// یکشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰

مولینیو: امیدوارم مایکروسافت اشتباه کینکت را در مورد هولولنز تکرار نکند

پیتر مولینیو برای بیشتر اهالی دنیای گیم نامی آشنا است. خالق سری Fable و Black & White که قبلا در پروژه‌ی ساخت دوربین کینکت یکی از مهره‌های کلیدی بود، حالا اظهار نظرهای جالبی پیرامون هدست واقعیت افزوده هولولنز داشته است و از مزایا و معایب آن می‌گوید.
وی اعتقاد دارد هولولنز بسیار هیجان‌انگیزتر از هد‌ست‌های واقعیت مجازی مانند اوکیولس ریفت است، اما این محصول هم با چالش‌های مشابه‌ای رو به رو است:
من فکر می‌کنم هولولنز بسیار هیجان‌انگیزتر از واقعیت مجازی است، اما آن هم با مشکلی مشابه واقعیت مجازی رو به رو است: «اپلیکیشن‌ها در آن چگونه خواهد بود؟» این همان مشکل هدست‌های واقعیت مجازی است، اپلیکیشن‌هایی که ما فکر می‌کنیم عالی خواهند بود ، در نهایت خروجی مورد قبولی را تحویل نمی‌دهند و به یک عامل خسته‌کننده و پر چالش تبدیل می‌شوند. امیدوارم آن ویدیویی که مایکروسافت از قابلیت‌های هولولنز نشان داد، فرای آن چیزی نباشد که قرار است نمونه‌ی اصلی این تکنولوژی به ما تحویل دهد.
زمانی که مایکروسافت از دوربین کینکت برای اولین بار با اسم رمز پروژه ناتال رونمایی کرد، ویدیوها و نمایش‌های شگفت‌انگیزی را نشان داد که از آنها می‌توان به پروژه مایلو اشاره کرد. پروژه مایلو توسط شخص مولینیو توسعه داده می‌شد و به عنوان یک هوش‌ مصنوعی که می‌توانست یاد بگیرد، ابزار احساس کند و با مخاطب خود صحبت کند، عمل می‌کرد. اما این مورد به همراه چندین و چند قابلیت دیگر که در قالب پروژه ناتال نشان داده شد، به واقعیت تبدیل نشدند و باعث شد برخی مایکروسافت را به بزرگنمایی و خلف وعده متهم کنند. مولینیو هم مقداری نگران این مسئله است و در صحبت‌های خود راجع به هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز، تاکید می‌کند که شاید وقتی شما از این گجت استفاده کنید آن قدر هیجان زده و مشتاق نباشید.
milo مایلو، پسر مجازی با هوش مصنوعی فوق‌العاده بالا که قابلیت درک احساسات و عواطف را هم داشت. این پروژه هیچ‌وقت به سرانجام نرسید و فقط کمک به بزرگنمایی کینکت کرد.
مولینیو معتقد است که مایکروسافت باید از اتفاقات و مشکلاتی که برای کینکت پیش آمده بود، درس گرفته باشد. باید بدانند و زمینه‌ای محیا کنند تا نه فقط خود آنها، بلکه شرکت‌ها و فعالان دیگر حوزه تکنولوژی از این گجت پشتیبانی کنند و برای آن برنامه‌ها و قابلیت‌های جدید تعریف کنند:
تنها مشکل بزرگ پیش رو این است که مایکروسافت تا چه اندازه حاضر است نیروی خود را به هولولنز اختصاص دهد و تا چه مدت می‌تواند پشت آن بایستد. آنها قبلا برای مدتی از کینکت پشتیبانی کامل کردند و بازی‌هایی ساختند، اما کینکت دستگاهی نبود که مورد قبول دیگران قرار بگیرد و محبوب شود. این موضوع تا جایی پیش رفت که فکر می‌کنم حتی مایکروسافت هم از این دوربین خوشش نمی‌آید. مایکروسافت باید نیروهای خود را دو برابر کند و از افراد مستعد و نابغه استفاده کند. درست مانند کاری که فیس‌بوک می‌کند. آنها اوکیلوس ریفت را خریدند و افراد بزرگ و نابغه‌ای را دور هم جمع کرد. آنها از آن زمان سکوت کردند و به سختی مشغول به کار هستند و امیدوارم ما را با چیزی در خور توجه روبه رو کنند. مایکروسافت احتیاج دارد تا یک چنین کاری انجام دهد.
مولینیو می‌گوید مایکروسافت باید برای ساخت اپلیکیشن و برنامه‌هایی که پتانسیل‌های هولولنز را نشان می‌دهند، پول خرج کند. نه اینکه بگوید: «خب، این هم از هولولنز. ما این را به شما (توسعه‌دهندگان ثانویه) می‌سپاریم!». وی اشاره به نینتندو و سیاست‌های صحیح آنها راجع به این موقعیت‌ها می‌کند:
سران نینتندو تا زمانی که برای تکنولوژی‌هایی مانند Motion Control، بازی بزرگی مثل Wii Sports را نساخته بودند، صحبتی راجع‌ به آن نکردند. آنها به نمایش چند دمو و ویدیو اکتفا نکردند و محصول خود را با یک برنامه و بازی کامل نشان دادند. من امیدوارم نیروی کاری که پشت هولو است، اپلیکیشنی قوی هم برای آن بسازند که پتانسیل‌های کامل این گجت را نشان دهد.
با تمام این صحبت‌ها، اگر نگاهی به عملکردهای یکی دو سال اخیر مایکروسافت بیاندازیم، مخصوصا از زمانی که ساتیا نادلا سکان‌داری شرکت ردموندی‌ها را برعهده‌ گرفت، متوجه این موضوع می‌شویم که این شرکت در مسیر درستی قدم بر می‌دارد و سعی در پیشرفت در همه‌ی زمینه‌ها دارد. نظر شما درباره‌ی صحبت‌های مولینیو چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید مایکروسافت در مورد هولولنز بزرگ‌نمایی کرده است؟ منبع: gamesindustry


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده