نویسنده: سارا مرتضوی
// چهار شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

بهترین صحنه‌ های رویا در بازی های ویدیویی

در تاپ فایو لودینگ ۵۵ سراغ پنج بازی رفته‌ایم که موفق شده‌اند خواب و رویا و توهم و دیوانگی را به زیباترین شکل ممکن برای‌مان به تصویر بکشند. با زومجی همراه باشید.

در میان تجربه بازی‌های ویدیویی، بارها شده که سازندگان ناگهان ما را از دنیای واقعی جدا کرده و به میان کابوس و توهمی دیوانه‌وار پرتاب کرده باشند. برای این تغییر وضعیت هم همیشه دلایل متنوعی وجود داشته است. گاهی مانند آن‌چه در بازی بتمن: آرکام اسایلم (Batman: Arkham Asylum) تجربه کردیم، این فرورفتن در توهم ناشی از انتشار گازی سمی در اطراف‌مان بوده است و گاهی هم مانند بازی فارکرای (Far Cry)، خود به دست خود و با اختیار قدم در دنیای وهم و خیال گذاشته‌ایم. 

البته دراین‌میان بوده‌اند کسانی که دید عمیق‌تری به خواب و رویا و توهم و جنون داشته باشند. سم لیک (Sam Lake) یکی از بازی‌سازان و نویسندگانی است که اهمیت ویژه‌ای برای رویا قائل است و همیشه هم سعی کرده در بازی‌هایش، بخشی از صحبت و پیام خود را از این طریق به مخاطب انتقال دهد. در دنیای مکس‌پین (Max Payne)، همه‌چیز به صورتی کاملاً رئال و ملموس اتفاق میوفتد، به همین دلیل شاید نتوان به‌راحتی به عمق درگیری‌ها و آشفتگی‌های ذهن کاراکتر اصلی پی برد. به این ترتیب سم لیک با جدا کردن موقتی ما از دنیای بازی و سرگردان کردن‌مان در کابوسی دیوانه‌وار، سعی می‌کند کمی با جزئیات آن‌چه که مثل خوره به جان مکس‌پین افتاده است و او را آزار می‌دهد، بهتر و بیشتر آشنا کند. در دنیای آلن ویک (Alan Wake) اما بحث کاملاً متفاوت است. سم لیک نگاهی لینچ‌گونه به دنیای آلن ویک دارد؛ دنیای که تشخیص مرز میان رویا و واقعیتش به هیچ‌وجه کار ساده‌ای نخواهد بود. دراین‌میان اما مانند همیشه، بازی‌های ترسناک سهم ویژه‌ای داشته‌اند. مجموعه بازی‌های سایلنت هیل (Silent Hill) به‌طور تمام و کمال در دنیایی آشفته، ترسناک و متوهم در جریان است که در هیچ بخشی از آن نمی‌توانید حتی لحظه‌ای خود را آزاد و رها احساس کنید.

در تاپ فایو این هفته اما که اولین‌بار در قسمت پنجاه و پنجم برنامه لودینگ پخش شد، باری دیگر سری به دنیای ویدیو گیم زدیم و برای‌تان پنج مورد از ناب‌ترین و زیباترین تصویرسازی‌های رویا و توهم را انتخاب کردیم. پس این شما و این هم تاپ فایو توهمی زومجی. 

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده