// سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹

مهم‌ترین نکات آموزشی برای آغاز بازی Assassin's Creed Valhalla

در این آموزش از مهم‌ترین نکاتی گفته‌ایم که در بازی اساسینز کرید والهالا باید به آن‌ها توجه کنید تا پیشرفت سریع‌تری را در مأموریت‌ها و بازی داشته باشید. 

بازی اساسینز کرید والهالا مدتی قبل برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم منتشر شد. بازی در دو منطقه انگلستان و نروژ روایت می‌شود جایی که در نقش یک وایکینگ با نام اِیور باید به ماجرا در چند خط داستانی بپردازید تا درکنار رسیدن به هدف والاتر یعنی زندگی آرام در خاک‌های انگلستان، یک به یک به سراغ گروه‌های مخالف این آرامش برای وایکینگ‌ها بروید. 

بازی اساسینز کرید والهالا این‌بار تغییراتی را نسبت به اوریجینز و آدیسی داشته است. اولین و مهم‌ترین تغییر را می‌توانیم پیچیدگی بیشتر درخت مهارت‌ها بیان کنیم؛ این بار شاهد مهارت‌هایی با شاخه‌های متعدد هستیم که در سه شاخه اصلی مخفی‌کار، مبارزه نزدیک و مبارزه از دور امکان به‌دست آوردن قدرت‌های متنوع را می‌دهد. اگر هنوز بررسی بازی Assassin's Creed Valhalla را ندید، در ادامه شما را به تماشای بررسی ویدیویی این بازی دعوت می‌کنیم. 

تماشا از یوتیوب

در حقیقت قدرت‌های آشنای ادیسی هنوز هم به‌عنوان شاخه‌‌های فرعی در دسترس هستند و به مرور می‌توانید به توانایی‌های هیجان انگیز دسترسی پیدا کنید. اما این‌بار باید حتما مأموریت‌های جانبی را انجام دهید تا به واسطه افزایش سطح، اسکیل پوینت‌های جدید را به‌دست بیاورید. در نتیجه بار اصلی افزایش توانایی‌ها روی درخت مهارت‌ها است. 

تغییر دوم تنوع مأموریت‌های جانبی است؛‌ مأموریت‌های جانبی با رنگ ستاره‌های براق آبی رنگ در نقشه نمایش داده می‌شوند. دنبال کردن ردپا، کشتن اهداف، مبارزه با حیوانات لجندری، دزدی، کمک به افراد برای شکار یا حمل ابزار و نجات اهداف از جمله‌ی مأموریت‌های جانبی در بازی هستند که با نام Mysteries شناخته می‌شوند. در نتیجه دیگر خبری از علامت‌های سؤال آشنا در نقشه نیست و جای آن‌ها سه ستاره به‌رنگ‌های زرد برای آیتم‌ها، آبی برای مأموریت‌های جانبی و سفید برای آرتیفکت‌ها قرار گرفته است. 

اما سومین تغییر، تفاوت کارایی کشتی‌ها در بازی است. برخلاف ادیسی که تمرکز زیادی روی کانکوئست‌ها با شرکت کشتی‌ها داشت، در والهالا از کشتی برای انجام حملات Raid استفاده می‌کنید. در جریان Raid با نزدیک شدن به لنگرگاه هر منطقه که با دو تبر قرمز رنگ روی نقشه مشخص شده است، شیپور حمله را به‌ صدا در می‌آورید و به همراه خدمه کشتی به پایگاه دشمن حمله می‌کنید تا به این ترتیب مصالح مورد نیاز بار ارتقاء محل سکونت وایکینگ‌ها را تأمین کنید. 

البته تغییرات کلی والهالا تنها به این‌ها خلاصه نمی‌شود. در ادامه به ترفندها و نکاتی می‌پردازیم که توجه کردن به آن‌ها به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ی بهتر و آسان‌تری را در جریان بازی داشته باشید. با زومجی همراه باشید. 


تنظیمات درجه سختی در والهالا

۱- درجه سختی متفاوت را امتحان کنید

در بازی اساسینز کرید والهالا تنظیمات درجه سختی پیشرفته‌ای در دسترس بازیکن قرار گرفته است و می‌توانید باتوجه به تجربه‌ای که می‌خواهید داشته باشید، درجه سختی هر یک از فاکتورهای گشت وگذار در محیط بازی، مبارزات و مخفی‌کاری را به‌دلخواه انتخاب کنید. 

به‌عنوان مثال در صورتی که می‌خواهید آیتم‌ها را آسان‌تر پیدا کنید می‌توانید درجه سختی گشت‌وگذار در محیط را تغییر دهید. تغییر درجه سختی بعد از آغاز والهالا نیز امکان‌پذیر است.


لباس Raven Clan در والهالا

۲- بعد از شکست Rikiwulf لباس او را انتخاب کنید

ریکی‌ولف اولین باس بازی است که در جریان مرحله‌ای با نام Bosses با او روبه‌رو می‌شوید. بعد از رویارویی با ریکی ولف آیتم لباس‌های قبیله Raven را به‌دست می‌آورید. توصیه می‌کنیم به سرعت این لباس را باتوجه‌به امکاناتی که دارد برتن کنید. مجموعه لباس قبیله Raven در مجموع توانایی‌های آماری اِیوور را بهبود می‌بخشد.

علاوه براین با به‌دست آوردن آیتم‌های بیشتر از جمله پوست حیوانات و فلزات مورد نیاز، می‌توانید به‌سرعت با ورود به Inventory ازطریق منو، هر یک از آیتم‌ها را ارتقاء دهید. در بازی والهالا در صورتی که مجموعه‌ای از لباس‌های مربوط‌به یک ست لباس را بپوشید امتیاز اضافه‌ای را برای شاخص‌هایی مانند زره، کریتیکال اتک و سطح سلامت به‌دست می‌آورید. 

بعد از رویارویی با ریکی ولف چهار عدد از پنج بخش لباس قبیله Raven را به‌دست می‌آورید. برای به‌دست آوردن پنجمین بخش که مربوط‌به کلاه‌خود می‌شود باید با دومین باس بازی مبارزه کنید. 


اساسینز کرید والهالا مبارزات

۳- قبل از ورود به انگلستان سعی کنید قدرت را به ۲۰ برسانید

قدرت (Power) شاخص اصلی قدرت قهرمان داستان در والهالا است و کاربردی مشابه لول در آدیسی دارد. شما می‌توانید با کسب تجربه در بازی سطح پاور خود را ارتقاء دهید. کسب تجربه در بازی با یافتن آیتم‌های متنوع، انجام مأموریت‌های فرعی و اصلی و همچنین گشت‌و‌گذار در محیط به‌دست می‌آید. 

با رسیدن سطح تجربه به میزان مشخصی اسکیل پوینت به‌دست خواهید آورد که با افزایش مهارت، یک Power به شما اضافه می‌شود. در نتیجه ورود به مناطقی با سطح پاور پیشنهادی بالاتر از سطح شما مشکلات جدی از جمله دشمنان قوی‌تر و قدرت ضربه بیشتر را پیش‌روی‌تان می‌گذارد. 

قبل از خروج از منطقه نروژ سعی کنید تا سطح خود را به ۲۰ برسانید و سپس به سمت انگلستان حرکت کنید. دو منطقه ابتدایی انگلستان نیازمند سطح ۲۰ هستند. گاهی در برخی مناطق بازی با وجود سطح پیشنهادی پایین با دشمنانی روبه‌رو می‌شوید که نیازمند سطح بسیار بالاتری هستند، از این دشمنان در ابتدای بازی دوری کنید. 


مشاهده اطراف با Odin

۴- از Odin's Sight برای مکان‌یابی دشمنان، قفل‌ها و گنجینه‌ها استفاده کنید

مانند سایر بازی‌های اساسینز کرید در والهالا نیز امکان مکان‌یابی دشمنان با فشرد دکمه R3 در پلی استیشن وجود دارد. با فشردن و نگه‌داشتن R3، وارد حالت ویژه Vision Mode می‌شوید که برای بررسی محیط اطراف بسیار بسیار کاربردی است. این ویژگی در بازی با نام Odin's Sight شناخته می‌شود. 

۱. مکان‌یابی دشمنان:‌ در صورتی که دشمنان در فاصله نزدیک باشند، رنگ آن‌ها به قرمز تغییر می‌کند و آسان‌تر می‌توانید آن‌ها را مخفیانه بکشید. 

۲. یافتن گنجینه: گنجینه‌ها در بازی والهالا به خوبی مخفی شده‌اند برای پیدا کردن محل آن‌ها باید از Odin's Sight استفاده کنید. 

۳. یافتن کلید‌ها: کلید‌ها یا زیر خاک، خاک شده‌اند یا در جیب نگهبانان هستند، به‌راحتی با Odin's Sight محل دقیق کلیدها برای باز کردن درها مشخص می‌شوند. تقریبا تمام مناطق انگلستان پیدا کردن کلیدها اهمیت دارد. 


Assassin

۵- بعد از پیدا کردن شمش‌ها پیش آهنگر بروید

آهنگرها در بازی بانام Gunner شناخته می‌شوند. زمانی‌که در نروژ هستید می‌توانید گانر را در روستای Fornburg پیدا کنید. بعد ورود به انگلستان در جریان یک مأموریت باید کلبه‌‌ای را در منطقه سکونت وایکینگ‌ها برای گانر بسازید. گانر امکان بهبود کیفیت آیتم‌های ایوور را دارد که اجازه می‌دهد تا Runes های بیشتری را روی سلاح‌ها سوار کنید یا به تعداد بیشتری از ارتقاء سلاح‌ها دسترسی داشته باشید. 

بعد از پیدا کردن شمش‌ها که به تعداد مشخصی در دنیای بازی هستند پیش گانر برگردید. شمش‌ها (Ingots) در انواع  مختلفی از جمله Carbon Ingot برای ارتقاء سلاح‌ها در دنیای بازی پخش شده‌اند. درنتیجه اگر سلاح‌های قدرتمندتری می‌خواهید باید شمش‌ فلزات کم‌یاب‌تر را پیدا کنید. 


اسکیل پوینت در والهالا

۶- رویدادها امکان کسب تجربه (XP) بیشتری را می‌دهند

در والهالا امکان کسب امتیاز تجربه از روش‌های متنوعی فراهم شده است. در این بین World Event ها در جایگاه دوم بعد از مأموریت‌ها برای کسب امتیاز تجربه قرار می‌گیرند. همواره به نقش برای پیدا کردن این رویدادها توجه کنید. بسیاری از رویدادها زیر نقاط آبی‌رنگ روی نقشه در دسترس هستند. 

رویدادها در حقیقت مأموریت‌های جانبی بازی به‌حساب می‌آیند. به‌عنوان مثال در جریان مأموریت باید خانه‌ای را آتش بزنید، آیتمی را پیدا کنید یا از مکانی مراقبت کنید. مأموریت‌ها حدودا ۱۲۰۰ امتیاز تجربه را به همراه دارند. 


اسب سواری ایوور در والهالا

۷- از اسب‌تان استفاده کنید

از همان ابتدای بازی اسب دارید و بازی این را خیلی واضح با شما در میان نمی‌گذارد. با نگه‌داشتن دکمه چپ D-pad می‌توانید از همان اول با اسب‌تان سفر کنید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید. 

اسب ایوور می‌تواند از کوه بالا برود، از روی بلندی‌ها به پایین بپرد و با سرعت بالایی حرکت کند. در نتیجه از آن استفاده کنید.


آپگرید اسب در اسسینز کرید والهالا

۸- اسب‌تان را ارتقاء دهید تا شنا کند

با شرکت در شرط‌بندی‌ها ‌مانند غارت کردن، نوشیدن یا بازی کردن Orlog می‌توانید نقره، پول رایج بازی را به‌دست بیاورید. از نقره برای خرید آیتم یا ارتقاء اسب ازطریق اسطبل استفاده می‌شود. اسب‌تان را باید ارتقاء دهید تا بتواند شنا کند برای این کار باید وارد اسطبل شوید و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. اسطبل‌ها با آیکون اسب سفید روی نقشه مشخص شده‌اند. 

امکان ارتقاء سلامتی و استقامت اسب نیز در بازی والهالا مهیا شده است. 


استفاده از کلاه در والهالا

۹- از کلاه زره برای کاهش ریسک ردیابی استفاده کنید

کلاه زره همیشه در بازی‌های مجموعه اساسینز کرید برای مخفی نگه‌داشتن قهرمان داستان از نگاه شوم دشمنان اهمیت زیادی داشته است. در والهالا نیز می‌توانید با فشردن دکمه پایین D-pad و انتخاب کردن آیکون Cloak روپوش زره را روی سر ایوور بکشید. این کار باعث می‌شود تا دشمنان سخت‌تر شما را شناسایی کنند. 

البته استفاده از کلاه تنها زمانی کاربردی است که در حال مبارزه نباشید یا دشمنان ایوور را ندیده باشند. در مجموع Cloak دو کاربرد مهم را در بازی دارد: 

۱. می‌تواند سرعت ردیابی ایوور را کاهش دهد: این ویژگی کاربردی است اما باید مراقب باشید که هود باعث نامرئی شدن شما نمی‌شود. در نتیجه در فواصل نه‌چندان نزدیک می‌توانید به آن اتکا کنید. 

۲. برای مخفی شدن در محیط کاربردی است: ایوور می‌تواند بین راهب‌ها حرکت کند یا روی نیمکت بنشیند. به محض قرار گرفتن در محیط‌های اشاره شده، ایوور روپوش را روی سرخود قرار می‌دهد. البته درصورتی که از موقعیت خود خارج شوید دشمنان شما را شناسایی می‌کنند. 


ارتقا جای تیرکمان و جان در والهالا

۱۰- از آیتم‌ها برای ارتقاء Ration و Quiver استفاده کنید

هرچند امکان بهبود توانایی سلاح‌ها و لباس‌های ایوور با استفاده آیتم‌ها وجود دارد اما بهتر است ابتدا به سراغ تیردان (Quiver) و آذوقه (Ration) بروید. تیردان برای افزایش تعداد تیر قابل حمل کاربرد دارد و Ration برای افزایش سطح سلامت که کاربردی مانند فلاسک در دارک‌سولز دارد. 

با جمع کردن میوه یا غذا، آذوقه همراه شما پر می‌شود و می‌توانید در جریان مبارزه برای افزایش سطح سلامت از آن استفاده کنید. با ارتقاء Ration این تعداد به بالاتر از یک می‌رود که شدیدا برای نبرد با باس‌ها کاربردی است. 

بهبود آذوقه (Ration): به ۵۰ چرم (Leather) و ۱۰۰ کانی آهن (Iron Ore) نیاز دارید. تعداد آذوقه همراه افزایش می‌یابد. برای سطح دوم اما به تعداد بیشتری شامل ۱۴۰ پوست و ۳۰۰ کانی آهن نیاز خواهید داشت. 

بهبود تیردان (Quiver): با خرج کردن ۳۰ قطعه چرم و ۲۰ کانی آهن می‌توانید تعداد تیرهای همراه‌تان را افزایش دهید. 


ستلمنت وایکینگ ها در اسسینز کرید والهالا

۱۱- کلبه یا ساختمان‌های مهم را سریع در محل سکونت وایکنیگ‌ها بسازید 

کلبه گانر تنها ساختمانی است که در همان ابتدا ساخته می‌شود. در مجموع در ترتیب ساخت سایر سازه‌ها آزادی دارید هرچند به‌یاد داشته باشید که باتوجه‌به تعداد Raid های موجود در بازی منابع محدودی برای ساخت ساختمان‌ها در دسترس است. به همین دلیل ساخت ساختمان‌های تاثیر گذار اهمیت زیادی دارد. 

  • Hidden Ones Bureau: بعد از ساخت این ساختمان بخش داستانی Order of the Ancients آزاد می‌شود. در این بخش داستانی می‌توانید به مرور اعضا را برای ازبین بردن پیدا کنید. 
  • Barracks: به‌لطف این ساختمان می‌توانید نیروهایی را به خدمت بگیرید. علاوه‌بر این در صورت تجربه آنلاین بازی، امکان استفاده بازیکنان دیگه به‌عنوان زیردستان‌تان وجود دارد.
  • Hunter's Hut: این ساختمان به‌ویژه برای افرادی که می‌خواهند به‌دنبال حیوانات لجندری بروند کاربردی است. بعد از کشتن حیوانات لجندری می‌توانید شمش و Rune دریافت کنید. 

حملات Raid در والهالا

۱۲- حمله به صومعه‌ها امکان به‌دست آوردن آیتم‌های کمیاب را می‌دهد

برای ساخت ساختمان‌های محل سکونت وایکینگ‌ها به آیتم‌های ویژه نیاز دارید. بااین حال دسترسی به آیتم‌های فوق به‌ویژه متریال‌های منحصربه‌فرد برای ساخت آیتم‌ها در دنیای اساسین کرید والهالا امری مشکل است. 

در دنیای بازی به‌دنبال حمله به صومعه و کلیسا‌ها باشید. در هریک از مناطق بازی در بخش‌های چهارگانه‌ی انگلستان حداقل دو مکان مخفی برای متریال‌های کمیاب در دسترس است. 


ایوور در والهالا

۱۳- انتخاب‌های مهم در دیالوگ‌ها چندان زیاد نیستند

مانند اوریجینز و ادیسی، والهالا نیز از ویژگی دیالوگ‌های مشابه بازی‌های نقش آفرینی بهره می‌برد که در برخی مأموریت‌ها شما را دچار تصمیمات مشکل می‌کند. برخی از تصمیمات تنها روی نتیجه مأموریت و مکالمات کوتاه تاثیر می‌گذارد، هرچند مکالماتی هستند که روی کل بازی تاثیرگذارند. به‌عنوان مثال تصمیمات شما می‌تواند به از دست دادن یک متحد یا تماشای پایانی متفاوت منتهی شود. 

بهتر است قبل از هر مکالمه به‌صورت دستی بازی را ذخیره کنید تا در صورت انتخاب دیالوگی اشتباه و برخلاف خواسته خود، مکالمه را دوباره تکرار کنید. 


استفاده از شیپور برای صدا کردن لانگ شیپ

۱۴- از شیپور برای احضار کشتی و زیردستان خود استفاده کنید

از همان ابتدای بازی، ایوور می‌توان از شیپور خود برای احضار قایق‌ها یا اعضای خدمه استفاده کند. در هر دو مورد می‌توانید دکمه پایین D-Pad را فشار دهید و گزینه شیپور را انتخاب کنید. 

شیپور همچنین اجازه می‌دهد تا سایر وایکینگ‌ها را برای کمک صدا کنید. این ویژگی به‌ویژه در زمان شکست در مخفی کاری کاربرد دارد و نیازی به مبارزه با تمام دشمنان آن هم به‌صورت تک نفره ندارید. کمک وایکینگ‌ها همچنین در مبارزاتی که می‌خواهید به سرعت منطقه‌ای را از وجود دشمنان پاک کنید، کاربردی است. حتما از ویژگی‌های شیپور کمک بگیرید. 


کتاب Books of Knowledge Copyright: shacknews

۱۵- به‌دنبال Books of Knowledge بگردید

ابیلیتی یا مهارت‌های اکتیو در بازی با خواند کتاب‌هایی به نام Books of Knowledge به‌دست می‌آیند و هرکدام دارای دو ارتقاء برای قدرتمند‌تر شدن ابیلیتی هستند. درکنار به‌دست آوردن آدرنالین بیشتر ازطریق به‌دست آوردت اسکیل‌ها، باید به‌دنبال این کتاب‌ها در جریان مأموریت یا گشت‌و‌گذار در دنیای بازی باشید.

در مجموع به‌صورت پیش‌فرض قادر به استفاده از ۸ قدرت شامل ۴ قدرت مبارزه نزدیک و ۴ مهارت برای مبارزه از دور هستید. پرتاب تبر، پرتاب چندین تیر به‌صورت همزمان، استفاده از سم یا پرتاب کردن دشمنان به پایین از جمله مهارت‌های اکتیو داخل بازی هستند. بعد از خواندن کتاب‌ها حتما منوی ابیلیتی را مرور کنید. 


مشاعره در بازی اسسینز کرید والهالا Copyright: gameclubz

۱۶- در مشاعره شرکت کنید تا کاریزمای بیشتری به‌دست بیاورید

در هر منطقه افرادی با علامت ماسک آبی‌رنگ حضور دارند که شما را به مشاعره دعوت می‌کنند. حتما با این افراد مشاعره کنید تا ایوور در مکالمه تبحر بیشتری به‌دست بیاورد. این ویژگی در مأموریت‌ها به شما کمک می‌کند تا بدون مشکل بتوانید افراد را راضی کنید. 

زمانی‌که کاریزمای شما افزایش یابد در برخی مکالمات یک دیالوگ جدید با علامت ماسک طلایی ظاهر می‌شود. 


فروشگاه Reda در بازی Assassin

۱۷. پیش شخصیت Reda بروید و کانترکت‌های روزانه را دریافت کنید

مأموریت‌های روزانه و هفتگی فروشگاه Reda را فراموش نکنید. بعد از ورود به انگلستان می‌توانید کلبه‌ای را برای پسری به نام Reda بسازید. فروشگاه ردا از دو جهت خاص است، اول به‌دلیل فروش روزانه آیتم‌های کمیاب و بسیار قدرتمند و از طرف دیگر ارائه مأموریت‌های روزانه و هفتگی که با تمام کردن آن‌ها می‌توانید آیتمی به‌نام Opals را برای خریداری آیتم‌ها از فروشگاه ردا جمع کنید. 

عمده مأموریت‌ها کشتن افراد را شامل می‌شود، هرچند هنوز هم مأموریت‌های دیگری را می‌توانید از ردا دریافت کنید. 


۱۷ نکته بیان شده در این مقاله تنها بخشی از خصوصیات بازی اسسینز کرید والهالا هستند و باتوجه‌به دنیای عظیم بازی با گشت‌و‌گذار در نقاط مختلف انگلستان و نروژ به نکات مخفی بیشتری پی خواهید برد. نظر شما در رابطه با والهالا چیست؟‌ اگر بازی والهالا را بازی کرده‌اید لطفا ویژگی‌های جذاب ساخته یوبی سافت را در بخش نظرات به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده