نویسنده: میثم سبحانی
// سه شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲

تماشا کنید: Champions of Anteria، یک بازی جدید در سبک استراتژی برای پی سی

کمپانی یوبیسافت بازی جدیدی در سبک استراتژی هم‌زمان به نام Champions of Anteria منتشر می‌کند. این بازی تک‌نفره که از بازی The Settlers : Kingdom of Anteria اقتباس شده در ماه آگوست امسال برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود.

بازی جدید Champions of Anteria همان‌طور که از نامش مشخص است شامل قهرمانانی با قدرت‌ها و توانایی‌های مختلف می‌شود که باید از نیروهایشان به طور استراتژیکی استفاده کنید تا بتوانید بر دشمنان غلبه کرده و مأموریت‌ها را با موفقیت به پایان برسانید.

در بازی Champions of Anteria شما می‌بایست کنترل پنج قهرمان کاملا متفاوت را به دست بگیرید، که هر کدام از آن‌ها قدرت‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی از جمله کنترل آب، آتش، فلز، برق و طبیعت را دارند. شما در هر ماموریت تنها می‌توانید سه نفر از این پنج قهرمان را انتخاب کنید. با توجه به اینکه استراتژی شما در هرماموریت چیست و چگونه می‌خواهید به اهداف خود برسید، می‌توانید از مزایای منحصر‌به‌‌فرد قهرمانان برای کسب پیروزی بهره‌مند شوید. شما همچنین می‌توانید از توانایی‌های قهرمانان بازی به صورت تلفیقی استفاده کنید، به طور مثال «راهب» یا The Monk می‌تواند هر کسی را برای مدت زمان کوتاهی به قدرت رعدوبرق مجهز کند که باعث می‌شود همه افراد در برابر قدرت آب مقاوم شوند.

ماینی دراگومن، کارگردان هنری بازی، در وبلاگ یوبی‌سافت پیرامون چگونگی عملکرد برخی از شخصیت‌های بازی توضیحاتی را عنوان کرد:

ما می‌خواستیم هر کدام از قهرمان‌ها ‫گیم‌پلی متفاوتی داشته باشند و به همین دلیل هم آن‌ها، هر کدام‌شان، کمی متفاوت از هم عمل می‌کنند. برای مثال کماندار ما می‌تواند نوک پیکان مخصوصش را روی هر هدفی تنظیم کند و آن را بزند و سپس با توانایی مخصوصی که دارد، نوک آن تیر‌ها را منفجر کند و صدمات گوناگونی مثل فیزیکی، نابینایی یا هر صدمه دیگری که شما فکرش را می‌کنید، به هدف وارد سازد. یا مثلا شوالیه ما نواری از خشم دارد که پس از پر شدن فعال می‌شود و به آن Vigor می‌گویند. او هرچقدر بیشتر در میدان نبرد دوام بیاورد، انرژی و توان بیشتری را جذب می‌کند و نوار خشمش پر می‌شود و سپس می‌تواند با کمک این توانایی، صدمات بیشتری را به دشمنان وارد کند.

قهرمان دیگری به اسم راهب سیستم جالبی دارد که این‌گونه عمل می کند: او می تواند در محیط بازی زنگوله‌هایی (Bells) را جمع‌آوری کند و از آن‌ها برای دست‌ یافتن به قدرت‌های بیشتر در محیط نبرد استفاده نماید. او می‌تواند تا سه زنگ را جمع‌ کند و سپس این قدرت‌های بزرگ‌تر در اختیارش قرار می گیرد.

 

|

انتخاب توانایی درست از بین تمام قدرت‌های متفاوتی که قهرمانان دارند، مهم‌ترین مسئله‌ای است که شما با آن روبرو می‌شوید. سیستم توقف سریع بازی نیز به شما این اجازه را می‌دهد که عملیات را متوقف کنید و برای تغییر استراتژی و تدبیر روشی دیگر، زمان را از دست ندهید. دراگومن می گوید که Champions of Anteria سعی می‌کند تا شما را روی اصول تاکتیکی متمرکز کند و ویژگی توقف سریع نیز به شما برای نیل به همین هدف کمک خواهد کرد. او در ادامه گفت:

شما می‌توانید بازی را با فشردن یک دکمه متوقف کنید، سپس می‌توانید طرح و نقشه‌تان را دوباره بررسی کنید، آن را بر اساس قواعد درگیری بازی تغییر دهید و بهبود ببخشید، یا اگر از نقشه‌تان مطمئن هستید، فقط نگاه دقیق‌تری به محیط اطراف و پیرامون‌تان بیندازید و بهتر جای‌گیری کنید.

بازی Champions of Anteria همچنین شما را با موقعیت‌های سخت و مشکل روبرو می‌کند و وظیفه تصمیم‌گیری را به خودتان می‌سپارد؛ تصمیماتی مثل انتخاب بین آزادسازی یک قلمرو محاصره شده یا دفاع و مراقبت از قلمرویی دیگر در مقابل تجاوز و یورش دشمنان. علاوه بر این، شما می‌توانید قهرمانان را آموزش دهید و آنان را تربیت کنید و در خلال مأموریت‌ها، در روستا به دنبال لوازم و وسایل مفید و به‌درد‌بخور بگردید. دراگومن گفت:

روستای شما پایگاه عملیاتی قهرمانان است و به یک سیستم مدیریت منابع مجهز است. علاوه بر این، تعدادی ساختمان و سازه در اختیار شماست که می‌توانید هر جایی از روستا آن‌ها را قرار دهید. شما مقداری فضا و زمین برای ساخت این ساختمان‌ها در اختیار دارید که می‌توانید این سازه‌ها را آن‌جا بسازید و البته واقعا مهم است که چگونه این ساختمان‌ها را در کنار هم می‌چینید، چرا که این ساختمان‌ها منابع بسیاری را برای شما جمع‌آوری می‌کنند و منابع نیز، هزینه‌های جستجو و کندوکاو در محیط بازی را تامین می‌کنند.

بازی ‫ The Settlers : Kingdom of Anteria ابتدا در سال ۲۰۱۵ به صورت بتای محدود عرضه شد و پس از آن به Champions of Anteria تغییر نام پیدا کرد. استودیوی بلو بایت (BlueByte)، توسعه‌دهنده‌ بازی، که از زیرمجموعه‌های کمپانی یوبی‌سافت است، در نامه‌ای سرگشاده به طرفداران درباره دلایل تغییرات گسترده در بازی توضیحاتی را ارائه کرده است که می‌توانید این نامه را در اینجا بخوانید. دراگون‌من پیرامون این اتفاقات گفت:

پس از بحث و گفت‌وگوی بسیار، ما تصمیم گرفتیم که این پروژه را به مسیر جدیدی هدایت کنیم، یعنی بازی‌ که شما آن را با نام The Settlers : Kingdom of Anteria می‌شناختید دیگر وجود خارجی ندارد. به هرحال، ما برای ساخت این بازی جدید تلاش بسیاری کردیم و بسیار هیجان‌زده‌ایم که اعلام کنیم، این بازی می‌تواند تجربه شما را در بازی‌های استراتژی همزمان به چالش بکشد، این شما و این بازی Champions of Anteria. اجازه دهید صادقانه اعلام کنم که این بازی به هیچ‌وجه بخشی از مجموعه The Settlers نیست، بلکه یک ماجراجویی جدید و اکتشاف بیشتر در سرزمین‌های «آنتریا» است.

بازی Champions of Anteria در تاریخ ۹ شهریور ۱۳۹۵ به صورت دیجیتالی برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده