نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

عرضه کارت های گرافیک اینتل آرک A770 و A750 در آینده نزدیک

اینتل رسما تأیید کرد که کارت‌های گرافیک Arc A770 و A750 به‌صورت همزمان و خیلی زود به بازار عرضه خواهند شد. مدل پرچم‌دار این سری عملکردی در سطح RTX 3060 و RX 6600XT خواهد داشت.

تام پیترسون و رایان شروت از کارکنان شرکت اینتل در مصاحبه با PC Games Hardware و Digital Foundry تأیید کردند که کارت‌های گرافیک دسکتاپ A770 و A750 در آینده خیلی نزدیک به‌صورت همزمان به‌دست مصرف‌کنندگان خواهند رسید. همچنین در این گفت‌وگو Arc A770 با RTX 3060 و RX 6600XT مقایسه شد. ادعای عملکرد سریع‌تر مدل پرچم‌دار اینتل با کارت گرافیک میان‌رده‌ی انویدیا و AMD مجددا از سوی سازندگان مطرح می‌شود.

پیترسون در توضیحات خود به اشاره به اینکه همه می‌خواهند بدانند که Arc A770 به‌عنوان مدل پرچم‌دار کارت‌های گرافیک مجزای اینتل تا چه حد سریع عمل می‌کند، خاطر نشان کرد که A770 جایی بین GeForce RTX 3060 و RTX 3060 Ti قرار می‌گیرد. بنابراین باید انتظار عملکرد بهتری را نسبت به Radeon RX 6600XT داشته باشیم. پردازنده گرافیکی Alchemist اینتل عملکرد ری تریسینگ مشابهی را در مقایسه با معماری Ampere انویدیا ارائه می‌دهد، اما چیزی که مشخص به نظر می‌رسد، نرسیدن Arc A770 به سطح عملکرد RTX 3070 است.

تام پیترسون و رایان شروت از کارکنان شرکت اینتل در مصاحبه با PC Games Hardware و Digital Foundry

در ادامه‌ی این گفت‌وگو حجم حافظه گرافیکی ۱۶ و ۸ گیگابایتی A770 نیز موضوع دیگری بود که توسط نماینده اینتل تأیید شد. درواقع تنها مدل Limited Edition این کارت با ۱۶ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. علاوه‌بر این A750 نیز ۸ گیگابایت حافظه ویدیویی خواهد داشت. شرکای تجاری انویدیا که به تولید کارت‌های گرافیک A770 می‌پردازند، قطعا می‌توانند A770 را با ۸ گیگابایت حافظه VRAM معرفی و عرضه کنند.

خبر مهم دیگری که در ادامه به آن پرداخته شد، عرضه‌ی قریب الوقوع کارت گرافیک A770 و A750 بود. البته حجم عرضه محدود است و در کشورهای خاصی صورت خواهد گرفت. پیترسون به شرکت‌های دیگری که در تولید کارت‌های گرافیک اینتل همکاری خواهند کرد، اشاره‌ای نداشت. او بااین‌حال گفت که اینتل با «همه‌ی آن‌ها» ارتباط برقرار کرده است. ظاهرا آلمان یکی از کشورهایی است که کارت‌های گرافیک جدید اینتل در فاز اول در آن‌جا عرضه خواهد شد.

تام پیترسون و رایان شروت از کارکنان شرکت اینتل در مصاحبه با Digital Foundry

اینتل با اذعان به اینکه عرضه‌ی محدود پردازنده‌های گرافیکی سری A3 این شرکت در کشور چین ایده‌ی خیلی خوبی از آب درنیامد و اصلا موفقیت‌آمیز نبود، توضیح داده که این شرکت میزان تمایل رسانه‌ها برای انجام تست و دریافت اطلاعات محصول از چین را بیش از حد برآورد کرده است. وی اعتراف می‌کند که تأخیرهای پیاپی در نتیجه‌ی عدم آمادگی محصولات بود؛ نه محدودیت‌های زنجیره تولید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده