نویسنده: نیما احمدی
// دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲

ساخت کنترلری انطباقی برای تجربه بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild

پدری دلسوز دسته‌ای را با استفاده از کنترلر Xbox Adaptive ساخته است تا دخترش بتواند بازی The Legend of Zelda: Breath of Wild را روی نینتندو سوییچ تجربه کند.

طرفداران بازی محبوب The Legend of Zelda: Breath of Wild تاکنون چیزهای بسیار جالبی را ساخته‌اند، ولی به‌تازگی در ویدیویی منتشر شده در توییتر شاهد اتفاق جالبی پیرامون این بازی هستیم. اخیراً پدری در توییتر خود، ویدیویی از ساخت یک کنترلر انطباقی منتشر کرده است. او با استفاده از کنترلر Xbox Adaptive، دسته کاملاً جدیدی را برای دخترش خلق کرده است تا او بتواند بازی Breath of the Wild را روی نینتندو سوییچ تجربه کند.

این اخبار تماماً ازطریق توییتر روی استیل، مرحله به مرحله منتشر شده است. او در توییتر خود اعلام کرد که قصد دارد از تعطیلات آخر هفته خود استفاده کند تا کنترلری را برای دخترش بسازد تا او بتواند بازی با کنسول نینتندو سوییچ را تجربه کند. با این‌که کنترلر Xbox Adaptive (به‌صورت غیررسمی) با کنسول نینتندو سوییچ نیز سازگار است، ساخت دستگاه جدیدی بر پایه این کنترلر، کار بسیار سختی خواهد بود. البته این کار برای استیل زیاد سخت نیست، زیرا او رئیس آکادمی دیجیتال جرسی در انگستان است. استیل ویدیویی را به‌همراه متن زیر در توییتر خود منتشر کرد:

من قصد دارم تا در تعطیلات آخر هفته، با استفاده از کنترلر Xbox Adaptive و چند قطعه که از eBay خریداری کرده‌ام، کنترلری سازگار با نینتندو سوییچ برای دخترم بسازم.

دانلود از آپارات

این کنترلر در عین سادگی، ساختمان داخلی بسیار پیچیده‌ای دارد. استفاده از قطعات پلتفرم‌های آرکید ظاهر زیبا و ساده‌ای به کنترلر داده است. این دسته از فناوری کنترلر Xbox Adaptive به‌عنوان ورودی اطلاعات استفاده می‌کند. استیل در عرض یک شب توانست این کنترلر را خلق کند و ویژگی‌های بصری جذابی مانند چراغ‌های آبی و سبز به آن اضافه کند تا حس و حال بازی Breath of the Wild را نیز القا کند. او در توییت بعدی خود نوشت:

امشب به‌اندازه کافی کار کردم. فردا صبح بعضی از لحیم‌کاری‌های اصلی و سیم‌کشی‌های دسته را تکمیل می‌کنم تا بعدازظهر این کنترلر را روی چند بازی امتحان کنم. متاسفانه دختر من فعلاً نمی‌تواند این کنترلر را امتحان کند، ولی ما سعی داریم تا این پروژه را از برادرش مخفی نگه‌داریم، چون او طرفدار بازی Zelda Breath of the Wild است.

دانلود از آپارات

در نهایت، او ویدیویی را از اولین تجربه دخترش آوا از بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild با استفاده از کنترلر جدیدش در توییتر خود منتشر کرد. البته هنوز این کنترلر نیاز به اصلاحاتی دارد، ولی باز هم شادی را می‌توانیم در چهره دخترش مشاهده کنیم.

کار من تمام شد. آوا از نسخه اول کنترلر انطباقی من راضی بود. او حالا می‌تواند مانند دوستانش بازی Breath of the Wild را روی نینتندو سوییچ تجربه کند. من از مایکروسافت بسیار سپاس‌گزار هستم.

دانلود از آپارات

این‌گونه پست‌ها می‌توانند داستان‌های موفقیت‌آمیزی برای روابط عمومی شرکت‌های مایکروسافت و نینتندو محسوب شوند. ساخت کنترلر انطباقی ایکس‌باکس حرکت ماهرانه‌ای بود تا همه افراد بتوانند بازی‌های مختلف را تجربه کنند. نینتندو نیز در این سال‌ها تلاش کرده است تا بازی‌هایی را خلق کند که طیف گسترده‌ای از بازی‌بازان بتوانند از آن‌ها لذت ببرند. با نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های نسل آینده، امیدوار هستیم که این‌گونه داستان‌ها نیز در پشتیبانی از کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس ادامه خواهند داشت.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در حال‌حاضر برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ و Wii U در دسترس است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده