نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

شروع احتمالی تولید کنسول جدید Nintendo NX از سه ماه دیگر

اخیرا گزارشی توسط روزنامه‌ی تایوانی Digitimes منتشر شده است که حکایت از عقد قرارداد شرکت نینتندو با غول تولید تجهیزات الکترونیکی، یعنی شرکت Foxconn، و تولید 20 میلیون دستگاهی کنسول جدید NX در سال اول دارد.در ادامه با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

اگر اخباری که در روزنامه‌ی تایوانی Digitimes منتشر شده است درست باشد، شرکت نینتندو تا سه ماه دیگر، یعنی در ماه اکتبر، تولید کنسول جدید خود را به نام Nintendo NX شروع خواهد کرد.

بر اساس ادعای روزنامه‌ی تایوانی Digitimes، شرکت نینتندو قراردادی را با شرکت بزرگ Foxconn Electronics منعقد کرده است و به موجب آن از این شرکت الکترونیکی خواسته است تا از ماه اکتبر تولید این کنسول جدید را به صورت آزمایشی آغاز کند. شرکت Foxconn که غول تولید محصولات الکترونیکی است، براساس گفته‌ها، نزدیک به یک میلیون نفر را تحت استخدام خود دارد و تولید کننده‌ی چندین محصول سرشناس شرکت اپل، از جمله آیفون، نیز محسوب می شود. این شرکت تولیدی، شعبه‌ای را نیز در تایوان دارد.

شرکت نینتندو نام این کنسول را NX گذاشته است و انتظار دارد تا از کنسول جدید خود در نمایشگاه E3 2016 یا قبل از آن رونمایی کند و تا پایان همان سال آن را روانه‌ی بازار کند.

این خبرها در حالیست که گزارش روزنامه‌ی Digitimes حاکی از آن است که تولید عمده‌ی این محصول در ماه می یا ژوئن سال آینده شروع و عرضه‌ی رسمی آن حوالی ماه جولای خواهد بود. در این گزارش همچنین بیان شده است که شرکت نینتندو در سال اول، صادرات 20 میلیون دستگاه از کنسول NX را برنامه‌ریزی کرده است.

در همین حال، انتظار می‌رود که این شرکت ژاپنی تولید کنسول ناموفق خود یعنی Wii U را کاهش دهد و آن را به دو میلیون دستگاه تا پایان 2015 برساند. البته این موضوع هنوز به صورت رسمی از سوی نینتندو تایید نشده است.

شرکت نینتندو تا پایان سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، تعداد 9.5 میلیون دستگاه از کنسول Wii U، ازابتدای معرفی آن در سال 2012 تا کنون فروخته است. این کنسول در صورت تغییر نکردن اساسی میزان فروش، بدترین میزان فروش را در تاریخ کنسول‌های اصلی این شرکت داشته است.

از کنسول جدید NX اولین بار در اواخر اسفند سال پیش اخباری منتشر شد. تنها اطلاعاتی که از این کنسول تا کنون منتشر شده این است که این کنسول یک کنسول خانگی (و نه دستی) است و هنوز جزئیات دیگری در دسترس نیست.

اگر اخبار مربوط به تولید این کنسول درست باشد، این به این معنی است که شرکت نینتندو درباره‌ی ظاهر و سخت‌افزار این کنسول تصمیم نهایی خود را گرفته است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده