نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۶

انتشار غافل‌گیر کننده بازی Axiom Verge 2

با انتشار یک تریلر جدید، بازی مستقل Axiom Verge 2 امروز برای PS4، نینتندو سوئیچ و پی‌سی منتشر شد.

در جریان برگزاری رویداد آنلاین Indie World شرکت نینتندو و در خبری غیر منتظره رسما اعلام شد بازی اکسیوم ورج ۲ امروز در فروشگاه‌های دیجیتال پلی استیشن استور ، نینتندو eShop و اپیک گیمز استور در دسترس قرار خواهد گرفت.

قسمت اول مجموعه Axiom Verge که با سبک مترویدوانیا و استایل گرافیکی پیکسل آرتی منحصربه‌فرد خود توجه گیمرهای زیادی را به سمت خود جلب کرد، اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ و برای پلی استیشن 4 منتشر شد. این بازی ایندی موفق شد نمرات قابل قبولی کسب کند و تحسین برخی منتقدان را نیز دریافت کند. در بازی Axiom Verge بازیکنان در نقش دانشمندی با نام Trace قرار می‌گرفتند که پس از به هوش آمدن در  دنیای غیرعادی Sudra سعی می‌کند با پیش‌روی در سرزمین‌های بیگانه راه نجات خود به خانه را پیدا کند.

توماس هپ، بازی‌سازی که قسمت اول بازی را طی مدت پنج سال به‌تنهایی و با خلاقیت خود ساخته بود، در رویداد Indie World سال ۲۰۱۹ اعلام کرد کار روی قسمت دوم این بازی را آغاز کرده است. سرانجام پاییز سال ۲۰۲۰ به‌عنوان تاریخ عرضه این بازی اعلام شد،‌ و حالا پس از دو تأخیر کوتاه در سال ۲۰۲۰ این بازی سرانجام در اختیار هواداران قرار گرفته است.

شما می‌توانید در ادامه لانچ تریلر منتشر شده از این بازی را از آپارات زومجی تماشا کنید:

در مصاحبه با وبلاگ پلی استیشن، توماس هپ قسمت دوم این مجموعه را این‌طور توصیف می‌کند:

«اکسیوم ورج ۲ درباره شخصیت Indra است، یک نابغه‌ی تکنولوژی که مانند قسمت اول پس از یک حادثه از دنیای جدیدی سر در می‌آورد، نسخه‌ای بیگانه از جهان ما که به سرزمین‌های نزدیک قطب جنوب شباهت‌هایی دارد. با اینکه موارد یکسانی بین دو بازی وجود دارند، اما این ارتباط تا انتشار قسمت سوم از این مجموعه برای شما مشخص نخواهد شد. این دو بازی دو تجربه کاملا متفاوت هستند و برای لذت بردن از Axiom Verge 2 لازم نیست تا قسمت قبلی را بازی کرده باشید.

اگر قرار بود کنترل شخصیت‌ها و نحوه‌ی تعامل آن‌ها با دنیای این دو بازی مشابه یکدیگر باشند، به‌عنوان سازنده این موضوع برای من خسته کننده می‌شد. در این بازی بازیکنان قرار نیست با نسخه بهبود یافته همان گیم‌پلی و دنیای قبلی رو‌به‌رو شوند و در عین حال که بخشی از هسته و DNA دو بازی مانند گشت‌وگذار در نقشه هزارتو مانند بازی یکسان هستند، اما بخش بزرگی از گیم‌پلی و محیط‌های بازی متفاوت خواهد بود.»

Axiom Verge 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، نینتندو سوئیچ و پی‌سی با قیمت ۲۰ دلار در دسترس است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده