Bright Memory Infinite به‌جای اینکه بیشتر شبیه به یک بازی ویدیویی کامل باشد، یک دمو فنی است. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

چند سالی است که شرکت‌های چینی، جدی‌تر از قبل وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شده‌اند. در سال ۲۰۱۹ بود که یک توسعه‌دهنده چینی به نام زنگ شیانچنگ بازی Bright Memory را روانه بازار کرد. محصولی که در قالب یک بازی ارلی اکسس در دسترس کاربران قرار گرفت و اعلام شده بود که در آینده اپیزود دوم بازی هم منتشر می‌شود. این در حالی است که به‌جای عرضه و توسعه اپیزود دوم، زنگ شیانچنگ تصمیم گرفت تا بازی خود را مجددا توسعه دهد.

محیط Land of Sky بازی Bright Memory Infinite

در ادامه و ویژه برنامه اینساید ایکس باکس اردیبهشت سال گذشته، بازی Bright Memory Infinite معرفی شد. Bright Memory Infinite درواقع همان نسخه بازسازی شده برایت مموری بود که استودیو FYQD (استودیو شخصی زنگ شیانچنگ و تنها شامل خودش می‌شود) آن را در قالب یک بازی کامل توسعه و حال عرضه کرده است. Bright Memory Infinite در حالت کلی جنبه‌های مثبت خوبی دارد، اما یک سری نقاط منفی باعث شده تا نتوانید آنطور که باید و شاید از آن لذت ببرید.

داستان بازی حول کاراکتری به نام شِلیا می‌چرخد که از طرف سازمان تحقیقات علمی (SRO) مأموریت دارد تا روی یک پرونده علمی کار کند. جایی که یک ارتش نظامی به قدرتی باستانی دسترسی پیدا کرده تا ازطریق آن بتواند مرده‌ها را زنده کند. درواقع Bright Memory Infinite در سرزمینی خیالی به نام Land of Sky روایت می‌شود. اصلی‌ترین مشکل بازی، داستان‌سرایی آن است. بازی شروع خوبی دارد. از سوی سازمان تحقیقات علمی به شِلیا تماس گرفته می‌شود تا روی پرونده جدیدی کار کند و به مرور زمان، اطلاعات بیشتری از این پرونده و عوامل پشت آن مشخص می‌شود.

کاراکتر شلیا در بازی Bright Memory Infinite

وقتی روایت‌داستانی یک بازی مناسب نباشد، شخصیت پردازی کاراکترها هم نمی‌تواند نظر شما را به خود جلب کند

این در حالی است که درست زمانی‌که شما شخصیت منفی بازی را می‌شناسید و با او روبه‌رو می‌شوید، بازی تمام می‌شود. Bright Memory Infinite در قالب یک بازی کامل، تجربه‌ی کاملی را از نظر داستان‌سرایی ارائه نمی‌دهد. تمامی این اتفاقات در بازه زمانی یک ساعت و نیم الی دو ساعت رخ می‌دهد و حتی دون هیچ‌مقدمه‌ای برای تمام شدن داستان، شاهد تیتراژ پایانی هستیم. به‌عبارتی سازنده بدون هیچ زمینه‌سازی و پایان‌بندی مناسبی بازی را به‌ پایان می‌رساند و همین مورد سبب شده تا کاربر نتواند که باید و شاید، با Bright Memory Infinite ارتباط برقرار کند.

وقتی روایت‌داستانی یک بازی مناسب نباشد، شخصیت پردازی کاراکترها هم نمی‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. البته که Bright Memory Infinite اصلا شخصیت پردازی‌ای ندارد که نظر شما را به خود جلب کند. شلیا، به‌عنوان شخصیت مثبت و قهرمان داستان و ژنرال لین، به‌عنوان شخصیت منفی و شرور بازی، پرداخت مناسبی ندارند و بازیکن به‌واسطه‌ی بیش‌ازاندازه کوتاه بودن بازی، نمی‌تواند با آن‌ها ارتباطی برقرار کند. این در حالی است که Bright Memory Infinite و ساختار داستانی آن، می‌توانست به‌راحتی چهار ساعت محتوا را در اختیار مخاطب قرار دهد.

نبرد با دشمنان در بازی Bright Memory Infinite

Bright Memory Infinite ترکیبی از بازی‌های تیراندازی اول شخص و هک اند اسلش است. شِلیا در جریان بازی به چهار مهارت مختلف یک شمشیر و چهار سلاح دیگر دسترسی دارد. ترکیب مهارت‌ها و شمشیر زنی بازی، موردی است که سبب شده تا بُعد هک اند اسلش برایت مموری اینفینیت را به‌وجود آورده است. بااین‌حال سیستم تیراندازی و استفاده از سلاح‌های بازی هم تجربه‌ی بسیار خوبی را درکنار بخش هک‌ اند اسلش ارائه می‌دهند. چهار سلاح دوربرد شما در همان ابتدا در دسترس نیستند و به مرور زمان، آن‌ها را در اختیار می‌گیرید.

Bright Memory Infinite ترکیبی از بازی‌های تیراندازی اول شخص و هک اند اسلش است

تک‌تیرانداز، پیستول، شاتگان و ساب ماشین گان سلاح‌هایی هستند که با پیشروی در بازی دراختیار شما قرار می‌گیرند و جز شلیک اصلی، یک شلیک ثانویه هم قرار داده شده تا کاربر بتواند تجربه‌ی گسترده‌تری را کسب کند. ساختار دوگانه گیم‌پلی Bright Memory Infinite زمانی روی واقعی خود را نشان می‌دهد که مکانیسم‌های هک اند اسلش و تیراندازی اول شخص بازی را کامل کنید. گیم‌پلی بازی، هرچند کوتاه به خاطر داستان، حسابی لذت بخش، نفس‌گیر و هیجان‌انگیز کار شده است و از ثانیه به ثانیه آن لذت خواهید برد. تمامی گیم‌پلی بازی Bright Memory Infinite تنها به شلیک و سلاخی کردن دشمنان ختم نمی‌شود، بلکه بخش‌های مخفی‌کاری، پلتفرمر و ماشین‌سواری هم درنظر گرفته شده که با وجود بسیار بالا، کوتاه هستند.

ژنرال لین شخصیت منفی Bright Memory Infinite

نقاط قوت Bright Memory Infinite فقط به گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیز آن ختم نمی‌شود، بلکه از نظر بصری شاهد یک دستاورد بسیار خوب هستیم

جدا از این موارد، یک بخش ارتقای سلاح و مهارت هم برای کاراکتر اصلی درنظر گرفته شده است. شِلیا می‌تواند با جمع‌آوری رلیک‌های خاص و جمع‌آوری روح یک سری از دشنمان خاص بازی، امتیازهای مخصوص ارتقای بازی را کسب کند. بخش ارتقای کاراکتر Bright Memory Infinite طراحی مناسبی داشته و به شما اجازه می‌دهد تا بازی خودتان را به همان شکلی که دوست دارید، شخصی‌سازی کنید. اگر هک اند اسلش را بیشتر از شلیک با سلاح‌های مختلف دوست دارید، هیچ اشکالی ندارد. زیرا، به‌واسطه‌ی ارتقای مهارت‌های شخصیت اصلی و شمشیر وی، می‌توانید تنها با تمرکز روی ساختار هک‌ اند اسلش، بازی را تمام کنید یا برعکس.

نقاط قوت Bright Memory Infinite فقط به گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیز آن ختم نمی‌شود، بلکه از نظر بصری شاهد یک دستاورد بسیار خوب هستیم. دستاوردی که تنها توسط یک نفر خلق شده است. سازنده بازی به‌واسطه موتور گرافیکی آنریل انجین 4 یکی از بهترین بازی‌های بصری ۲۰۲۱ را خلق کرده و گوشه و کنار Bright Memory Infinite چشم‌نواز و خیره کننده است. نکته جالب‌تر این است که باتوجه‌به استفاده از ری‌تریسینگ در تمامی بخش‌های بازی، شاهد یک محصول بهینه هستیم.

جلوه‌های بصری بازی Bright Memory Infinite

از نظر فنی، کاربران می‌توانند نرخ فریم ثابتی را با‌توجه‌به سخت‌افزار خود از بازی گرفته و شاهد باگ‌هایی نیستیم که تجربه‌ی شما را خراب کند. بااینکه بازی تنها دارای دو باس اصلی و تعداد مینی‌ باس فایت است، اما طراحی باس‌های حسابی و دشمنان برای یک محصول تقریبا دو ساعته، خوب و قابل قبول است. موسیقی‌های بازی، از دیگر مواردی هستند که باعث هیجان‌انگیزتر شدن نبردها شده است. در جریان تجربه بازی‌های چینی مختلف، شاهد این بوده‌ام که اکثر سازنده‌ها تنها به‌سراغ زیر نویس انگلیسی برای بازی خود رفته و بازیکن حتما باید بازی را با دوبله چینی تجربه کند. این در حالی است که برایت مموری اینفینیت، درکنار زیرنویس انگلیسی، دارای دوبله انگلیسی است و کیفیت خوبی هم دارد.

در انتها، بازی Bright Memory Infinite بیشتر شبیه یک دمو فنی برای به‌رخ کشیدن جلوه‌های بصری و تکنولوژی‌هایی است که در بازی استفاده شده و اصلا حس و حال یک بازی کامل را القا نمی‌کند. بااین‌حال اگر علاقه‌مند به بازی‌های تیراندازی اول شخص و هک اند اسلش هستید، Bright Memory Infinite می‌تواند برای مدت زمان بسیار کوتاهی شما را سرگرم کند.

بررسی بازی براساس نسخه کامپیوتر صورت گرفته است


منبع زومجی

Bright Memory Infinite

Bright Memory Infinite زیبا و خیره کننده است. انگار بازی ساخته شده تا صرفا سازنده توانایی خود در این زمینه را به‌‌رخ بکشد. گیم‌پلی بازی هم ترکیبی از سبک هک اند اسلش و تیراندازی اول شخص است. بازیکنان هم به‌صورت ترکیبی و هم جداگانه می‌توانند از هرکدام از این ساختار لذت ببرند، اما روایت نامناسب بازی درکنار شخصیت‌هایی که اصلا شما را به خود جلب نمی‌کنند، سبب شده تا Bright Memory Infinite به هیچ‌وجه پتانسیل واقعی خود را به‌نمایش نگذارد. محصولی که بیشتر شبیه یک دمو فنی است تا یک بازی کامل و سرگرم کننده.
محمد صادق تواضعی

6

نقاط قوت

  • + ترکیب سیار خوب سبک‌های تیراندازی اول شخص و هک‌ اند اسلش
  • + جلوه‌های بصری چشم نواز
  • + موسیقی گوش‌نواز

نقاط ضعف

  • - داستان‌سرایی نامناسب
  • - شخصیت پردازی بد بازی و عدم جذب شدن مخاطب به شخصیت‌های داستانی
  • - کوتاه بودن بیش‌ از اندازه بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده