می‌آید.

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

  • تلفن: ۴۷۷ ۹۶۶۴ ۸۶۶ ۹۱+
  • آدرس: Bouta Waddo Anjuna, Goa, 403509, India

۱۰. بیستروی ویلا بلانش (Villa Blanche Bistro)

سرو غذاهای هندی، اروپایی، دریایی

گوا؛ بهترین صبحانه و برانچ را کجا بخوریم؟

بیستروی ویلا بلانش، کافه‌ای کوچک در حیاط یک ویلای پرتغالی زیبا است که روزهای یکشنبه، بوفه برانچ فوق‌العاده‌ای را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. از تخم‌مرغ، پنیر و سوسیس گرفته تا پای کیش، سالاد، دسر و کیک و همچنین ماهی و گوشت به‌عنوان غذای اصلی، همه‌ نوع غذایی در این رستوران برای گردشگران فراهم شده است.

علاوه‌بر گزینه‌های گیاه‌خواری و وگان، آب‌میوه‌ها و کوکتل‌های جدید و فوق‌العاده نیز در منوی آن وجود دارد. دیوارهای روشن و میزهای موزائیکی رنگارنگ در ترکیب با محیطی سرزنده و غذای بی‌نظیر، ویلا بلانش را تبدیل به جایی کرده است که باید حتما به آن سری بزنید، به‌خصوص یکشنبه‌ها!

  •  تلفن: ۰۹۹ ۲۱۵۵ ۹۸۲ ۹۱+
  • آدرس: Bouta Waddo Assagao, Goa, 403507, India


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده