// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۱

نینتندو امکان خرید بازی دیجیتالی برای 3DS و Wii U را از بین می‌برد

شرکت نینتندو اعلام کرده است که فروش بازی‌های دیجیتالی روی کنسول‌های Wii U و Nintendo 3DS را برای همیشه در مارس ۲۰۲۳ متوقف خواهد کرد.

شرکت Nintendo گفت که از اوایل سال ۲۰۲۳ به بعد، دیگر امکان خرید در فروشگاه اینترنتی نینتندو برای هیچ یک از سیستم‌های Wii U و 3DS یا امکان دانلود محتوای رایگان از جمله دموهای بازی‌ها وجود نخواهد داشت. به‌گفته‌ی نینتندو، پس از اواخر ماه مارس سال ۲۰۲۳ میلادی برای مدتی همچنان امکان دانلود مجدد‌ بازی‌ها و بسته‌های الحاقی خریداری‌شده، دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و بازی آنلاین روی کنسول‌های Wii U و 3DS وجود خواهد داشت. اما دیگر نمی‌توانید محصولی را به اکانت خود اضافه کنید. در حقیقت اکنون حدود یک سال تا زمان پایان یافتن فروش دیجیتالی بازی‌ها روی کنسول Wii U و کنسول 3DS فاصله داریم.

نینتندو در این‌باره گفت: «این بخشی از چرخه‌ی حیات طبیعی برای هر محصول است. زیرا با گذر زمان، کنسول کمتر از قبل توسط مصرف‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما این اطلاعیه را بیش از یک سال پیش از توقف امکان خرید بیان کردیم تا کاربران زمان زیادی برای آماده شدن داشته باشند».

توقف امکان خرید به این معنی است که راه قانونی تهیه‌ی بسیاری از بازی‌های Wii U و 3DS که فقط دیجیتالی هستند، اساسا از سال آینده ناپدید خواهند شد. پس کاربرها برای اجرای قانونی آن بازی‌ها فقط می‌توانند قبل از به پایان رسیدن دوران فعالیت فروشگاه آنلاین دو کنسول نام‌برده، سراغ خرید بروند. Wii U در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و تنها ۱۳/۵ میلیون کنسول فروخت و درنهایت در سال ۲۰۱۷ تولید آن متوقف شد. Nintendo 3DS در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و بیش از ۷۶ میلیون کنسول فروش داشت و بالاخره در سال ۲۰۲۰ تولید آن متوقف شد.

به مناسبت خبر توقف امکان خرید از سال آینده، نینتندو یک سایت ویژه را راه اندازی کرده است که در آن کاربران می‌توانند به آمار بازی‌های Wii U و 3DS شخصی خود نگاه کنند؛ تا متوجه شوند که روی هرکدام از این کنسول‌ها چند ساعت مشغول تجربه‌ی کدام بازی‌ها بودند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده