// پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰

نگاهی به نامزدهای بهترین بازی سال The Game Awards 2019

دیگر زمانی به آغاز رویداد The Game Awards 2019 باقی نمانده است و در این مطلب نگاهی به نامزدهای بهترین بازی سال انداخته‌ایم.

زمانی‌که به انتهای هر سال می‌رسیم، همه چشم انتظار رویداد The Game Award هستیم تا ببینیم کدام بازی، به‌عنوان بهترین بازی سال انتخاب می‌شود. رقابت در سال ۲۰۱۹ هیجان خود را دارد. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم که در این مطلب و پیش از آغاز رویداد جوایز بازی 2019، نگاهی به نامزدهای بخش بهترین بازی سال The Game Awards 2019 داشته باشیم.

Super Smash Bros Ultimate

Super Smash Bros. Ultimate

مقاله‌های مرتبط:

نینتندو جزو آن دسته از شرکت‌هایی است که مجموعه‌هایی را خلق می‌کند که هر نسخه از آن، به یک بازی منحصربه‌فرد تبدیل می‌شود. یکی از مواردی که در بازی‌های مبارزه‌ای حائز اهمیت است، تعداد کاراکترهایی است که در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود. ازطرفی سری Super Smash Bros همیشه به داشتن کاراکترهای متعدد در روز عرضه معروف است. یکی از مواردی که بازی Super Smash Bros Ultimate را به یک اثر متفاوت نسبت‌به سایر بازی‌های این سبک تبدیل کرده، این است که در روز عرضه ۷۴ کاراکتر قابل بازی در اختیار کاربر قرار گرفت که شامل تمامی کاراکترهای نسخه‌های پیشین هم می‌شود؛ موردی که تابه‌امروز در هیچ بازی مبارزه‌ای مشاهده نشده است. از طرفی مکانیسم‌های گیم‌پلی و تعادل بسیار خوب کاراکترها مورد دیگری است که Super Smash Bros Ultimate را به یک بازی مبارزه‌ای جذاب، رقابتی و هیجان انگیز تبدیل کرده است. مدتی پیش هم اعلام شد که نسخه آلتیمیت توانسته است هشت میلیون نسخه فروش داشته باشد.

Resident Evil 2 Remake

Resident Evil 2 Remake

مقاله‌های مرتبط:

چهار سال پیش بود که نسخه بازسازی Resident Evil 2 معرفی و باعث ایجاد یک هایپ بزرگ میان هواداران این سری و به‌ خصوص نسخه دوم شد؛ زیرا رزیدنت ایول ۲ یکی از بهترین بازی‌های سری رزیدنت ایول و همچنین یک از بهترین بازی‌های اکشن ترسناک با المان‌های سروایول به حساب می‌آید. یکی از مواردی که باعث انتخاب شدن Resident Evil 2 Remake به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین کاندیدهای بازی سال شده است، بازسازی عالی بازی است. کپکام به خوبی کار خود را انجام و یک بازسازی کامل از رزیدنت ایول ۲ را در اختیار مخاطب قرار داده است. به‌عبارتی هسته اصلی داستان دست نخورده باقی مانده است، اما شاهد معماها و گیم‌پلی متفاوتی هستیم؛ گیم‌پلی که به واسطه مواردی مثل مستر ایکس می‌تواند شما را حسابی به وجد بیاورد و بترساند. کپکام با این کار جدا از سرگرم کردن کاربرای قدیمی، سعی کرده است کاربرای تازه وارد را هم به رزیدنت ایول ۲ ریمیک جذب کند. همچنین در آخرین گزارش مالی کپکام هم اعلام شده است که این بازی ۴.۷ میلیون نسخه فروش داشته که آمار خوبی به حساب می‌آید.

Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice

مقاله‌های مرتبط:

بازی‌های فرام‌سافتور به داشتن جهانی وسیع و پر رمز و راز معروف هستند که برای متوجه شدن داستان، باید به اکتشاف در جهان بازی مشغول شوید. این در حالی است که Sekiro: Shadows Die Twice دارای تغییراتی است که باعث موفقیت بازی شده است. اولین مورد این بود که از یک کاراکتر ثابت و داستانی خطی برای بازی استفاده شده است. مورد بعد که باعث متفاوت شدن سکیرو با تمامی ساخته‌های فرام‌سافتور شده، گیم‌پلی بازی است. درست است که اینجا هم شاهد باس‌فایت‌ها و دشمنان چالش‌برانگیز هستیم که اگر غفلت کنید، شما را خیلی راحت از بین می‌برند، اما سیستم مبارزات، درخت مهارت‌ها و مخفی‌کاری، مواردی هستند که Sekiro: Shadows Die Twice را به یک اثر متفاوت تبدیل کرده است. درخت مهارت‌ها، سیستم ضربات و دفاع کردن در سکیرو به‌گونه‌ای طراحی شده است که باید در استفاده از آن مهارت به دست بیاورید و ازطریق مناطق مرتفع یا مخفی کاری، استراتژی‌های مبارزه‌ای متفاوتی را پیاده کنید. از نظر فروش هم طبق آخرین آماری که منتشر شده، سکیرو تا تابستون امسال توانسته است ۳.۸ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

Control

Control

مقاله‌های مرتبط:

زمانی‌که بازی Control معرفی شد، اکثر کاربران فکر می‌کردند که این بازی یک کپی کامل از Quantum Break است و المان جدیدی ندارد. این در حالی است که شاید رمدی برای ساخت این بازی الهامات مختلفی از کوانتوم بریک گرفته باشد، اما واقعیت این است که Control تجربه‌ی کاملا جدید و منحصربه‌فردی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. به عبارتی، رمدی توانسته است ازطریق Control تجربه‌ای را ارائه دهد که در هیچ‌جا به‌جز بازی‌های رمدی، دیده نمی‌شود. با اینکه طراحی نقشه بازی تا حدی باعث سردرگم شدن مخاطب می‌شود، اما گشت‌وگذار در جهان بازی و پیدا کردن موارد مخفی مختلف، یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که در Control قادر به انجام آن هستید. همچنین سیستم گیم‌پلی و مبارزات درکنار استفاده از مهارت‌ها، باعث شده تا بازیکن بتواند مواردی را ارتقا دهد که با ساختار و شیوه بازی کردن خود هم‌خوانی دارد. متاسفانه تابه‌امروز اطلاعاتی از تعداد نسخه‌های فروخته شده این بازی منتشر نشده است، اما طبق آخرین آمار، اعلام شده که Control توانسته است ۱۷.۷ میلیون یورو درآمد داشته باشد.

Death Stranding

Death Stranding

مقاله‌های مرتبط:

تابه‌حال استودیوهایی را دیده‌ایم که دست به ریسک زده‌اند و یک بازی کاملا جدید و متفاوت را روانه بازار کرده‌اند. بعضی وقت‌ها این مورد باعث موفقیت و در بعضی از موارد هم باعث شکست می‌شود. هیدئو کوجیما از اولین تریلر Death Stranding به مخاطبان نشان داد که باید منتظر یک بازی کاملا متفاوت باشند. Death Stranding را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین بازی‌هایی دانست که تابه‌امروز عرضه شده است و شما را در نقش یک باربر قرار می‌دهد؛ باربری که تنها وظیفه او این است که تعدادی بسته را به مقصد برساند و همچنین درکنار آن، آمریکا را هم نجات دهد. موردی که باعث هیجان‌انگیز شدن و سرگرم شدن تعدادی از کاربرای بازی شده است، نوع تعامل شما با سایر بازیکنان دث استرندینگ است. کاراکتر داستان می‌تواند وسایل مختلفی رو بسازد و آن‌‌ها را با سایر بازیکنان هم به اشتراک بگذارد. همین مورد سبب شده تا کاربران برای ایجاد یک پل ارتباطی ساده‌تر با نقاط مختلف Death Stranding، دست‌به‌دست هم دهند و به یکدیگر کمک کنند. Death Stranding یکی از نامزدهای جدی جایزه بهترین بازی سال به‌حساب می‌آید و هنوز هم آمار دقیقی از میزان فروش آن منتشر نشده است. 

The Outer Worlds

The Outer Worlds

مقاله‌های مرتبط:

The Outer Worlds، جدیدترین ساخته استودیو آبسیدین اینترتینمنت، یک بار دیگر به ما نشان می‌دهد که این استودیو در ساخت بازی‌های نقش آفرینی مهارت خاصی دارد. آبسیدین برای خلق یک تجربه خارق‌العاده، دست به فداکاری‌ زده است. فداکاری از این نظر که بازی مثل سایر آثار این سبک گیم‌پلی طولانی را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد، اما تمامی مأموریت‌های فرعی و اصلی بازی به شکلی طراحی شده است که از انجام آن‌ها حسابی لذت می‌برید. این مورد درکنار انتخاب‌های متعدد شما در بازی و تاثیر آن روی داستان، سبب شده تا The Outer Worlds ارزش تکرار بالایی داشته باشد و بتواند حسابی شما را سرگرم کند. از آن‌جایی که این بازی هم مثل Death Stranding در آبان ماه عرضه شده است، آمار فروش دقیقی ازش منتشر نشده و Take-Two Interactive انتظار دارد که The Outer Worlds بتواند در بازه زمانی تعطیلات سال نو، فروش خوبی را کسب کند.

در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط‌به این آیتم در لودینگ ۷۵ را در زومجی تماشا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا از یوتیوب

لودینگ، نام برنامه مخصوص بازی زومجی است که سه‌شنبه شب هر هفته پخش می‌شود و روی جدیدترین و جالب‌ترین اخبار و اتفاقات دنیای گیم تمرکز دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده