Reigns: Her Majesty یک دنباله‌ی موفق و تکمیل‌کننده بر شبیه‌ساز حکم‌رانی کارتی است. با بررسی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های موبایل به جایی رسیده‌اند که می‌توان کاملا جدی اخبار آن‌ها را دنبال کرد و منتظر دنباله‌ها و بازی‌های جدید از سازندگان خوش‌ذوق بود. دیگر «کلش آو کلنز» و «کندی کراش» نیستند که صدر اخبار بازی‌های موبایل را به خود اختصاص داده‌اند و چند سالی می‌شود دیگر نام‌ها هم فرصت درخشیدن پیدا کرده و به جایگاه‌ بالایی میان دوست‌داران بازی دست رسیده‌اند. بعد از انتشار بازی موبایل Monument Valley 2 که یکی از بازی‌های مورد انتظار آیفون و اندروید بود، بازی موبایل Reigns: Her Majesty هم حداقل میان کسانی که خاطرات شیرینی از حکم‌رانی در نسخه‌ی اول آن داشتند یکی از آثار مورد انتظار روی این دو پلتفرم بود. بازی داستان‌محور، بامزه و هوشمندانه‌ی Reigns در نسخه‌ی اول خود با مکانیکی بسیار ساده تجربه‌ای درگیرکننده ارائه می‌کرد و با هر تصمیمی که در طول بازی گرفته می‌شد بیشتر نگران عاقبت پادشاه بودیم. حال نسخه‌ی جدید با همان ایده‌ی گذشته به اضافه‌ی یکی دو مکانیک جدید بازگشته و نقاط ضعفش را هم برطرف کرده است.

در Reigns: Her Majesty نقش ملکه‌ای را برعهده داریم که باید با تصمیم‌ها و واکنش‌های خودش، پادشاه را در اداره‌ی سرزمین و حکم‌رانی کمک کند. تمام گیم‌پلی بازی به چپ و راست کردن کارت‌های کاراکترها خلاصه می‌شود، کارت‌هایی که در دو سمت آن‌ها تصمیمات معمولا متضادی وجود دارد و بنا به شرایط باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. چهار نماد بالای کارت‌ها، چهار پایه‌ی اصلی حکومت را نشان می‌دهد. نماد صلیب برای کلیسا و رضایت آن‌ها از عملکرد ملکه، نماد آدمک برای نشان دادن محبوبیت ملکه در بین مردم، نماد شمشیر جهت نمایش جدیت و رحم ملکه در برابر شخصیت‌ها و نماد دلار هم نشان‌دهنده‌ی دخل و خرج حکومت است. با هر تصمیم، مقادیر این نمادها تغییر می‌کند و هدف شما در طول بازی باید رعایت یک توازن و برابری بین هرچهارتای آن‌ها باشید. اگر یکی از نمادها کاملا پر یا کاملا خالی شد، باید انتظار یک مرگ قریب‌الوقوع را داشته باشید. مرگ چیزی است که زیاد در طول بازی تجربه خواهید کرد و باید به آن عادت کنید. البته، همیشه دیدن شیوه‌ی کشته شدن ملکه جذاب است و بیش از ۲۰ کارت مختلف برای این واقعه‌ی ناخوشایند در نظر گرفته شده که دیدن همه‌ی آن‌ها یکی از اهداف جانبی بازی است. مرگ ملکه، به معنی پایان بازی نیست و ده‌ها ملکه‌ی مختلف هرکدام به مدت زمان‌های متفاوت ملکه‌ی این سرزمین خواهند بود. شما با انتخاب‌هایتان سرنوشت ملکه را رقم می‌زنید؛ می‌توانید با انتخاب‌های هوشمندانه و فکر شده دوران حکم‌رانی طولانی‌ای داشته باشید و یا چند تصمیم اشتباه، در همان سه چهار سال اول او را خوراک گرگ‌ها کنید.

بازی موبایل reigns her majesty

بازی موبایل Reigns: Her Majesty تکرار یک موفقیت، آن هم به معنای مثبتش است

سعی در ایجاد بالانس بین چهار پایه‌ی اصلی حکومت کار راحتی نیست و خیلی اوقات، این کار تنها به شانس و اقبال وابسته است. مواقعی پیش می‌آید که نمی‌دانید تصمیمتان چه تأثیری روی آن‌ها می‌گذارد و فقط باید امیدوار باشید که به مرگتان منجر نشود. بازی با نشان دادن دایره‌های بزرگ و کوچکی بالای هر نماد، کمک کوچکی در تصمیم‌ها می‌کند و نشان می‌دهد با هر تصمیم کدام عامل تغییر خواهد کرد. بعد از گذراندن یکی دو ساعت در بازی، تقریبا شخصیت‌ها برایتان آشنا می‌شوند و می‌دانید هر تصمیم روی کدام یک از جنبه‌های حکومت تأثیر می‌گذارد. مسئله‌ی آزاردهنده این است که گاهی نتایج یک تصمیم، اصلا آن چیزی نیست که فکرش را می‌کردید و چون آب ریخته شده به جوی برنمی‌گردد، باید با عواقب تصمیم اشتباهتان سر کنید. بازی جواب اشتباه را با مرگ می‌دهد که شاید خیلی سخاوتمندانه نباشد اما همیشه این فرصت را دارید که با ملکه‌ی دیگری، انتخاب‌های متفاوتی کنید. در چند ساعت اول بازی بعید است به یک کارت تکراری برخورد کنید، با چند ملکه‌ی اول می‌توانید با شخصیت‌ها آشنا شوید و از مکانیسم نمادها سردرآورید. برای جلوگیری از تکراری شدن بازی بعد از ساعات اولیه، Reigns: Her Majesty ایده‌ی جالبی را به کار گرفته که در نسخه‌ی اول شاهد آن نبودیم. شما بازی را از سال ۹۹۹ شروع می‌کنید و بنا بر مدت زمان دوره‌ی هر ملکه، زمان پیش می‌رود. اما ویژگی جدید این است که هر ملکه، از ماه به‌خصوصی در سال شروع می‌کند و بنا بر نماد صور فلکی آن‌ها، ملکه با کارت‌های خاصی رو به رو خواهد شد. اگر در ماه اکتبر/مهر در بازی که نماد لیبرا (توازن) را داراست بازی را شروع کنید و پس از یک چرخه دوباره به این ماه برسید، یک کارت خاص را خواهید دید. این ویژگی سبب می‌شود وقتی کارت یک ماه را از دست دادید و از آن درست استفاده نکردید، بتوانید در چرخه‌ی بعدی از آن استفاده کنید.

Reigns یکی دو ویژگی تازه‌ی دیگر هم که تاثیر مستقیمی روی گیم‌پلی‌اش می‌گذارند در آستینش دارد. در این بازی دیگر محدود به دو انتخاب روی کارت‌ها نیستید و می‌توانید در مواقع معدودی، از آیتم‌هایی که قبلا جمع کردید استفاده کنید. فقط پنج تا از این آیتم‌ها موجود است و کاربرد کاملا خاصی دارند و قرار نیست کل روند بازی را تغییر دهند. آیتم‌هایی مانند یک عطر منحصر به فرد، یک کتاب طلسم خالی که بعدا می‌توانید آن را پر کنید و به وسیله‌ی طلسم‌هایش با حیوانات حرف بزنید و یک اسلحه در فهرست کم تعداد آیتم‌های ملکه قرار دارد. نحوه‌ی پیدا کردن آن‌ها و حتی شیوه‌ی استفاده کردن از آن‌ها به هیچ وجه سر راست نیست و باید جواب‌های خاصی به کاراکترهای خاصی بدهید تا آیتم‌ها را به دست بیاورید. اما استفاده‌ی به موقع از آن‌ها، منجر به کشف کارت‌های جدید و اتفاقات تازه در دوران حکم‌رانی می‌شود. لذت کشف کارت‌های جدید، شخصیت‌های جدید، اتفاقات جدید و صد البته مرگ‌های جدید مواردی هستند که شما را بارها و بارها به بازی برمی‌گردانند و با وجود کمی تکراری شدن، همیشه سرگرم‌کننده هستند.

بازی موبایل reigns her majesty

هوشمندی و جسارت نویسندگان بازی، به آن شخصیت متفاوت و بسیار جذابی می‌دهد که Reigns را به چنین تجربه‌ی دلچسبی تبدیل می‌کند

صبحت از داستان Reigns: Her Majesty آن‌قدرها هم که از ظاهر بازی برمی‌آید آسان نیست و به همین دلیل این مورد را برای آخر نقد در نظر گرفتم. داستان ابتدایی مشخص است: یک ملکه، یک پادشاه و یک سرزمین برام حکم راندن. در این راه با کاراکترهای بسیار و تصمیم‌های فراوانی رو به رو می‌شوید. در این راه یا در عرض پنج شش کارت خودتان را به کشتن می‌دهید یا آن قدری دوام می‌آورید که حتی چند تا از آیتم‌های خود را ارتقا دهید. اما در پس تمام این ملکه‌هایی که می‌آیند و می‌روند، یک داستان بزرگ‌تر قرار دارد. یک داستان مرموز که گاهی خودش را نشان می‌دهد و گاهی تا سال‌ها از آن خبری نیست. کشف رمز و راز این سرزمین، هدف نهایی Reigns است. همه‌چیز به ملکه‌ی فعلی و دستورات او خلاصه نمی‌شود. قدرت بالاتری ناظر اوست و مسائل را زیر نظر دارد. برای اسپویل نشدن این جنبه‌ی جذاب بازی، به همین چند جمله اکتفا می‌کنم اما وقتی بازی را امتحان کردید، حتما لا به لای کارت‌ها دنبال او بگردید.

بازی موبایل reigns her majesty

بازی موبایل Reigns: Her Majesty تکرار یک موفقیت، آن هم به معنای مثبتش است. برای بازی باید وقت بگذارید و به تک تک دیالوگ‌ها توجه کنید. همچنین دانش زبان انگلیسی تا حد نسبتا خوبی لازمه‌ی بازی است و بدون آن تقریبا بازی معنایی ندارد. اما چیزی که از Reigns می‌گیریم با بسیاری از بازی‌های موبایل تفاوت زیادی دارد. نقش و تأثیری که ما به عنوان یک ملکه داریم، شخصیت‌هایی که در طول مسیر ملاقات می‌کنیم، تصمیم‌هایی که می‌گیریم، حتی مرگ‌هایی که تجربه می‌کنیم همه لذت‌هایی است که کمتر بازی دیگری می‌تواند یک‌جا آن‌ها را هدیه دهد. شاید بازی در اعمال نتایج تصمیمات گاهی غیرمنتظره عمل کند، اما همیشه راهی برای جبران هست و می‌توانید به معنای واقعی کلمه، از اشتباهات خود درس بگیرید. Reigns: Her Majesty با قیمت کمتر از ۳ دلار روی اندروید، آیفون و پی‌سی عرضه شده و صد در صد ارزش هزینه‌ی اندکی که برای آن می‌کنید و وقت زیادی را که برای آن می‌گذارید دارد.

این بازی روی پلتفرم اندروید بررسی شده است.

دانلود بازی اندروید و آیفون Reigns: Her Majesty


منبع زومجی

Reigns: Her Majesty

یک دنباله‌ی موفق یعنی دنباله‌ای که ضمن حفظ ویژگی‌هایی که نسخه‌ی اول را خاص و به یاد ماندنی کرده بودند، مکانیسم‌های جدید هم اضافه کند و آن‌ها را گسترش دهد. Reigns: Her Majesty نمونه‌ی بسیار خوب یک دنباله‌ی موفق در دنیای بازی‌های موبایل است که با شوخ‌طبعی و جسارت خود در بیان داستانشان به وسیله‌ی شخصیت‌ها و کارت‌های بی‌پایان، یک تجربه‌ی ناب موبایلی (و حالا البته رایانه‌ای) است.
محسن وزیری

8

نقاط قوت

  • - گیم‌پلی ساده و در عین حال درگیرکننده
  • - نویسندگی هوشمندانه و داستانی جذاب
  • - شخصیت‌های بامزه، عمیق و به یادماندنی
  • - اضافه شدن ویژگی‌های جدید نسبت به نسخه قبلی

نقاط ضعف

  • - تأثیر عامل شانس و اقبال در بعضی تصمیم‌ها
  • - دیده شدن کارت‌های تکراری پس از چند دوره حکومت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده