بازی Salt and Sacrifice یک تجربه دو بعدی ساید اسکرولینگ سرگرم کننده است که بعضی وقت‌ها سرگرم کننده بودن خود را از دست می‌دهد. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

در سال‌های اخیر شاهد محبوب شدن سبک سولز لایک نسبت‌به قبل هستیم و توسعه‌‌دهنده‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی با الهام از المان‌های موجود در بازی‌های سولز لایک، در تلاش هستند تا تجربه‌ای جدید و سرگرم کننده را ارائه دهند. در سال ۲۰۱۶ استودیو SKA بازی Salt and Sanctuary را عرضه کرد و توانست تجربه‌ای قابل قبول و سرگرم کننده را ارائه دهد. یک محصول دو‌بعدی ساید اسکرولینگ سولز لایک با المان‌های مترویدوینیایی که حسابی بازیکنان را به‌چالش می‌کشید.

حال پس از گذشت ۶ سال استودیو SKA بازی Salt and Sacrifice را روانه بازار کرده است. در نگاه کلی، Salt and Sacrifice یک نسخه تکامل یافته‌تر از Salt and Sanctuary به حساب می‌آید، اما مشکلاتی دارد که سبب شده تا بازیکن به‌جای سرگرم شدن، اذیت شود. داستان بازی در مورد نبرد میان اینکوئیزیتورها و جادوگرها است. شما در نقش کاراکتری قرار می‌گیرید که به‌خاطر جرمی که مرتکب شده، باید با اینکوئیزیتورها همکاری کرده تا تمامی جادوگرها را از بین برده و صلح و آرامش را به سرزمین بازی برگردانند.

محیط برفی بازی Salt and Sacrifice

با کشتن جادوگرها و باس‌های اصلی داخل محیط، راه رسیدن به سایر محیط‌های بازی در دسترس قرار می‌گیرد

کاربران با پیشروی در بازی و خواندن دست‌نوشته‌های داخل هر محیط، می‌توانند بیش‌ازپیش با داستان و اتفاقات داخل آن آشنا شوند. همچنین وجود NPCهای مختلف هم سبب شده تا کاربران با انجام مأموریت‌های مختلف این دسته از کاراکترها، داستان Salt and Sacrifice را قابل فهم‌تر می‌کند. بااین‌حال، داستان چیزی نیست که تمرکز بالایی روی آن انجام شده باشد و گیم‌پلی، اصلیی‌ترین فاکتوری است که استودیو SKA روی آن تمرکز کرده است.

Salt and Sacrifice یک بازی اکشن سولز لایک دوبعدی با المان‌های مترویدوینیایی است که در جریان آن بازیکنان با شروع بازی باید کاراکتر خود را بسازند. انتخاب کلاس، نوع جرمی که مرتکب شده‌اید و آیتم‌هایی که در اول بازی به همراه دارید، از جمله مواردی هستند که در بخش ساخت کاراکتر آن‌ها را شخصی‌سازی می‌کنید. روند بازی کردن هم بدین صورت است که با کشتن جادوگرها و باس‌های اصلی داخل محیط، راه رسیدن به سایر محیط‌های بازی در دسترس قرار گرفته و ویژگی‌هایی را کسب می‌کنید تا بتوانید در کل محیط پیشروی داشته باشید. سیستم مبارزات بازی هم بدین شکل است که باتوجه‌به کلاس انتخابی، سلاح و لباس‌های مبارزه‌ای خود را انتخاب می‌کنید.

کشتن دشمنان در بازی Salt and Sacrifice

البته که به‌واسطه‌ی سیستم ارتقای بازی می‌توانید سیستم مبارزاتی خود را شخصی‌سازی کرده و باتوجه‌به شیوه بازی کردن‌تان، کاراکتر خود را ارتقا دهید. سیستم ارتقا و درخت مهارت‌های Salt and Sacrifice سیستمی مشابه به نسخه پیشین دارد و همچنان تاثیرگذاری خود را روی گیم‌پلی شما به‌نمایش می‌گذارد. همچنین استفاده از حلقه، Amulet و سایر لوازم دیگر هم روی قدرت شما تأثیرگذار است. ازاین‌رو این شما هستید که تعیین می‌کنید مبارزات بازی به چه اندازه متنوع‌تر از حالت عادی شود. البته اشاره کنم که هرقدر بیشتر بخواهید میان کلاس‌ها و آیتم‌های مختلف سوییچ کنید، بازی شما فارم و گرایند بیشتری می‌خواهد، زیرا که برای استفاده از سلاح و لباس‌های سایر کلاس‌ها حتما باید مهارت استفاده از آن‌ها را از درخت مهارت‌ها خریداری کنید. کسب امتیاز برای خرید از درخت مهارت‌ها هم به‌واسطه ارتقای سطح کاراکتر اصلی انجام می‌شود.

شما هستید که تعیین می‌کنید مبارزات بازی به چه اندازه متنوع‌تر از حالت عادی شود

بااینکه سیستم مبارزات بازی به‌لطف درخت مهارت‌ها سبب شده تا گیم‌پلی سرگرم کننده‌ای را شاهد باشیم، اما دراین‌میان مواردی وجود دارد که این سرگرم کننده بودن را تحت تاثیر خود قرار داده است. اولین مورد، نوع طراحی هیت باکس دشمنان و تاثیر آن روی کاراکتر شما است. بعضی وقت‌ها یک حرکت بسیار ساده و درحالی‌که نباید تاثیر خاصی روی شما بگذارد، شما را به مسافت بسیار دورتری پرتاب می‌کند و همین مورد بعضی وقت‌ها سبب شده تا از بلندی به زمین افتاد و بی‌دلیل بمیرید. این سبک از مردن‌ در بازی‌های سولز لایک سبب شده تا بازیکن پس از چند بار مواجه شدن با آن، احساس خستگی و درماندگی کرده و نتواند با بازی آنطور که باید و شاید ارتباط برقرار کند.

باس فایت بازی Salt and Sacrifice

استفاده از حالت آنلاین، باعث می‌شود تا دشمنان و باس‌ها سرسخت‌تر و چالش‌برانگیزتر از قبل باشند

مورد بعد، وجود دشمنان در محیط مبارزه‌ای باس‌ها است. باس‌های اصلی هر محیط، در یک منطقه خاص و مخصوص‌به خود با شما مواجه می‌شوند، اما فلسفه اصلی بازی کشتن جادوگرانی است که با گشت‌وگذار در محیط در دسترس شما قرار می‌گیرند. حال پس از رویارویی‌های مختلف با هر جادوگر، در یک منطقه از محیط در قالب یک باس فایت ظاهر شده تا با شما مبارزه کنند. نکته این است که اگر در محیط دشمنی وجود داشته باشد، علاوه‌بر باس باید با دشمنان هم مبارزه کنید. بعضی وقت‌ها هدف باس شما خواهید بود و بعضی وقت‌ها دشمن‌های داخل محیط که در بعضی از مناطق، می‌تواند روی نتیجه نبرد تاثیر منفی داشته باشد.

استودیو SKA از حالت کوآپ در بازی Salt and Sacrifice استفاده کرده است. موردی که جای خالی آن در نسخه گذشته حس می‌شد و حال مخاطب درکنار یکی از دوستان خود قادر به تجربه بازی و گشت‌وگذار در جهان بازی است. البته که استفاده از حالت آنلاین، باعث می‌شود تا دشمنان و باس‌ها سرسخت‌تر و چالش‌برانگیزتر از قبل باشند. از نظر بصری، Salt and Sacrifice تجربه‌ای مشابه‌به Salt and Sanctuary را ارائه می‌‌دهد، بااین‌حال شاهد بهبود یافتن کیفیت تصاویر و نبردها هستیم.

کاراکترهای داستانی بازی Salt and Sacrifice

ساختار بصری بازی به‌خوبی جهانی تاریک و پر از غم و اندوه را به‌تصویر می‌کشد و این مورد را در ظاهر قهرمان داستان پس از مردن هم مشاهده می‌کنیم. اگر بمیرید، نوار سلامت شما همانند قبل نخواهد بود و ظاهری شبیه‌به مرده‌ها خواهید گرفت. جدا از مشکلات ذکر شده در بخش طراحی، باس‌های اصلی و جادوگرها تنوع خوبی داشته و هرکدام ضربات و شیوه مبارزه‌ای مخصوص‌به خود را دارند. همچنین این تنوع شامل محیط‌ها و دشمنان بازی هم می‌شود تا بازیکن درطول تجربه خود احساس یکنواختی کسب نکند.

ساختار بصری بازی به‌خوبی جهانی تاریک و پر از غم و اندوه را به‌تصویر می‌کشد

ازنظر طراحی سیستم پاداش، Salt and Sacrifice تجربه خوبی را ارائه می‌دهد. کشتن جادوگرها و باس‌ها منابع اولیه مختلفی را دراختیار شما قرار می‌دهند که شامل ساخت لباس و سلاح و موارد دیگر می‌شود. همچنین گشت‌و‌گذار در جهان بازی هم سبب می‌شود تا بتوانید تعداد آیتم بازیابی نوار سلامت و همچنین تعداد دفعات استفاده از سلاح دوربرد خود را هم افزایش دهید. Salt and Sacrifice از نظر فنی هم عملکرد خوبی را به‌جا گذاشته است و نسخه کامپیوتر با اینکه تنظیمات خاصی ندارد، اما تجربه‌ی روانی را ارائه می‌دهد.

محیط مه‌آلبود بازی Salt and Sacrifice

موسیقی یکی از اجزای جدا نشدنی بازی Salt and Sacrifice بوده و به‌هنگام ورود به باس‌های مختلف، شاهد پخش موسیقی هستیم. بااین‌تفاسیر، Salt and Sacrifice تقریبا همان تجربه قدیمی با المان‌های جدیدی است که می‌تواند تجربه‌ی بهتری را ارائه دهد، اما وجود مشکلات ذکر شده در گیم‌پلی بازی، باعث می‌شود تا درمیان کسب لحظات سرگرم کننده، بعضی وقت‌ها اذیت شوید.

بررسی بازی بر اساس نسخه کامپیوتر صورت گرفته است


منبع زومجی

Salt and Sacrifice

استودیو SKA با ساخت و نشر Salt and Sacrifice یک تجربه دوبعدی ساید اسکرولینگ سولز لایک با المان‌های مترویدوینیایی سرگرم کننده را ارائه می‌دهد که بین ۲۰ الی ۲۵ ساعت می‌تواند شما را سرگرم کند. از نظر سیستم مبارزاتی، بازی تجربه بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، اما وجود مشکلاتی نظیر طراحی نامناسب بعضی از انیمیشن‌های ضربه خوردن قهرمان داستان، سبب شده تا بعضی وقت‌ها نتوانید آنطور که باید و شاید از Salt and Sacrifice لذت ببرید.
محمد صادق تواضعی

7.5

نقاط قوت

  • + تاثیرگذای درخت مهارت‌ها در سیستم مبارزات بازی
  • + اتمسفر بسیار خوب و درگیرکننده بازی
  • + سیستم مبارزات متنوع
  • + طراحی مناسب سیستم پاداش به کاربر

نقاط ضعف

  • - طراحی نامناسب بعضی از انیمیشن‌های ضربه خوردن قهرمان داستان
  • - وجود سایر دشمنان در بعضی از محیط‌های مبارزه‌ای با باس‌ها و عملکرد هوش‌مصنوعی باس‌ها در شرایط مشابه
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده