// جمعه, ۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۱

راهنمای تروفی و اچیومنت های بازی Diablo 4

Diablo 4 جزو آن دسته از بازی‌هایی است که برای کسب تمامی تروفی و اچیومنت‌های آن باید روی آخرین درجه سختی بازی را تجربه کنید.

Diablo 4 را می‌توان یکی از بازی‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۳ دانست که کاربران و هواداران این سری تا قبل از عرضه، حسابی نگران کیفیت آن بودند، اما بلیزارد توانست با ارائه یک تجربه هیجان‌انگیز، دلچسب و غنی، نگرانی کاربران را از بین ببرد. از نظر داستان و روایت داستانی و همچنین شخصیت‌پردازی، دیابلو ۴ در سطح بسیار خوبی قرار دارد و شاهد یک آنتاگونیست به یادماندنی هستیم، اما بعضی از محتویات اندگیم بازی می‌توانستند طراحی بهتری داشته باشند.

دراین‌قسمت از راهنمای تروفی و اچیومنت به‌سراغ بازی Diablo 4 رفته‌ایم تا کاربران به‌راحتی بتوانند تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنند. همچنین اشاره کنم که دیابلو 4 یک بازی کاملا آنلاین بوده و هیچ تروفی و اچیومنت آفلاینی ندارد.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی و اچیومنت‌ها: ۹ از ۱۰
  • مدت زمانی‌که طول می‌کشد تا تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنید: ۱۰۰ الی ۱۵۰ ساعت (۷۰ الی ۱۲۰ ساعت برای رسیدن به سطح ۱۰۰ و تقریبا ۲۰ ساعت برای رسیدن به سطح ۵۰ روی درجه سختی هاردکور
  • تعداد تروفی‌های بازی: ۲۶ عدد تروفی آنلاین و معادل ۱۳۰۵ امتیاز (هفت تروفی برنز، ۱۲ تروفی نقره، ۶ تروفی طلا و یک تروفی پلاتینوم)
  • تعداد اچیومنت‌های بازی: ۲۵ عدد اچیومنت آنلاین و معادل ۱۰۰۰ امتیاز
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که آن‌ها را از دست خواهید داد: یک عدد
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که گلیچ دارند: ندارد
  • آیا درجه سختی روی کسب تروفی و اچیومنت‌ها تأثیرگذار است؟ بله، باید روی درجه سختی هاردکور به سطح ۵۰ برسید
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید: یک دور روی درجه سختی هاردکور، اما پیشنهاد می‌شود دو دور بازی کنید. دور اول تجربه روی درجه سختی استاندارد و رسیدن به سطح ۱۰۰ و شکست دادن Uber Lilith و دور دوم هم درجه سختی هاردکور و رسیدن به سطح ۵۰. زیرا، در درجه سختی هاردکور اگر بمیرید، کاراکتر خود را به کل از دست داده و باید از اول بازی را تجربه کنید. البته که در‌این‌میان برای بعضی از تروفی و اچیومنت باید کارهای مختلفی را با هر یک از کلاس‌های بازی انجام دهید
  • آیا پس از تمام کردن بازی، قادر به گشت‌و‌گذار آزادانه هستید؟ بله، به‌صورت کامل به تمامی نقاط جهان بازی دسترسی دارید

تروفی Arise, Champion

توضیح: تمامی تروفی‌های بازی را کسب کنید

تروفی Emancipation

توضیح: کمپین بازی را کامل کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Dedicated Protector

توضیح: با یکی از شخصیت‌های بازی به سطح ۵۰ برسید

توضیحات تروفی و اچیومنت Devoted Protector را مطالعه کنید.

تروفی Legion Killer

توضیح: ۶۶۶ عدد دیمن، فالن یا گوت‌من بکشید

برای کسب تروفی و اچیومنت ذکر شده باید در مجموع ۶۶۶ دشمن از میان سه نوع هیولا ذکر شده را بکشید. معمولا به‌صورت خودکار و در جریان رسیدن به سطح ۱۰۰ تروفی و اچیومنت ذکر شده را کسب می‌کنید. بازیکن با ورود به بخش کالکشن و سپس Challenges و درنهایت Monsters می‌تواند پیشرفت خود را ردیابی کند.

تروفی Undead Killer

توضیح: ۶۶۶ عدد گوست، اسکلتن یا زامبی بکشید

برای کسب تروفی و اچیومنت ذکر شده باید در مجموع ۶۶۶ دشمن از میان سه نوع هیولا ذکر شده را بکشید. معمولا به‌صورت خودکار و در جریان رسیدن به سطح ۱۰۰ تروفی و اچیومنت ذکر شده را کسب می‌کنید. بازیکن با ورود به بخش کالکشن و سپس Challenges و درنهایت Monsters می‌تواند پیشرفت خود را ردیابی کند.

تروفی Exterminator

توضیح: ۶۶۶ عدد اسنیک یا اسپایدر بکشید

برای کسب تروفی و اچیومنت ذکر شده باید در مجموع ۶۶۶ دشمن از میان دو نوع هیولا ذکر شده را بکشید. معمولا به‌صورت خودکار و در جریان رسیدن به سطح ۱۰۰ تروفی و اچیومنت ذکر شده را کسب می‌کنید. بازیکن با ورود به بخش کالکشن و سپس Challenges و درنهایت Monsters می‌تواند پیشرفت خود را ردیابی کند.

تروفی Turned

توضیح: ۶۶۶ عدد دروند، ومپایر یا ورولف بکشید

برای کسب تروفی و اچیومنت ذکر شده باید در مجموع ۶۶۶ دشمن از میان سه نوع هیولا ذکر شده را بکشید. معمولا به‌صورت خودکار و در جریان رسیدن به سطح ۱۰۰ تروفی و اچیومنت ذکر شده را کسب می‌کنید. بازیکن با ورود به بخش کالکشن و سپس Challenges و درنهایت Monsters می‌تواند پیشرفت خود را ردیابی کند.

تروفی Tortured Souls

توضیح: ۶۶۶ عدد بندیت، کالتیست یا نایت (شوالیه) بکشید

برای کسب تروفی و اچیومنت ذکر شده باید در مجموع ۶۶۶ دشمن از میان سه نوع دشمن ذکر شده را بکشید. معمولا به‌صورت خودکار و در جریان رسیدن به سطح ۱۰۰ تروفی و اچیومنت ذکر شده را کسب می‌کنید. بازیکن با ورود به بخش کالکشن و سپس Challenges و درنهایت Monsters می‌تواند پیشرفت خود را ردیابی کند.

تروفی Hammer Down

توضیح: ۵۰ عدد از دشمنان را درحالت Berserking کلاس باربارین از بین ببرید

برزرکینگ یک نوع افکت مختص به کلاس باربارین است. موقعی که فعال می‌شود، یک نور نارنجی رنگ را روی کاراکتر خود مشاهده کرده و مزان آسیب رسانی و سرعت حرکت شما در محیط به‌ترتیب ۲۵ درصد و ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. درحالت کلی بعضی از مهارت‌های باربارین این افکت را ارائه می‌دهند که می‌توان‌به Upheaval با ارتقای Violent Upheaval و مهارت Double Swing با ارتقای Furious Double Swing اشاره کرد.

تروفی Shifty Swipers

توضیح: با هر یک از فرم و حالت Werebear و Werewolf کلاس دروید ۵۰ نفر را بکشید

Werebear و Werewolf دو حالت و فرم اصلی کلاس دروید بوده و اکثر شاخه‌های درخت مهارت‌ها، مهارت‌هایی را بر این دو حالت دراختیار دارند. مهارت‌های Werebear با رنگ نارنجی و مهارت‌های Werewolf هم با رنگ بنفش از یکدیگر جدا شده‌اند.

تروفی Army of Bones

توضیح: درقالب نکرومنسر، ۱۰۰ عدد Skeleton Mage یا Warriors احضار کنید

بازیکنان در بدو شروع دیابلو ۴ با کلاس نکرومنسر، مهارت Raise Skeleton را دراختیار دارند. مدام روی جنازه دشمنان از این مهارت استفاده کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن تروفی و اچیومنت ذکر شده را کسب کنید.

تروفی In and Out

توضیح: با کلاس روگ ۵۰ دشمن را در محدوده Melee (از نزدیک) و ۵۰ دشمن را خارج از محدوده Melee (از دور) از بین ببرید

پایه و اساس مهارت‌های کلاس روگ براساس ضربات Melee با چاقو و ضربات دوربرد با کمان است. با هر کدام از این دو نوع مهارت ۵۰ دشمن را بکشید.

تروفی Master of the Elements

توضیح: با کلاس سورسرر و یکی از جادوهای آتش، یخ یا آذرخش ۱۰۰ عدد از دشمنان را بکشید

سورسرر با جادوهای آتش، یخ و آذرخش با دشمنان مبارزه می‌کند. از همان ابتدا می‌توانید برای کسب تروفی و اچیومنت ذکر شده تلاش کرده و ۱۰۰ نفر را بکشید.

تروفی Convenient Crafts

توضیح: هر الکسیر و هر اینسنس بازی را بسازید

هم الکسیر و هم اینسنس را می‌توانید در فروشگاه‌های کیمیاگری (Alchemist) بازی بسازید. بازیکنان قادر به ساخت الکسیر از سطح پنج و اینسنس از سطح ۴۵ خواهند بود.

تروفی Potent Alterations

توضیح: یک بخش از آرمور، جوئرلی و سلاح خود را ارتقا دهید

بازیکنان ازطریق ‌Blacksmith و Jeweler می‌توانند موارد ذکر شده را ارتقا دهند. البته که ارتقای هر مورد، نیازمند متریال‌های مختلفی است که باید آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

تروفی Living Nightmares

توضیح: یک سیاه‌چاله Sacred و Ancestral Nightmare را کامل کنید

سیاه‌چاله‌های Scared و Ancestral Nightmare محتویاتی هستند که پس از رسیدن به World Tier 3 و 4 در دسترس قرار می‌گیرند. برای رسیدن به ورلد تیر ۳، باید کمپین بازی را تمام کرده و سپس Capstone Dungeon در منطقه Kyovashad را انجام دهید.

تروفی Turning the Tides

توضیح: ۱۰۰۰ عدد Aberrant Cinder را در محیط‌های Helltide کسب کنید

زمانی‌که به World Tier 3 و 4 رسیدید، مناطقی به نام Helltide را مشاهده می‌کنید که در مناطق مختلف جهان بازی اسپاون شده و به مدت یک ساعت در دسترس خواهند بود. پس از ناپدید شدن، ۷۵ دقیقه طول می‌کشد تا محیط بعدی نمایان شود. حال با کشتن دشمنان در این محیط‌ها، Aberrant Cinder کسب می‌کنید.

تروفی Chaotic Whispers

توضیح: ۱۰ عدد صندوق Caches of Chaos را از Tree of Whispers باز کنید

پس از کامل کردن کمپین، یک Priority Quest در دسترس قرار گرفته و باید با Lorath صحبت کنید. پس از آن، شاهد در دسترس قرار گرفتن رویدادهای Whisper of the Dead هستیم. این دسته از رویدادها شامل کشتن گروهی از دشمنان، پاکسازی یک سلول یا Side Dungeon و مواردی مثل کشتن باس‌ها می‌شود. همچنین این رویدادها در نقاط مختلف جهان بازی به‌صورت تصادفی اسپاون می‌شوند. درانتها، Grim Favors به‌عنوان پاداش کسب می‌کنید. زمانی‌که ۱۰ عدد Grim Favors کسب کردید، پیش Tree of Whispers رفته و یک Cache دریافت کنید.

تروفی First Aid

توضیح: Healing Potion خود را تا آخرین سطح ارتقا دهید

بازیکنان ازطریق فروشگاه‌های Alchemist می‌توانند Healing Potionهای خود را ارتقا دهند. کاربران با رسیدن به سطح ۹۰ آخرین سطح از ارتقا پوشن خود را آزاد می‌کنند که Superior Healing Potion نام دارد. ازاین‌رو در اواخر بازی قادر به کسب تروفی و اچیومنت ذکر شده خواهید بود.

تروفی Master Combatant

توضیح: در حالت PvP بازی پنج Kill بگیرید

بازیکنان تنها در Fields of Hatred قادر به نبرد با یکدیگر هستند. Fields of Hatred را هم می‌توانید در Dry Steppes و Kehjistan پیدا کنید. زمانی‌که در Fields of Hatred قرار گرفتید، دی‌پد بالا کنترلر را فشار داده و سپس گزینه Mark for Blood را انتخاب کنید. حال می‌توانید با بازیکن‌های مختلف مبارزه کرده یا به کمک دوستان خود سریعا این تروفی و اچیومنت را کسب کنید.

تروفی Worldly Slayer

توضیح: یکی از World Bossهای بازی را شکست دهید

در مجموع سه World Boss در جهان دیابلو ۴ قرار گرفته و هیولاهای بسیار بزرگی هستند که به کمک سایر بازیکنان قادر به نابودی آن‌ها هستید. این باس‌ها هر چند ساعت در یکی از پنج منطقه بازی ظاهر می‌شوند. زمانی‌که نزدیک به ظاهر شدن World Boss می‌شوید، یک شمارنده ظاهر شده (این شمارنده از عدد ۳۰ شروع می‌شود) و یک آیکون مخصوص هم در نقشه بازی قرار می‌گیرد. در ادامه، پس از اسپاون باس تنها ۱۵ دقیقه فرصت دارید تا درکنار سایر بازیکنان، او را از بین ببرید. پس از کشتن World Boss هم Scattered Prism به‌عنوان پاداش کسب می‌کنید.

تروفی Estuar Sightseer

توضیح: کل Estuar را بگردید

Estuar درواقع همان نقشه کلی جهان بازی است. برای کسب این تروفی و اچیومنت نباید هیچ منطقه مه‌آلودی روی World Map قرار داشته باشد. به‌عبارتی، در پنج مطقه اصلی بازی ۳۰۹ محیط وجود دارد که باید حداقل یک بار از تمامی آن‌ها دیدن کنید.

  • منطقه Fractured Peaks – ۷۶ محیط
  • منطقه Scosglen – ۷۰ محیط
  • منطقه Dry Steppes – ۵۱ محیط
  • منطقه Kehjistan – ۵۴ محیط
  • منطقه Hawezar – ۵۶ محیط

تروفی Curious Collector

توضیح: ۱۰ آیتم را به‌واسطه Aspect از Codex of Power در Occultist حک کنید

Codex of Power Aspects مهارت‌های لجندری هستند که می‌توانید آن‌ها را آزاد کرده و آن‌ها را روی Gearهای Rare بازی حک کنید تا تبدیل به آیتم‌های لجندری شوند. ازطرفی برای کسب Codes of Power هم باید Side Dungeonهای طراحی شده در نقاط مختلف جهان بازی را کامل کنید. درمجموع ۱۱۵ عدد Codex of Power وجود و شما باید از یک Aspect مشخص روی ۱۰ آیتم مختلف استفاده کنید. برای انجام این کار هم تنها کافی است به‌سراغ فروشگاه Occultist در یکی از شهر‌های بزرگ بازی بروید.

تروفی True Perseverance

توضیح: با یک کاراکتر روی درجه سختی هاردکور به سطح ۵۰ برسید

درجه سختی هاردکور بازی به‌صورت پرمادث طراحی شده است. بدین معنی که اگر بمیرید، به ابتدای بازی برگشته و باید مجددا بازی را تجربه کنید. ازطرفی دیابلو ۴ یک بازی کاملا آنلاین است و برخلاف نسخه دوم و سوم، نمی‌توانید از کاراکتر خود بک‌آپ گرفته تا در صورت نیاز، مجددا از آن استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم حتما روی World Tier 1: Adventurer مشغول تجربه بازی شوید و ازطرفی به‌جای تمرکز روی کمپین بازی، روی قراردادهای Renown در هر یک از پنج منطقه اصلی بازی وقت بگذارید. ازاین‌رو ارتقای سطح شما در امن‌ترین شرایط ممکن انجام می‌شود. همچنین اگر قبلا کمپین بازی را تمام کرده باشید، با کاراکتر جدید خود روی هاردکور می‌توانید به کل کمپین دیابلو ۴ را رد کرده و به نقاط کلید نقشه کلی بازی دسترسی پیدا کنید. دراین‌میان اشاره کنم که Side Dungeonها و Strongholdها هم دارای باس‌های چالش‌برانگیزی هستند و جزو موارد خطرناک برای ارتقای سطح به حساب می‌آیند.

تروفی Devoted Protector

توضیح: با یک کاراکتر به سطح ۱۰۰ برسید

یکی از آخرین تروفی‌هایی که پس از کامل کردن آن، تروفی پلاتینوم را کسب خواهید کرد و نیازمند گرایند بالایی است. اکثر پیشرفت شما و ارتقای سطح در این راستا، در اندگیم بازی انجام می‌شود. پس از کامل کردن داستان، به‌سرعت World Tier 3: Nightmare را آزاد کنید که به شما اجازه می‌دهد Nightmare Dungeonها را کامل کنید. این دسته از سیاه‌چاله‌ها بهترین گزینه برای ارتقای سطح هستند. البته که Nightmare Dungeonها در World Tier 1 هم در دسترس شما قرار دارند، اما دشمنان آن‌طور که باید و شاید قوی نبوده و نمی‌توانید به‌راحتی Xp خوبی را کسب کنید. ازطرفی پس از اینکه به سطح ۶۰ رسیدید و کاراکترتان یک بیلد بسیار خوب و قوی داشت، می‌توانید World Tier 4: Torment را آزاد کرده تا برای ادامه ارتقای سطح، تلاش کنید.

تروفی End of the First Mother

توضیح: Uber Lilith را شکست دهید

Uber Lilith یا Echo of Lilith یک نوع دیگر از کاراکتر لیلیث است که پس از کامل کردن کمپین، می‌توانید با او مبارزه کنید. بازیکنان در Echo of Hatred Capstone Dungeon در World Tier 4: Torment قادر به مبارزه با اوبر لیلیث هستند. اشاره کنم که وی حسابی قوی و چالش‌برانگیز است و پس از رسیدن به سطح ۱۰۰ و داشتن یک بیلد بسیار خوب، به‌سراغ لیلیث بروید.


منبع Powerpyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده