نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰

آموزش باز کردن قفل های Digipick در بازی استارفیلد

باز کردن قفل‌های دیجیتالی در بازی استارفیلد شاید پیچیده و سخت به‌نظر برسد. در این مقاله به مرور ترفندها و روش‌های حل این مینی‌گیم جذاب می‌پردازیم.

امروز با قسمتی دیگر از سری مقالات آموزش مکانیزم‌های بازی استارفیلد همراهتان هستیم. در این مقاله، می‌خواهیم سراغ یکی از مینی‌گیم‌های جذاب بازی برویم؛ مینی‌گیم‌های Digipick.

باز کردن قفل‌ها از روش‌های غیرقانونی مثل هک یا بهره‌گیری از سنجاق و پیچ‌گوشتی برای شکاندن یک قفل (Lockpick در سری فال‌اوت و الدر اسکرولز) از مهم‌ترین شاخص‌های گیم‌پلی در محصولات ژانر «نقش‌آفرینی» استودیو بازی‌سازی بتسدا (Bethesda) به‌شمار می‌روند. در استارفیلد نیز دوباره شاهد بازگشت این فرم از مینی‌گیم‌ها هستیم و همان‌طور که اثر نام‌برده در جهانی کاملا متفاوت نسبت‌به مخلوقات قبلی این استودیو جریان دارد، مینی‌گیم باز کردن قفل‌ها نیز با تغییراتی گسترده همراه شده و پیروی کردن از روش‌های قدیمی که در فال‌اوت و الدر اسکرولز به‌کار می‌بستیم، در استارفیلد جوابگو نیست.

باز کردن قفل‌ها ازطریق آیتم‌هایی با نام دیجی‌پیک (که معادل کامپیوتری-شده‌ی همان سنجاق و پیچ‌گوشتی سابق هستند) آنطور که باید، توسط بازی به‌مخاطبانش آموزش داده نمی‌شود و درواقع گیمر خودش باید ازطریق آزمون و خطا آن را بیاموزد. در نتیجه، مواجه شدن با این مینی‌گیم در آغاز ممکن است حسابی گیج‌کننده و سخت به‌نظر برسد؛ در ادامه و با مرور قدم به قدم ترفندها و روش حل این معماهای بازی، دیگر از پس هر سطح و شکلی از این قفل‌ها برخواهیم آمد.

بررسی لایه‌های خالی یک دیجی‌پیک در بازی استارفیلد

قدم اول: بررسی فضاهای خالی

قفل‌های دیجیتالی استارفیلد از چند لایه‌ی مختلف تشکیل شده‌اند و برای باز کردن این قفل‌ها ازطریق آیتم‌هایی موسوم به «دیجی‌پیک»، باید شکاف‌های موجود در این لایه‌ها را پر کرده و ‌آن‌ها را از بین ببریم. هر یک از این لایه‌ها، فضاهای خالی مختلفی (مشخص شده در تصویر با مربع‌های قرمز رنگ) دارند که باید ازطریق خارهای موجود در دیجی‌پیک (مشخص شده در تصویر با دایره‌های آبی رنگ) این فضاها را پر کرده و آن‌ها را از میان برداریم. درواقع قرار دادن یک خار از دیجی‌پیک در شکاف ذکر شده، آن فضای خالی را پر کرده و دیگر نمی‌توان یک دیجی‌پیک دیگر را در آن شکاف قرار داد. پس باید سایر شکاف‌های آن لایه را با تکیه‌بر سایر دیجی‌پیک‌های موجود از بین برده و لایه‌ها را یکی پس از دیگری، از بین ببریم.

قدم اول برای کنار گذاشتن فضاهای نام‌برده، بررسی‌ آن‌ها است. شاید بپرسید منظورم از بررسی چیست؟ در زمان روبه‌رو شدن با لایه‌های مختلف از این قفل‌ها، باید فضاهای خالی آن‌ها را بشمارید و اطلاعات به‌دست آمده را از تعداد خارهایی که هر دیجی‌پیک در اختیارتان قرار می‌دهد، مقایسه کنید. مثلا اگر لایه‌ی اول (که در تصویر بالا می‌بینیم) از پنج فضای خالی شکل گرفته باشد، می‌توانیم این پنج فضای خالی را با انواع دیجی‌پیک‌ها پر بکنیم؛ مثلا، یک دیجی‌پیک سه‌تایی و یک دیجی‌پیک دو تایی، یک دیجی‌پیک چهارتایی و یک دیجی‌پیک یک دانه‌ای و حتی یک دیجی‌پیک پنج‌تایی.

حل کردن پازل‌های دیجی‌پیک در بازی استارفیلد

قدم دوم: چینش دیجی‌پیک‌ها

در قدم قبلی به‌این بخش رسیدیم که می‌دانیم لایه‌ی اول از پنج فضای خالی تشکیل شده است؛ حالا باید دنبال یک یا چند دیجی‌پیک‌ مختلف بگردیم که مجموع تعداد خارهایشان (که فضاهای خالی را پر کرده و لایه‌ی محافظتی قفل را از بین می‌برند) با پنج برابر می‌شود. در تصویر بالا، یک فضای پنج شکافه در مقابل‌مان قرار دارد که باید آن را از بین ببریم و شکاف‌هایش را پر کنیم. در بین دیجی‌پیک‌هایی که در دسترس داریم (موجود در کادر سبز رنگ)، یک دیجی‌پیک پنج‌تایی در دسترس نبود. پس باید دنبال دو یا چند دیجی‌پیک بگردیم که مجموع خارهایی که دارند، برابر با عدد پنج باشد. درنهایت یک دیجی‌پیک سه‌تایی و یک دیجی‌پیک دوتایی را در کنارهم قرار داده و لایه‌ای که پنج فضایی خالی/شکاف داشت را از بین می‌بریم.

نکته بسیار مهم: در زمان انتخاب چینش دیجی‌پیک‌ها، باید حواسمان به‌‌شکاف‌های موجود در لایه‌های بعدی و دیجی‌پیک‌هایی که در دسترس داریم، باشد. در صورت پیدا کردن یک چینش از دیجی‌پیک‌ها که می‌توانیم آن را در لایه‌‌ای سطحی و لایه‌های عمیق‌تر استفاده کنیم، آن را برای لایه‌های عمیق‌تر نگه‌دارید و سراغ باقی دیجی‌پیک‌های موجود بروید. چرا که حل این معماها در لایه‌های عمیق‌تر، واقعا حساس شده و اگر چینش مورد نیاز از دیجی‌پیک‌هایمان در لایه‌های عمیق‌تر موجود نباشند، باید دوباره ازطریق دکمه‌ی Undo، مراحل قبلی را با یک چینش دیگر حل بکنیم. بهره‌گیری از دکمه Undo یا خروج از روندحل معما (Exit کردن) مترادف هستند با حذف شدن یک دیجی‌پیک از Inventory شما.

استفاده از دکمه‌ی Undo و بازگردانده شدن یکی از لایه‌های قفل دیجیتالی، به‌قیمت کم شدن یک دیجی‌پیک از کوله‌پشتی بازیکن انجام‌پذیر است. در نتیجه پیش از چیدن دیجی‌پیک‌‌هایتان در محل شکاف‌، باید راه‌حل‌ها و چینش‌های لازم برای لایه‌های بعدی را نیز در ذهنتان بررسی کنید. این مینی‌گیم‌ها واقعا چالش‌برانگیز هستند اما همین سختی و پاداشی که به‌گیمر می‌دهند، آن‌ها را حسابی جذاب می‌کند.

معمای دیجی‌پیک در بازی استارفیلد

حالا به لایه‌ی بعدی می‌رویم. در این لایه ۶ فضای خالی وجود دارد. دوست دارم قبل از اینکه راه‌حل این لایه را باهم مرور کنیم، خودتان با‌توجه‌به آنچه که پیش‌تر توضیح دادم بیایید و چینش دیجی‌پیک‌ها برای پر کردن فضاهای خالی در این لایه را حدس بزنید.

استفاده از دیجی‌پیک‌های چهارتایی و دوتایی در بازی استارفیلد

برای حل کردن این بخش از معمایی که در مقابلمان قرار دارد، از قدم‌های قبلی پیروی می‌کنیم. در قدم اول سراغ بررسی و شمارش فضاهای خالی می‌رویم. در این لایه ۶ شکاف وجود دارد. حالا و در قدم دوم، چینش‌های مختلف برای پر کردن فضاهای ۶تایی را در ذهنمان مرور می‌کنیم. دوتا دیجی‌پیک سه تایی؟ یدونه چهارتایی و یدونه دوتایی؟ یدونه پنج‌تایی و یدونه تکی؟ سپس با نگاه به‌دیجی‌پیک‌هایی که در دسترس داریم، راه‌حل‌مان را پیدا می‌کنیم: یک دیجی‌پیک چهارتایی و یک دیجی‌پیک دوتایی که مجموعا، هر ۶ شکاف موجود در این لایه را پر می‌کنند.

قدم سوم: بررسی لایه‌های عمیق‌تر و پر کردن شکاف‌ها

این مرحله درواقع برای باز کردن قفل‌هایی با سطح Expert، سطح Master و حتی سطح Advanced کاربرد دارد. درواقع ما بعد از طی کردن قدم‌های اول و دوم، همچنان نباید در شروع کارمان به‌پر کردن شکاف‌ها و ازبین‌بردن لایه‌ها عجله کنیم. چرا که برخی از چینش‌های دیجی‌پیک، مثل دیجی‌پیک‌های تک-خار و دیجی‌پیک‌هایی که دو خار کنار هم دارند و در ظاهر خیلی سریع می‌توانند لایه‌ها را پر بکنند، ممکن است در لایه‌های عمیق به‌دردمان بخورند و در ابتدا، باید مشکوک شویم که نکند استفاده از آن‌ها در لایه‌های نخست، ما را در لایه‌های عمیق‌تر به‌دردسر بیندازد. در نتیجه، سعی کنید این دیجی‌پیک‌ها را برای ازبین‌بردن لایه‌های عمیق‌تر حفظ کنید.

پس از اینکه شکاف‌ تمامی لایه‌ها و چینش لازم برای حل کردنشان را در نظر گرفتید، حالا یکی پس از دیگری شکاف‌ها را پر کرده و لایه‌ها را از بین ببرید. قفل مد نظر در پایان باز شده و حالا زمان به‌جیب زدن محتویاتی است که آن قفل دیجیتالی مسئول محافظت ازشان بوده است. حالا که تمام نکات را مرور کرده‌ایم، بیایید قدم‌ها، ترفندها و مراحل ذکر شده را در صحنه‌ی عمل ببینیم و ترفندهای باز کردن یک قفل دیجیتالی در بازی استارفیلد را در یک ویدیو تماشا کنیم.

تماشا در آپارات

در مقالات بعدی آموزش بازی استارفیلد سراغ مواردی همچون راهنمای سفر در کیهان و ساخت کاراکتر با تکیه‌بر Traitها خواهیم رفت. اگر موضوعی و مواردی در بازی وجود دارند که دوست دارید آموزش آن‌ها را در زومجی بخوانید، حتما پیشنهاد‌ها خود را برایمان بنویسید. راستی اگر راهکارهای سریع‌تر برای باز کردن قفل‌های دیجی‌پیک سراغ دارید، روش‌هایتان را برای ما و سایر کاوشگرانی که سراغ این مطلب آمده‌اند بنویسید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده