نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۷

عرضه‌ی کارت گرافیک اینتل Arc A380 در چین با قیمت ۱۵۳ دلار

Intel Arc A380 به‌عنوان اولین عضو خانواده‌ی کارت گرافیک‌های دسکتاپ اینتل با پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای ACM-G11 رسماً وارد بازار کشور چین شد.

براساس جدیدترین اخبار فناوری و سخت‌افزار، اینتل فرایند عرضه‌ی کارت گرافیک‌های دسکتاپ خود را با مدل A380 و بازار چین شروع کرد. این محصول با فرکانس پایه‌ی ۲۰۰۰ مگاهرتز و ۷۵ وات توان مصرفی به‌صورت پیش فرض، از ۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 با سرعت ۱۶ مگابیت برثانیه برخوردار است. اولین کارت گرافیک دسکتاپ اینتل در مقایسه با پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ ACM-G11 از پهنای باند حافظه‌ی بزرگتر ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه و ظرفیت کامل گذرگاه حافظه ۹۶ بیت این GPU بهره می‌برد.

A380 بدون شک یکی از محصولات رده پایین اینتل از این خانواده است که البته همچنان به‌عنوان یک GPU مناسب برای کاربری گیمینگ تبلیغ می‌شود. اینتل برای این منظور چند نمونه از نتایج بنچمارک این کارت را ارائه کرده نشان می‌دهد در بسیاری از بازی‌های پرطرفدار، امکان دریافت یک خروجی روان ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن 1080p و تنظیمات مدیوم امکان‌پذیر است.

عملکرد گیمیگ کارت گرافیک Arc A380

قیمت رسمی کارت گرافیک Arc A380 در چین ۱۰۳۰ یوان تعیین شده که حدود ۱۵۳ دلار آمریکا است. اینتل ادعا می‌کند Arc A380 حداکثر ۲۵ درصد سریع‌تر از Radeon RX 6400 عمل می‌کند که ضعیف‌ترین کارت گرافیک گیمینگ AMD محسوب می‌شود. حدوداً یک ماه پیش شایعه شده بود که اینتل اواخر ماه می تا اوایل ماه ژوئن (خردادماه) این محصول را به بازار عرضه می‌کند. همچنین Wccftech قیمت Arc A350 را ۱۵۰ دلار پیش‌بینی کرده بود.

با اینکه اینتل هنوز لاین آپ کامل پردازنده‌های گرافیکی Arc را تأیید نکرده است، از شایعات و گزارش‌ها متعددی که تاکنون به‌دست ما رسیده اینطور برداشت می‌شود که احتمالاً هفت مدل در این مجموعه برنامه‌ریزی شده باشد که علاوه‌بر موارد ذکر شده، شامل A780 و A770 و A350 و A310 می‌شوند. مشخصات کامل کارت‌های گرافیک‌ سری A اینتل آرک هنوز نامشخص است و احتمالاً این شرایط تا نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی این محصولات ادامه خواهد داشت.

معرفی کارت گرافیک Arc A380 در چین

اما چیزی که تاکنون می‌دانیم، این است که اینتل درحال برنامه‌ریزی برای معرفی یک مدل Limited Edition از کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ Arc Alchemist است که احتمالاً به‌نوعی مدل پرچم‌دار این سری محسوب شده و بالاترین عملکرد را در میان مدل‌های دیگر خواهد داشت. براساس شایعات قبلی، این مدل Arc A780 نام خواهد داشت اما تاکنون هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی یا عملکرد این کارت منتشر نشده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده