بازی NBA 2K23 پیشرفت خوبی نسبت به نسخه‌های گذشته داشته و تجربه خوبی را دراختیار مخاطبان بازی بسکتبال قرار می‌دهد. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

چند سالی است که بازی‌های ورزشی آنطور که باید و شاید در شرایط مناسبی قرار ندارند و شاهد این هستیم که هرسال بازی‌های مورد علاقه کاربران با کم‌ترین تغییرات ممکن و بعضی وقت‌ها با پسرفت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. NBA 2K هم از این قاعده مستثنا نیست و در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که روند یکنواختی را پیش گرفته و تجربه‌ای درخور هواداران بسکتبال را ارائه نمی‌دهد.

تماشا از یوتیوب

بااین‌حال NBA 2K23 با نوید ارائه یک تجربه همه جانبه عرضه شده است و از حق نگذریم، شاهد تغییرات مثبتی در این نسخه و همچنین محتویاتی هستیم که می‌تواند ماه‌ها و ساعت‌ها مخاطب را سرگرم کند. همانند نسخه‌های پیشین، در جریان حالت MyCareer می‌توانید یک بخش داستانی را تجربه کرده و در نقش یک بازیکن تازه‌کار NBA قرار بگیرد. حال وظیفه شما این است که برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن NBA تلاش کنید. در جریان بخش شخصی‌سازی کاراکتر حالت MyCareer، بازیکنان می‌توانند کاراکتر مدنظر خود را بسازند. باوجود چهره‌های ثابت برای کاراکترها، می‌توانید تغییرات دقیق‌تری را هم روی کاراکتر خود اعمال کرده تا بتوانید شخصیت مورد علاقه خود را طراحی کنید.

تصویر مایکل جردن در The City بازی NBA 2K13

در ادامه، باید پُست خود در تیم را انتخاب و با اعمال تغییراتی مثل قد و وزن، قدرت ابتدایی‌تان را شخصی‌سازی کنید. در انتها و پس از کامل شدن روند ساخت کاراکتر، باید دو تَلِنت را برای کاراکتر خود انتخاب کنید. انتخاب این تلنت‌ها باید در راستای پُستی باشد که بازی می‌کنید، درغیر این صورت، در طول بازی دچار مشکل شده و نمی‌توانید آنطور که باید و شاید عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش بگذارید. شخصی‌سازی کاراکتر در MyCareer و شخصی‌سازی قدرت ابتدایی نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته است و با ورود به جهان MyCareer، هاب بازی را مشاهده می‌کنید که The City نام دارد.

شخصی‌سازی کاراکتر در MyCareer و شخصی‌سازی قدرت ابتدایی نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته است

The City پر شده از مأموریت‌های فرعی که درکنار مأموریت‌های اصلی بازی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. انجام این دسته از مأموریت‌ها باعث می‌شود امتیاز و پول داخل بازی (VC) کسب کنید. درواقع برای ارتقای بهتر و سریع‌تر کاراکتر خود نیاز دارید تا مأموریت‌های فرعی را هم درکنار مأموریت‌های اصلی خود کامل کنید. وجود مأموریت‌های فرعی، با اینکه می‌توانستند ظاهر سرگرم کننده‌تری داشته باشند، اما کمک کرده تا پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای نقش کم رنگ‌تری در جهان NBA 2K23 داشته باشند. بااین‌حال همانند سایر نسخه‌های پیشین به‌واسطه‌ی پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن کاراکتر MyCareer خود را به بهترین سطح ممکن رسانده و در حالت‌ها و مینی گیم‌های آنلاین The City عملکرد بهتری نسبت‌به سایر بازیکنان جهان بازی داشته باشید.

کاراکتر MP در بازی NBA 2K13

بخش تک‌نفره MyTeam شامل چالش‌های متعددی می‌شود که با کامل کردن‌شان، می‌توانید جوایز ارزشمندی از جمله کارت بازیکنان خوب NBA را کسب کنید

جدا از حالت MyCareer، بازی NBA 2K23 حاوی محتویات مختلفی است و می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. وجود چالش‌های جردن را می‌توان یکی از بهترین موارد بازی NBA 2K23 دانست و در جریان آن، بازیکنان به‌ بازی‌های مختلفی از دوران حرفه‌ای و کالج مایکل جردن دسترسی پیدا می‌کنند. در این مسابقات، چالش‌های خاصی درنظر گرفته شده و شما در نقش مایکل جردن، باید چالش‌های درنظر گرفته شده را کامل کنید. چالش‌های درنظر گرفته شده، درواقع مواردی هستند که خود مایکل جردن در بازی مورد نظر آن‌ها را انجام داده است. MyTeam یکی دیگر از حالت‌های مهم NBA 2K23 به حساب می‌آید. جایی‌که می‌توانید تیم مورد علاقه خود را با کارت‌های بازیکنان متفاوت بچینید. در جریان حالت MyTeam بازیکنان با انجام مسابقات آنلاین و تک‌نفره متفاوت می‌توانند پول و پک‌های مختلفی را کسب کرده و ازطریق آن‌ها بازیکنان مدنظرشان را کسب کنند.

بخش تک‌نفره بازی شامل چالش‌های متعددی می‌شود که با کامل کردن‌شان، می‌توانید جوایز ارزشمندی از جمله کارت بازیکنان خوب NBA را کسب کنید. اینی در حالی است که بخش آنلاین بازی مکانی است که در آن باید با تیم ساخته شده سایر بازیکنان جهان بازی مسابقه دهید. حال این مسابقات می‌توانند به‌صورت تک‌نفره یک‌به‌یک یا کوآپ سه‌به‌سه انجام شوند. وجود حالت‌های مختلف و متنوع برای MyTeam درکنار ارزشمند بودن جوایز کسب شده، سبب شده تا بازیکنان بتوانند بیش‌ازپیش به تجربه این بخش بپردازند. از دیگر بخش‌های درنظر گرفته شده برای NBA 2K23 هم می‌توان به‌ Season اشاره کرد که می‌توانید یک فصل از مسابقات NBA را به‌صورت شخصی‌سازی شده تجربه کنید.

اسلم دانک در بازی NBA 2K13

سیستم پاس‌ دادن، شوت زدن و دریبل کردن در NBA 2K23 همچنان طراحی خوب و قابل قبولی دارد

جدا از تمامی محتویات ذکر شده، ویژوال کانسپتس در NBA 2K23 بیش‌ازپیش به بسکتبال بانوان NBA یا همان WNBA پرداخته است. حال این بخش دارای یک حالت شبیه‌به MyCareer بوده و در جریان آن می‌توانید کاراکتر مخصوص خود در یکی از تیم‌های WNBA را ساخته و تجربه‌ی متفاوتی را کسب کنید. محتویات بخش بسکتبال بانوان به‌قدری زیاد است که بتوانید برای چند ماه سرگرم شدن روی آن متمرکز باشید. بااین‌حال یک بازی بسکتبال و محتویات آن زمانی سرگرم کننده و جذاب است که گیم‌پلی و مکانیسم‌های آن به‌خوبی درکنار یکدیگر قرار گرفته باشند.

سیستم پاس‌ دادن، شوت زدن و دریبل کردن در NBA 2K23 همچنان طراحی خوب و قابل قبولی دارد. همچنین شخصی‌سازی آنالوگ‌ها به شما اجازه می‌دهد تا نحوه انجام موارد ذکر شده را مطابق با میل خود شخصی‌سازی کنید. دراین‌میان اشاره کنم که کاربران تازه‌وارد هم به‌خوبی می‌توانند خود را با ساختار بازی تطابق دهند. ازطرفی استودیو ویژوال کانسپتس با استفاده مناسب از دوال‌سنس سعی کرده تجربه خاص و منحصربه‌فردی را ارائه دهد. زمانی‌که بازیکن شما انرژی خود را از دست داده است یا به هنگام شوت زدن در شرایط خاص، شاهد استفاده مناسب از ویژگی تریگرهای تطابقی کنترلر پلی استیشن 5 هستیم.

بسکتبال WNBA در NBA 2K13

جدا از بخش آنلاین بازی و حالت‌های مختلف درنظر گرفته شده برای کاربران، MyCareer هم دارای مینی گیم‌های آنلاین مختلف است، اما متاسفانه برای تجربه آن‌ها با شرایط مطلوب، باید اینترنت با کیفیتی داشته باشید. درغیراین‌صورت لگ و زمان تأخیر در بازی باعث می‌شود تجربه خوبی را کسب نکنید. از نظر بصری، NBA 2K23 تجربه بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. نسخه نسل نهمی NBA 2K23 از نظر بصری بسیار زیبا است و طراحی انیمیشن بازیکنان به‌هنگام انجام کارهای مختلف، به خوبی طراحی شده است.

موردی که در این‌میان شما را اذیت کرده و یکی از نقاط ضعف بازی به حساب می‌آید، نوع طراحی میان‌پرده‌های بازی و انیمیشن چهره کاراکترها در میان‌پرده‌ها است. طراحی‌ها در این بخش نامناسب بوده و تو ذوق مخاطب می‌زند. همچنین ۳۰ فریم بودن The City حالت MyCareer و افت فریم‌های این بخش، از دیگر مشکلات فنی بازی NBA 2K23 به حساب می‌آید. از نظر موسیقی و صداگذاری، NBA 2K23 در سطح خوبی قرار دارد و موسیقی‌هایی که برای منو و بخش‌های مختلف بازی درنظر گرفته شده، حسابی با جهان NBA مطابقت دارند.

پرتاب سه امتیازی در NBA 2K13

در انتها، NBA 2K23 با تمام نقاط ضعف خود، تجربه‌ای بسیار بهتر از نسخه‌های اخیر خود را ارائه می‌دهد و پرداخت‌های درون برنامه‌ای که یکی از اصلی‌ترین مشکلات این مجموعه بود، تاحدی کم‌رنگ‌تر از گذشته شده است. اگر از هواداران بسکتبال هستید یا می‌خواهید برای اولین‌بار به‌سراغ تجربه این سری بروید، NBA 2K23 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

بررسی بازی باتوجه به نسخه پلی استیشن 5 انجام شده است


منبع زومجی

NBA 2K23

NBA 2K23 در بخش‌هایی نظیر گرافیک بصری، طراحی کاراکترها و متنوع بودن بخش شخصی‌سازی، توجه بیشتر به بسکتبال بانوان و موارد دیگر، پیشرفت خوبی داشته است، اما پرداخت‌های درون برنامه‌ای با اینکه دراینجا تاثیر کم‌رنگ‌تری دارند، اما همچنان روی پیشرفت شما تاثیر گذار هستند. همچنین بازی از نظر فنی مثل افت فریم در هاب حالت MyCareer و طراحی نامناسب چهره شخصیت‌ها در میان‌پرده‌های بازی، مشکلاتی را به خود اختصاص داده است.
محمد صادق تواضعی

8

نقاط قوت

  • + پیشرفت گرافیکی قابل قبول
  • + توجه بیشتر به WNBA
  • + گیم‌پلی اعتیادآور
  • + وجود حالت‌ها و محتویات متنوع و سرگرم کننده

نقاط ضعف

  • - وجود افت فریم و ۳۰ فریم بودم The City
  • - طراحی نامناسب انیمیشن چهره کاراکترها در میان‌پرده‌ها
  • - تاثیرگذاری ناعادلانه پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی روند و پیشرفت بازیکنان
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده