نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

عرضه‌ی مجدد بتای Overwatch برای رایانه‌های شخصی با تاخیر مواجه شد

بتای محدود بازی تیراندازی کمپانی بلیزارد یعنی Overwatch برخلاف آنچه که قبلا برنامه‌ریزی شده بود، در این ماه منتشر نخواهد شد. علاقه‌مندان به این بازی می‌توانند نسخه‌ی بتای آن را ماه آینده میلادی (بهمن /  اسفند) بر روی رایانه‌های شخصی تجربه نمایند.

جف کاپلان، کارگردان Overwatch در انجمن مربوط به این بازی گفت که انتظارات برای عرضه‌ی مجدد نسخه‌ی بتا همچنان ادامه خواهد داشت و به جای تاریخ اعلام شده‌ی قبلی (اواسط ماه ژانویه)، این بتا در ماه فوریه منتشر می‌شود. یکی از دلایلی که کاپلان برای تاخیر نسخه‌ی بتا عنوان کرده، اضافه شدن یک حالت جدید به بازی است که در بتا نیز وجود خواهد داشت. کاپلان توضیح داد:

پس از نگاه کردن به بازخوردهای سال گذشته متوجه شدیم چیزی که تمام بازیکن‌ها به عنوان یکی از خواسته‌هایشان به آن اشاره می‌کنند، وجود حالت‌های بازی بیشتر در Overwatch است. بدون وارد شدن به جزییات باید بگویم که ما در حال کار بر روی یک حالت جدید هستیم و از این بابت هیجان زیادی داریم. ما همچنین تعدادی نقشه‌ی عالی برای این حالت طراحی کرده‌ایم؛ اما به مقداری زمان بیشتر برای انجام صحیح همه‌ی کارها نیاز داریم.

کاپلان گفت که شرکت بلیزارد می‌توانست بتای محدود Overwatch را در ماه ژانویه منتشر کند، اما در این زمان امکان ارائه‌ی حالت و نقشه‌های جدید برای بازی وجود نداشت. او در این باره گفت:

ما چند هفته بیشتر برای انتشار نسخه‌ی بتا زمان خواهیم داشت. با این کار می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که حالت و نقشه‌های جدید در این نسخه وجود دارند. این موضوع همچنین به ما اجازه می‌دهد تا روی سیستم پیشرفت و پاداش بازی کار بیشتری انجام دهیم و ایرادات جزیی آنها را برطرف کنیم. اگرچه تمام این بخش‌ها از نظر فنی در زمان انتشار بتا نیز همچنان در حال توسعه خواهند بود، ولی ما می‌خواهیم که قبل از عرضه‌ی آزمایشی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

به طور کلی و با توضیحاتی که ارائه شده، کاپلان معتقد است که تاخیر در انتشار مجدد بتای محدود Overwatch یک تصمیم منطقی بود. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این بتا اعلام نشده است، اما کاپلان می‌گوید که بازیکن‌ها می‌توانند اواسط فوریه ( اواخر بهمن / اوایل اسفند) آن را تجربه کنند. ظاهرا بلیزارد یک هفته قبل از منتشر شدن بتا، زمان شروع بکار آن را تعیین خواهد کرد. ضمنا کاپلان اعلام کرده که احتمال تاخیر دوباره در عرضه‌ی این بتا وجود ندارد.

بتای محدود بازی Overwatch اولین‌ بار در اواخر اکتبر سال ۲۰۱۵ (مهر ۱۳۹۴) آغاز شد و در تاریخ ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) به کار خود پایان داد. طی این مدت بیش از ۹۰۰ هزار بازی انجام شد و از این طریق اطلاعات خام و بازخوردهای زیادی در اختیار بلیزارد قرار گرفت و این شرکت از نظرات و پیشنهادات بازیکن‌ها برای رفع ایرادات بازی استفاده کرد.

Overwatch یک تیراندازی اول‌شخص چندنفره است که گیم‌پلی آن روی بخش همکاری تمرکز زیادی دارد. بازیکن‌ها در این بازی می‌توانند با قهرمانان یا هیروهای مختلفی که هر کدام توانایی ویژه‌ای دارند بازی کنند. Overwatch علاوه بر رایانه‌های شخصی برای پلی‌استیشن 4  و ایکس‌باکس وان نیز منتشر خواهد شد، اما نسخه‌ی بتا برای کنسول‌ها در دسترس نیست. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی بازی مشخص نشده است، ولی طبق اعلام بلیزارد، Overwatch در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ منتشر می‌شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده