نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۴

ویدیویی از نمونه اولیه و استفاده نشده بازی Ryse: Son of Rome منتشر شد

به تازگی دمویی از نمونه اولیه و استفاده نشده بازی Ryse: Son of Rome منتشر شده که شاهد تفاوت بسیار آن با نسخه نهایی بازی هستیم.

بازی Ryse: Son of Rome یکی از بازی‌های زمان عرضه کنسول ایکس باکس وان بود که همزمان با عرضه این کنسول، در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، اما نقدهای متوسط و ضعیفی را دریافت کرد. این بازی توسط استودیوی بازی‌سازی کرایتک تولید شده بود که یک بازی سوم شخص بود که بازیکن در نقش یک سرباز ارتش رم و با استفاده از شمشیر و سپر باید مبارزه می‌کرد. با این حال، بازی Ryse در ابتدا قرار بود برای کنسول ایکس باکس 360 و کینکت منتشر شود که با نسخه نهایی آن تفاوت زیادی داشت. این بازی در ابتدا با نام Codename Kingdoms شناخته می‌شد و نخست قرار بود یک بازی اول شخص و انحصاری حسگر کینکت باشد، اما مراحل ساخت این بازی با تغییرات زیادی مواجه شد و در نهایت بازی Ryse: Son of Rome به یک بازی سوم شخص تبدیل شد و دیگر از کینکت نیز پشتیبانی نمی‌کرد. حال Cheese007 در توییتر گفته که Dev kit کنسول ایکس باکس 360 را خریداری کرده که در آن یک نمونه اولیه و استفاده نشده از بازی Ryse وجود داشت که او ویدیویی از آن را در یوتیوب منتشر کرده است. شما در ادامه می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید:

دانلود از آپارات

در این ویدیو شاهد یک نمونه اولیه از بازی Ryse هستیم که هنوز کامل نشده و باگ و مشکلات زیادی نیز دارد و احتمالا سازندگان در حال کار روی این دمو بوده‌اند که در نهایت ساخت آن متوقف شده است. این ویدیو یک نمونه کاملا متفاوت از بازی Ryse را نشان می‌دهد که دوربین اول شخص دارد و گروهی به خانه شخصیت بازی حمله می‌کند و زن او را به قتل می‌رسانند و شما در ادامه ظاهرا وارد میدان نبرد خواهید شد. ساخت بازی Ryse از سال ۲۰۰۶ در قالب دو پروژه متفاوت آغاز شد که حتی از روزهای اولیه ساخت با مشکلات زیادی همراه بوده که Unseen64 در سال ۲۰۱۴، تصاویر مفهومی از نسخه‌های مختلف بازی در طول مراحل ساخت آن منتشر کرد که بازی تا زمان عرضه تغییرات زیادی پیدا کرده است. 

در E3 2010، مایکروسافت برای اولین بار تیزر بازی Codename: Kingdoms را منتشر کرد که این بازی قرار بود به صورت اختصاصی برای کینکت و ایکس باکس 360 توسعه داده شود. در E3 2012 مایکروسافت با انتشار تریلری رسما از بازی Ryse رونمایی کرد، اما از آن زمان خبرهای زیادی از بازی منتشر نشد و در نهایت این بازی با تغییرات زیادی برای ایکس باکس وان عرضه شد. همچنین در سال ۲۰۱۴، ساخت بازی Ryse 2 به علت اختلاف مایکروسافت و کرایتک در مورد حقوق ساخت بازی لغو شد که گفته می‌شد مایکروسافت به دنبال خرید حق IP و دادن آن به یک استودیوی دیگر بوده است که با مخالفت کرایتک مواجه شده و در نهایت توسعه این بازی متوقف شد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده