// یکشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱

راهنمای تروفی و اچیومنت بازی NieR Replicant

تروفی و اچیومنت‌های بازسازی NieR Replicant به‌گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان برای کسب آن‌ها باید هر پنج پایان بازی را تماشا کنند.

بازسازی NieR Replicant توانست تجربه‌ی بسیار بهتری را نسبت به بازی اصلی در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین وجود تغییراتی در سیستم گیم‌پلی سبب شده تا شاهد یک بازی هک اند اسلش هیجان‌انگیز و سرگرم کننده باشیم. در این قسمت از راهنمای تروفی و اچیومنت، به‌سراغ بازی NieR Replicant رفته‌ایم تا کاربران و علاقه‌مندان بتوانند ساده‌تر از گذشته تروفی و اچیومنت‌های آن را کسب کنند.

اطلاعات کلی

  • درجه سختی تروفی و اچیومنت‌های بازی: ۳ از ۱۰
  • مدت زمانی‌که طول می‌کشد تا تمامی تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کنید: ۵۰ الی ۷۰ ساعت
  • تعداد تروفی‌های بازی: ۴۷ عدد و معادل ۱۳۵۰ امتیاز (۳۰ تروفی برنز، ۱۴ تروفی نقره، دو تروفی طلا و یک تروفی پلاتینیوم)
  • تعداد اچیومنت‌های بازی: ۴۶ عدد و معادل ۱۰۰۰ امتیاز
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که آن‌ها را از دست خواهید داد: ۲ عدد
  • تروفی و اچیومنت‌هایی که گلیچ دارند: ندارد
  • آیا درجه سختی روی کسب تروفی و اچیومنت‌ها تأثیرگذار است؟ خیر
  • حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید: چهار بار
  • آیا بازی دارای بخش انتخاب مرحله است؟ خیر، اما هر دور پس از پایان بازی و بارگذاری فایل ذخیره‌ای خود، به ابتدای پارت دوم بازی بر می‌گردید

توضیحات بعضی از تروفی و اچیومنت‌ها می‌تواند بخش‌هایی از بازی را برای شما اسپویل کند

تروفی The Final Verse

توضیح: تبریک می‌گم، مرسی از اینکه بازی کردی

بازیکنان با کسب تمامی تروفی‌ها، این تروفی را کسب خواهند کرد.

تروفی The Book of Legend

توضیح: گریمویر وایس به تیم شما ملحق شود

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The Wild Companion

توضیح: کاینه به تیم شما ملحق شود

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی The Mellow Companion

توضیح: امیل به تیم شما ملحق شود

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Release

توضیح: کاینه را از فدا کردن خود نجات دهید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Gratitude

توضیح: نامه لوئیس را به مأمور پست تحویل دهید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد. دراین‌میان اشاره کنم که ساختار این تروفی و اچیومنت کمی پیچیده است و پس از اتمام دور دوم و در جریان تجربه بازی برای کسب پایان سوم، این تروفی و اچیومنت را کسب می‌کنید.

تروفی Key Collector

توضیح: کلید قلعه شدولرد را کسب کنید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی A World in Flux

توضیح: شدولرد را شکست دهید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Combo Fanatic

توضیح: یک کومبو با ۵۰ هیت موفق را اعمال کنید

موقعی که به دشمنان ضربات موفقی را وارد می‌کنید، تعداد هیت یا همان ضربات شما بالا می‌رود. حال زمانی‌که بتوانید این رقم را به ۵۰ برسانید، تروفی و اچیومنت ذکر شده را دریافت خواهید کرد. معمولا در محیط‌های شلوغ و کمی دقت، قادر به کسب این تروفی و اچیومنت خواهید بود.

تروفی Combo Master

توضیح: یک کومبو با ۱۰۰ هیت موفق را اعمال کنید

برای کسب این تروفی و اچیومنت باید تعداد ضربات موفق خود به دشمنان را به ۱۰۰ برسانید. اشاره کنم که تنها ازطریق ضربات Melee قادر به کسب این رقم خواهید بود و استفاده از جادو، کمکی به شما نمی‌کند. یکی از مکان‌هایی که برای کسب ۱۰۰ ضربه موفق مناسبت است، پیش‌مقدمه بازی است.

تروفی The Magic Man

توضیح: شما تمامی گونه‌های جادو را یاد گرفتید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Wordsmith

توضیح: ۵۰ درصد تمامی کلمات بازی را کسب کنید

کلمات یا همان Wordها، آیتم‌هایی هستند که بازیکنان با کشتن دشمنان در بازی کسب می‌کنند. کسب آن‌ها موردی اتفاقی است و به مرور زمان می‌توانید تمامی آن‌ها را کسب کنید. ازاین‌رو هرقدر که دشمنان بیشتری را بکشید، شانس شما برای سریع‌تر کسب کردن این تروفی و اچیومنت بالاتر می‌رود.

تروفی Weapons Collector

توضیح: شما تمامی سلاح‌ها را پیدا کردید

بازسازی نیر رپلیکنت دارای ۳۳ سلاح (۳۰ عدد از آن‌ها از نسخه اصلی آمده و سه عدد دیگر را ازطریق Recycled Vessel کسب می‌کنید) است. اشاره کنم که برای کسب پایان C و D، ابتدا نیاز به کسب این تروفی و اچیومنت دارید. برای مشاهده فروشگاه‌ها و قیمت خرید هر سلاح، کافی است ویدیو زیر را تماشا کنید.

دانلود از آپارات

تروفی Village Handyman

توضیح: ۱۰ مأموریت فرعی را کامل کنید

تروفی Jack of All Trades

توضیح: ۲۰ مأموریت فرعی را کامل کنید

تروفی Go-To Guy

توضیح: ۳۰ مأموریت فرعی را کامل کنید

بازی NieR Replicant دارای ۷۱ مأموریت فرعی مختلف است که بازیکنان در جریان پارت اول و پارت دوم بازی، می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. یادتان باشد که مأموریت فرعی‌هایی را که در بخش اول داستان قبول می‌کنید، قبل از رسیدن به بخش دوم انجام دهید. درغیر این صورت از بین خواهند رفت.

تروفی Dear Diary

توضیح: مأموریت Recycled World را کامل کنید

World of the Recycled Vessel درواقع یک بسته الحاقی برای بازی اصلی بوده است و بازیکنان در این نسخه آن را روی نقشه بازی مشاهده نمی‌کنند بلکه، پس از تماشای پایان A و ورود مجدد به جهان بازی، یک کتاب را در خانه خود پیدا می‌کنید که شما را وارد یک جهان دیگر می‌کند. جایی که با قهرمان NieR Gestalt باید دشمنان متعددی را در جریان ورود به سه در مختلف از بین ببرید.

تروفی Man of Means

توضیح: یک میلیون طلا کسب کنید

در همین ابتدا اشاره کنم که برای کسب این تروفی و اچیومنت، باید یک میلیون طلا در حساب خود داشته باشید و آن را خرج نکنید. به‌عبارتی خرج کردن و کسب طلا در طول روند بازی، برای این تروفی و اچیومنت حساب نمی‌شود. همچنین مأموریت فرعی Recycled Vessel، یکی از محیط‌هایی است که می‌توانید به‌راحتی در آن‌جا پول فارم کنید.

تروفی Educated Warrior

توضیح: تمامی رمان‌های مربوط‌به دوستان خود را بخوانید

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب می‌کنید. پس از دومین فایت با پوپولا و دیوولا و کسب پایان B و شروع دور سوم، این تروفی و اچیومنت را کسب خواهید کرد.

تروفی Call Her Back

توضیح: اولین پایان بازی را تماشا کنید (پایان A)

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد.

تروفی Lingering Memories

توضیح: دومین پایان بازی را تماشا کنید (پایان B)

تروفی و اچیومنت داستانی که آن را به‌صورت خودکار کسب خواهید کرد. اشاره کنم که پس از مشاهده‌ی پایان اول، بازی از شما می‌خواهد که آن را ذخیره کنید. پس از ذخیره کردن و بارگذاری مجدد، هر بار بازی را از پارت دوم داستان برای کسب سایر پایان‌ها آغاز خواهید کرد (برای هر پایان باید فایل ذخیره‌ای پایان قبل را بارگذاری کنید).

تروفی Thank You

توضیح: سومین پایان بازی را تماشا کنید (پایان C)

برای کسب پایان C، باید هر ۳۳ سلاح بازی را کسب کنید (مهم نیست که آن‌ها را ارتقا دهید یا نه). زمانی‌که تروفی و اچیومنت مربوط‌به کسب سلاح‌ها را دریافت کردید، به‌سراغ شدولرد رفته و او را شکست دهید. در ادامه یک باس فایت دیگر برای شما ظاهر می‌شود که پس از پشت سر گذاشتن آن، دو انتخاب دارید. اولین انتخاب این است که زندگی خودتان را فدا کنید و دومین انتخاب، فدا کردن زندگی کاراکتر دیگر است.

در ادامه شما گزینه اول را انتخاب کنید که مربوط‌به فدا کردن زندگی کاراکتر دیگر است. سپس از پایان C، مجددا به بازی بر می‌گردید و حال نوبت پایان D است.

تروفی Something Very Special

توضیح: چهارمین پایان بازی را تماشا کنید (پایان D)

نکته بسیار مهم: انتخاب پایان چهارم، تمامی فایل‌های ذخیره‌ای شما را پاک می‌کند. ازاین‌رو قبل از کسب این پایان، سایر تروفی و اچیومنت‌ها را کسب کرده باشید.

برای کسب پایان چهارم یا همان پایان D کافی است همانند پایان C عمل کنید. این بار به‌جای انتخاب گزینه اول و فدا کردن کاراکتر دیگر، گزینه دوم را انتخاب کنید که شامل فردا کردن خودتان می‌شود. ازاین‌رو این اقدام باعث پاک شدن تمامی فایل‌های ذخیره‌ای شما خواهد شد و نمی‌توانید یک فایل ذخیره‌ای جدید با اسم کاراکتر قبلی خود بسازید (اشاره کنم که پیشرفت کلی شما برای کسب پایان‌ها، ذخیره خواهد شد و فقط فایل‌های ذخیره‌ای شما از بین می‌رود، زیرا برای پایان E، به پیشرفت‌های قبلی خود احتیاج دارید).

تروفی پایان E

توضیح: e38392e382abe383aae382ace3839fe382a8e383ab

برای کسب این تروفی و اچیومنت، باید پایان D را انتخاب کرده باشید که باعث پاک شدن تمامی سیو‌های شما می‌شود. سپس نیوگیم را انتخاب و مجددا وارد جهان بازی شوید. زمانی‌که به نقطه مشخصی از داستان و نبرد با عقرب در محیط The Aerie برسید، خط داستانی بازی جدا شده و وارد مسیر تازه‌ای می‌شوید؛ جایی که یک تجربه‌ داستانی کاملا جدید را در بازسازی NieR Replicant کسب خواهید کرد. حال پس از پایان این بخش، پایان پنجم را تجربه می‌کنید که به پایان E معروف است.

تروفی Legendary Gardener

توضیح: با موفقیت یک گل لجندری بکارید

White Moonflower گل لجندری بازی به حساب می‌آید که برای کسب آن، باید سایر رنگ‌های Moonflower را در باغچه کنار خانه خود بکارید و سپس آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید. اشاره کنم که زمان رشد گیاه‌ها در بازی NieR Replicant، با ساعت دنیای واقعی سنجیده می‌شود. به‌عبارتی ۲۴ ساعت زمان نیاز است تا Moonflower به گل تبدیل شود و ۲۴ ساعت دیگر هم زمان نیاز است تا به دانه گل تبدیل شود.

البته بازیکنان می‌توانند به تغییر زمان کنسول خود، این روند را سرعت دهند. برای متوجه شدن ترکیب رنگ‌ها و رسیدن به White Moonflower هم تنها کافی است ویدیو زیر را تماشا کنید.

دانلود از آپارات

تروفی Fish of Legend

توضیح: یک ریزودونت را کسب کنید

ریزودونت سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین ماهی بازی NieR Replicant است. ازاین‌رو باید هر ۹ مأموریت فرعی The Fisherman’s Gambit را کامل کنید تا سطح مهارت شما در ماهیگیری به آخرین سطح ممکن برسد. در ادامه از Sardine به‌عنوان طعمه (Bait) چوب ماهیگیری خود استفاده کنید. محل این ماهی هم باید وارد صحرا شوید. شمال شرقی‌ترین نقطه طوفان داخل این منطقه، جایی است که شما می‌‌توانید شانس خود را برای کسب ریزودونت امتحان کنید.

تروفی A Round by the Pond

توضیح: از هر نوع ماهی، یک عدد را کسب کنید

۱۵ نوع ماهی در جهان بازی تعبیه شده است که باید از هر نوع یک عدد را کسب کنید. برای متوجه شدن محیط هرگونه و نحوه کسب آن‌ها هم تنها کافی است ویدیو زیر را تماشا کنید.

دانلود از آپارات

تروفی Material Hunter

توضیح: ۵۰ نوع متریال مختلف را کسب کنید

بازیکنان در جریان کسب سایر تروفی و اچیومنت‌ها و کشتن ماشین‌ها و شیدها برای ارتقای سلاح، این تروفی و اچیومنت را هم کسب خواهند کرد.

تروفی Upgrade Apprentice

توضیح: پنج سلاح را تا آخرین سطح ممکن ارتقا دهید

تروفی Reform Specialist

توضیح: ۱۵ سلاح را تا آخرین سطح ممکن ارتقا دهید

تروفی Forging Master

توضیح: هر ۳۳ سلاح بازی را تا آخرین سطح ممکن ارتقا دهید

ارتقای سلاح در بازی NieR Replicant نیازمند جمع‌آوری آیتم‌های مختلف برای هر سلاح است. درجریان پیشروی در خط داستان و دریافت مأموریت از ارتقا دهنده سلاح در بازی، وارد کارخانه‌ای می‌شوید که باید ماشین‌ها را از بین ببرید. این مکان، مخصوصا در پارت دوم بازی، بهترین مکان برای پیدا کردن متریال‌های مورد نیاز برای ارتقای هر سلاح به حساب می‌آید.

تروفی All Aboared!

توضیح: از یک گراز به مدت پنج دقیقه سواری بگیرید

برای کسب این تروفی و اچیومنت ابتدا باید مأموریت فرعی Board Hunt را در دهکده نیر کامل کنید. این مأموریت در منطقه فروشگاهی بازی توسط یکی از فروشنده‌ها در اختیار شما قرار داده می‌شود. در جریان این مأموریت باید یک گراز را در Northern Plains بکشید. پس از کامل کردن، می‌توانید در Northern Plains یا Southern Plains سوار گراز شوید. اشاره کنم که در یک دور سوار شدن، باید پنج دقیقه زمان سپری شود.

تروفی The Sheep Whispers

توضیح: ۱۰۰ عدد گوسفند بکشید 

در جریان پارت اول داستان، به دفعات متعددی از محیط Northern Plains عبور خواهید کرد که دارای گوسفند‌های متعددی است. ۱۰۰ عدد از آن‌ها را بکشید تا تروفی و اچیومنت ذکر شده را کسب کنید.

تروفی Lightspeed Fighter

توضیح: بازی را در مدت زمان ۱۵ ساعت تمام کنید 

در حالت عادی، بازی NieR Replicant، گیم‌پلی طولانی‌ای ندارد. بازیکنان با رد کردن تمامی میان‌پرده‌ها و انجام ندادن هیچ مأموریت فرعی، می‌توانند در بازه زمانی ۵ الی ۶ ساعت، بازی را کامل کنند. رکورد این تروفی برای بازی اصلی، سه ساعت بوده است. همچنین اشاره کنم که حتما باید کل بازی را تجربه کنید و نمی‌توانید در جریان کسب سایر پایان‌ها، به‌سراغ تروفی و اچیومنت ذکر شده بروید.

تروفی King of the Lost Shrine

توضیح: گرتل را درکمتر از سه دقیقه از بین ببرید

برای اسپیدران کردن باس‌های بازی، شاید در دور اول ناکام باشید و نتوانید در مدت زمان خواسته شده بعضی از باس‌ها را شکست دهید، اما از دور دوم به بعد، قدرت انجام آن را پیدا خواهید کرد. دورهای بعد حالت نیوگیم پلاس به خود می‌گیرد، اما دشمنان شما سخت‌تر نمی‌شوند و تنها سطح شما است که بالا و بالاتر می‌رود. ازاین‌رو کشتن باس‌ها بیش‌ازپیش ساده‌تر می‌شود.

تروفی A Ture Friends

توضیح: حالت Berserk شخصیت کاینه را در مدت زمان یک دقیقه از بین ببرید

تروفی Boss of the Junk Heap

توضیح: P-33 را در زمان ۴:۳۰ دقیقه از بین ببرید

تروفی Scourge of The Aerie

توضیح: وندی را در هشت و نیم دقیقه از بین ببرید

تروفی Protector of Façade

توضیح: روک را در مدت زمان ۳:۳۰ دقیقه از بین ببرید

تروفی The Little Mermaid

توضیح: لوئیز را در مدت زمان پنج دقیقه از بین ببرید

تروفی Permission Granted

توضیح: در مدت زمان سه دقیقه پوپولا و دیوولا را از خود دور کنید

تروفی A Dirge for the Hero

توضیح: Goose را در مدت زمان دو دقیقه شکست دهید

تروفی Soul Crusher

توضیح: در مدت زمان ۳:۳۰ دقیقه پوپولا و دیوولا را شکست دهید

تروفی Book Burner

توضیح: گریمویر نویر را در مدت زمان ۱:۳۰ دقیقه شکست دهید

تروفی The Once and Final King

توضیح: شدولرد را در مدت زمانا ۴:۲۰ دقیقه شکست دهید

تروفی The Strongest Bond

توضیح: حالت Berserk شخصیت کاینه را در مدت زمان ۳:۳۰ دقیقه از بین ببرید

دراین‌میان یک نکته را اشاره کنم و آن هم این است که مبارزه ذکر شده، مربوط‌به به انتهای دور دوم و تلاش برای کسب پایان B مربوط می‌شود و جدا از تروفی و اچیومنت مشابه دیگر است.


منبع Powerpyx
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده