// پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

بازسازی Half-Life با نام بازی Project Lambda از سوی طرفداران معرفی شد

تیم دو نفره SilverTM که از طرفداران Half-Life است از نسخه ریمیک این بازی با نام Project Lambda رونمایی کرد که هم‌اکنون قسمت اول آن قابل دانلود است.

طرفداران بازی شوتر و اول شخص محبوب کمپانی ولو (Valve) یعنی Half-Life که در سال ۱۹۹۸ منتشر شده است باری دیگر به دنبال بازسازی این اثر هستند. این بار تیم دو نفره‌ای به نام SilverTM در حال ساخت نسخه ریمیک این بازی با نام Project Lambda است.

گفتنی است که این اولین بار نیست که شاهد ساخت نسخه ریمیک بازی Half-Life هستیم؛ چرا که پیش‌تر بسیاری از بازی‌سازان و طرفداران، نسخه‌های مختلفی از این بازی را توسعه داده‌اند. از میان آثار معروفی که به دست طرفداران این بازی ساخته شده است می‌توان به Black Mesa اشاره کرد. این بازی به طور کامل از نو ساخته شده است و در حالی که کاراکتر‌های جدیدی در آن دیده می‌شود پایان اصلی بازی از آن حذف شده است. گفتنی است که بازی Black Mesa هم‌اکنون در پلتفرم استیم با تخفیف به فروش می‌رسد.

پروژه جدید یعنی Project Lambda که نام آن از حرف یونانی λ در بازی Half Life برگرفته شده است در موتور Unreal Engine 4 توسعه یافته است. دنیای این بازی با گرافیک بهبود یافته و پرجانی طراحی شده است. البته باید بدانید که در حال حاضر تنها Chapter اول این بازی ساخته شده و هم‌اکنون قابل تجربه است. علاقه‌مندان با مراجعه به این لینک می‌توانند آن را به طور رایگان روی کامپیوتر دانلود کنند و حتی قسمت‌های بعدی را نیز از همین سایت دنبال کنند.

سازندگان پس از انتشار بازی Half Life انتظار داشتند که پروژه آنها کمتر از ۲۰۰ هزار نسخه فروش داشته باشد، اما این بازی بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است و حال از آن به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین بازی‌های ویدیویی یاد می‌شود. نسخه دوم این بازی نیز توانست موفقیت بزرگی به دست بیاورد و امتیازات بالایی را از منتقدان دریافت کند. برخی از سایت‌ها حتی سیستم امتیاز دهی خود را زیر پا گذاشتند و امتیاز ۱۱ از ۱۰ را به این بازی دادند.

بازی Half-Life 2 پس از عرضه‌اش در سال ۲۰۰۴ توانست بسیار موفقیت‌آمیز ظاهر شود و لقب تاثیرگذارترین بازی ویدیویی را از آن خود کند. پس از آن سازندگان با توسعه دو بسته الحاقی داستان بازی را گسترش دادند. محتویات یاد شده که با نام Half-Life 2: Episode One و Half-Life 2: Episode Two به بازی اضافه شدند نیز توانستند نظر کاربران را به خود جلب کنند. همانطور که می‌دانید قسمت سوم این بازی هیچوقت معرفی نشد و در عوض کمپانی ولو روی بازی‌هایی همچون Team Fortress 2، بازی Counter Strike Global Offensive، بازی Dota 2، بازی Left 4 Dead و پروژه کارتی خود یعنی Artifact تمرکز کرده است.

 قسمت اول بازی Project Lambda هم‌اکنون به طور رایگان برای پی سی قابل دانلود و تجربه است. در ادامه می‌توانید تریلر گیم پلی آن را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

نظرات خود را در مورد نسخه‌های ریمیک بازی Half Life با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده