نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷

درخواست دولت آمریکا برای پنج سال محکومیت هکر نینتندو سوییچ

در جدیدترین اخبار بازی، دولت ایالات متحده به دنبال مجازات جدی یکی از مشهورترین هکرهای کنسول نینتندو سوییچ است.

در ماه سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی گری باوزر، یکی از اعضای گروه هکر Team-Xecuter با تلاش دولت ایالات متحده دستگیر شد. این گروه در سال ۲۰۱۳ توسط عده‌ای از هکرهای حرفه‌ای شروع به کار کرد و فعالیت عمده‌ی آن‌ها شامل طراحی، ساخت و فروش تجهیزاتی می‌شد که به بازیکن‌ها قابلیت استفاده‌ی غیرمجاز ROMها روی کنسول‌های بازی مثل نینتندو سوییچ و 3DS را می‌دادند.

به گفته‌ی دولت ایالات متحده، گروه Team-Xecuter از این فعالیت‌های مخرب خود ده‌ها میلیون دلار درآمد کسب کرد و در مقابل برای شرکت‌های قربانی، خسارتی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار را رقم زده‌ است. حال با توجه به جدیدترین اخبار منتشر شده از دادگاه گری باوزر، دولت ایالات متحده اصرار دارد که این فرد علاوه بر پرداخت جریمه‌ی نقدی ۴.۵ میلیون دلاری، باید پنج سال را در زندان سپری کند. همچنین پس از گذراندن دوران حبس، باوزر باید تا سه سال تحت نظر پلیس به فعالیت و زندگی روزمره بپردازد.

به عقیده‌ی دولت ایالات متحده، محکومیت پنج ساله با توجه به ماهیت جرم و سابقه‌ی مجرم‌ها بسیار ضروری است؛ چرا که این محکومیت‌ها به خوبی بازتاب‌های منفی فعالیت‌های مخرب گروه‌های هکری را نشان می‌دهند و جهت ترویج احترام به قوانین و تعیین مجازات‌های عادلانه مفید خواهند بود.

هکر ناشناس

با این وجود، اعضای تیم حقوقی باوزر در تلاش هستند تا مدت محکومیت او را تا ۱۹ ماه کاهش دهند. به گفته‌ی وکیل باوزر، وی تنها یکی از اعضای عادی گروه Team-Xecuter بوده و در رهبری آن نقشی نداشته است. علاوه بر این باوزر در مدت هفت سال فعالیت خود که شامل برگزاری انجمن‌ها، حمایت از خریداران و مدیریت وب‌سایت‌های تبلیغات و فروش تجهیزات می‌شود، تنها مبلغ ۳۰۰ هزار دلار را دریافت کرده است.

در ماه دسامبر گذشته، دادگاه باوزر را به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون دلار دیگر به شرکت نینتندو محکوم کرده بود که علت این حکم، نقش داشتن باوزر در فروش مادهای غیرمجاز کنسولی اعلام شده است. در هر صورت برای آگاهی از نتیجه‌ی محاکمه‌ی این مجرم، باید منتظر اخبار بیشتر در آینده باشیم. شما می‌توانید نظرات خود را در مورد مقابله با گروه‌های هکری با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده