// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷

داک نینتندو سوییچ اولد از 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند

اخیرا درهنگام کالبدشکافی داک جدید نینتندو سوییچ، معلوم شد که این داک توانایی خروجی با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه دارد.

یوتیوبری با نام KawlunDram در توییتر خود گفت که داک نینتندو سوییچ اولد از لحاظ سخت‌افزاری در زمینه خروجی ویدیو بهبود پیدا کرده است. براساس یافته‌های KawlunDram تراشه این داک ارتقاء داده شده و به‌جای تراشه DP2MHDMI از تراشه جدید Realtek استفاده می‌کند که قابلیت خروجی با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه دارد. کانال یوتیوب Nintendo Prime نیز قبلا خبر مشابهی را منتشر کرده بود.

نینتندو سوییچ اولد شامل کابل HDMI 2.0 است که به‌گفته KawlunDram روی کنسول ایکس باکس وان نیز کار می‌کند. درحالی که تراشه داک جدید قابلیت خروجی 4K دارد، ولی نینتندو گفته است تراشه Tegra X1 در نینتندو سوییچ از خروجی 4K پشتیبان نمی‌کند منتها KawlunDram در پست خود مدعی شده است که این موضوع صحت ندارد و تراشه Tegra X1 نیز از خروجی 4K پشتیبانی می‌کند. اما نکته مهمی دیگر وجود قابلیت ارتقاء سیستم‌عامل داک در مدل جدید اولد است. این موضوع احتمال دارد به آمدن قابلیت 4K به نینتندو سوییچ اشاره کند.

به‌هرحال اخبار‌ جدید، باورها بر اینکه نینتندو در حال کار روی مدل 4K سوییچ پرو است، قوی‌تر می‌کند. در شایعات جدید ادعا شده است که توسعه‌کنندگان کیت‌هایی برای توسعه محتوای 4K از نینتندو دریافت کرده‌اند، اما نینتندو این ادعا را دروغ خواند. کمبود تراشه‌ها ممکن است دلیل آن باشد که نینتندو از معرفی دستگاه جدیدی خودداری می‌کند، البته که اگر دستگاهی برای معرفی وجود داشته باشد.

توییت KawlunDram

نظرات خود را در این مورد با ما به‌اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده