// پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹

پنج بازی با طولانی ترین زمان ساخت؛ از Diablo 3 تا Duke Nukem Forever

یکی از موارد اذیت کننده در صنعت بازی های ویدیویی طولانی شدن زمان ساخت بازی‌ها است که از گذشته تا به امروز بازی‌های زیادی را دیده‌ایم که این روند را تکرار کرده‌اند.

اگر نگاهی به صنعت بازی های ویدیویی داشته باشیم، می‌بینیم بازی‌هایی عرضه شده‌اند که قبل از عرضه شدن‌شان، مخاطبان را حسابی چشم انتظار نگه داشته‌اند؛ صحبت از بازی‌هایی است که روند ساخت‌شان سالیان سال یا حتی یک نسل از بازی‌های ویدیویی طول کشیده است. معمولا بازی‌هایی که به چنین سرنوشتی دچار می‌شوند، پایان خوبی برای‌شان رقم نمی‌خورد مگر اینکه تیم سازنده، استودیویی صاحب نام و مورد اعتماد باشد. در این میان بعضی از بازی‌ها هم زیر و رو شده‌اند و چندین و چند بار تیم سازنده آن‌ها عوض شده تا به شکل و شمایل نهایی‌اش برسد. برای مثال بازی Team Fortress 2 در ابتدا قرار بود حال و هوای جنگ‌های مدرن را داشته باشد و سپس استودیو ولو روی آن تغییرات مختلفی را اعمال کرد تا در انتها محصول نهایی توسعه داده شد. البته Team Fortress 2 نمونه‌ای از یک بازی با زمان توسعه بسیار طولانی است که در انتها به یک اثر بسیار موفق و دوست داشتنی تبدیل شد. در کنار بازی‌هایی مثل Team Fortress 2، بازی‌ Duke Nukem Forever نیز حضور دارد که زمان ساختش ۱۴ سال طول کشید و محصول نهایی یک بازی بسیار ناامید کننده بود. در تاپ فایو سومین قسمت از برنامه لودینگ به سراغ پنج بازی با طولانی‌ترین زمان ساخت رفتیم و در مورد دلایل طلانی شدن‌شان توضیح داده‌ایم. در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط به پنج بازی با طولانی‌ترین زمان ساخت را در زومجی تماشا و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دانلود از آپارات | تماشا از یوتیوب

آیتمی که مشاهده کردید، تنها بخشی از سومین قسمت از برنامه لودینگ بود. برای مشاهده کامل ویدیوها، بهتر است به سومین قسمت از برنامه لودینگ مراجعه کنید. لودینگ، نام برنامه مخصوص بازی زومجی است که هر هفته (دوشنبه‌ها ساعت ۹ شب) پخش می‌شود و روی جدیدترین و جالب‌ترین اخبار و اتفاقات دنیای گیم تمرکز دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده