// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹

نینتندو: سرویس Virtual Console به سوییچ نخواهد آمد

بر اساس گفته سخنگوی نینتندو، سرویس Virtual Console که میزبان بازی‌های کلاسیک در کنسول‌های قبلی نینتندو بود، به نینتندو سوییچ نخواهد آمد. با زومجی همراه باشید.

با توجه به اخباری که مبنی بر حضور بازی‌های NES در سرویس جدید آنلاین نینتندو سوییچ منتشر شده است، این سوال برای طرفداران پیش آمده است که آیا سرویس Virtual Console بازمی‌گردد یا خیر. براساس گفته‌های نینتندو به‌نظر می‌رسد فعلا پاسخ این سوال، «خیر» است. در رابطه با این خبر یکی از سخنگوهای نینتندو در یک ایمیل به سایت کوتاکو این‌گونه گفت:

در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عرضه بازی‌های کلاسیک تحت عنوان Virtual Console همانند چیزی که در کنسول‌های قبلی انجام می‌شد، نداریم.

معنای این حرف این نیست که نینتندو قصد داشته باشد تا انتشار بازی‌های قدیمی‌تر برای کنسول سوییچ را نادیده بگیرد؛ فقط قرار نیست آن‌ها را تحت سرویس و برند خاصی به این کنسول اضافه کند. سه کنسول قبلی نینتندو یعنی 3DS ،Wii و Wii U هرکدام نسخه Virtual Console انحصاری خود را داشتند. این سرویس یک فروشگاه مخصوص با مجموعه‌ای محدود از بازی‌های کلاسیک Super Nintendo ،NES و Nintendo 64 و دیگر پلتفرم‌های قدیمی نینتندو بود و شما می‌توانستید هرکدام از بازی‌های موجود در آن را خریداری کنید و سپس با یک سری قابلیت‌های اضافه‌ همانند ویژگی ذخیره‌سازی مراحل، روی کنسول جدید خود تجربه کنید.

اگرچه کتابخانه بازی‌های این سرویس کمی آشفته بود و پیدا کردن بازی‌ در آن کمی سخت بود (برای مثال بازی Final Fantasy VI بدون هیچ توضیحی، فقط برای کنسول Wii در دسترس بود)، اما با این حال سرویس Virtual Console برای طرفداران نینتندو که می‌خواستند بازی‌های بسیار زیاد کلاسیک این شرکت را تجربه کنند، بسیار جذاب بود؛ به‌طوری که هر هفته بازیکنان با اشتیاق منتظر بودند که ببینند کدام بازی قدیمی نینتندو به این سرویس اضافه می‌شود. سخنگوی نینتندو برای تجربه بازی‌های کلاسیک در کنسول نینتندو سوییچ راه دیگری را پیشنهاد داده است: 

راه‌های مختلفی برای تجربه بازی‌های کلاسیک نینتندو و دیگر ناشرها در کنسول سوییچ وجود دارد. شما می‌توانید بازی‌های کلاسیک را در قالب سرویس‌های Nintendo Entertainment System - Nintendo Switch Online و Nintendo eShop یا در قالب یک پکیج بازی تجربه کنید. با تشکر از ویژگی‌هایی همانند قابلیت آنلاین بازی کردن، چت صوتی از طریق برنامه Nintendo Switch Online و حالت‌های مختلف سوییچ برای بازی کردن، سرویس Nintendo Entertainment System - Nintendo Switch Online راه جدید سرگرم‌کننده‌ای را برای تجربه بازی‌های کلاسیک NES در اختیار بازیکنان قرار داده است.

یک ناشر ژاپنی به نام Hamster در حال حاضر بازی‌های کلاسیک دستگاه آرکید Neo Geo را همانند Blazing Star و Fatal Fury برای دستگاه سوییچ، پورت کرده است. کمپانی Sega هم اعلام کرده است که قصد دارد تا بازی‌های کلاسیک Genesis را به جدیدترین کنسول نینتندو بیاورد. این رویکرد از سوی ناشران بازی، باعث می‌شود حضور نداشتن یک فروشگاه یکپارچه مخصوص بازی‌های کلاسیک در نینتندو سوییچ، بیشتر حس شود.

قبل از عرضه جهانی این کنسول، شایعاتی مطرح شده بود که سرویسی مخصوص بازی‌های GameCube و در قالب نام Switch Virtual Console برای این دستگاه وجود خواهد داشت که تاکنون خبری از آن نشده است. زمانی که Kotaku از نینتندو پرسید که آیا بازی‌های دیگر پلتفرم‌ها هم به سرویس اشتراکی آنلاین سوییچ اضافه می‌شوند یا خیر، سخنگوی آن‌ها اعلام کرد که فعلا در این رابطه نظری نمی‌دهند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ به‌نظرتان حذف سرویس Virtual Console از کنسول نینتندو سوییچ تصمیم درستی بوده است؟


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده