نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۹

یکی از مکان‌ های Fallout 3 به شکل جالبی در Fallout 4 بازسازی شد

با اینکه Fallout 4 تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای طرفداران این مجموعه و سبک نقش‌آفرینی رقم زد، اما هنوز برخی از بازیکن‌ها حاضر نیستند از دنیای خاطره‌انگیز بازی Fallout 3 دل بکنند. با زومجی همراه باشید تا در این باره بیشتر برایتان بگوییم.

دنیای ویران‌شده‌ی بازی Fallout 3 که به «کپیتال ویستلند» (Capital Wasteland) مشهور است، مکان‌های شگفت‌انگیز زیادی داشت. یکی از این مکان‌ها برجی بود به نام «تن‌پنی» (Tenpenny Tower) که تصویرش را در بالا مشاهده می‌کنید. مکانیزم ساخت‌وساز که در جدیدترین نسخه‌ی سری Fallout معرفی شده است به یکی از طرفدارن این مجموعه اجازه داده تا برج تن‌پنی را به شکلی متفاوت در Fallout 4 بازسازی کند.

یکی از کاربران وب‌سایت ردیت با اسم مستعار کادنو این برج را ساخته و نام «نوپنی» (NoPenny Tower) را برای آن انتخاب کرده است. او همچنین تصاویر این برج را در سایت Imgur منتشر کرده و آن را با نسخه‌ی اصلی برج که در بازی Fallout 3 وجود داشت به مقایسه گذاشته است. همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، این بازسازی کاملا شبیه نسخه‌ی اصلی نیست و با امکانات موجود در بخش کارگاه Fallout 4 انجام شده است. تصویر سمت چپ مربوط به برج اصلی است و تصویر راست نسخه‌ی بازسازی شده را نشان می‌دهد. با مقایسه‌ی دو تصویر می‌توان متوجه شد که چرا اسم نوپنی برای این نسخه انتخاب شده است!

Fallout-4-Fallout-3-Location

به گفته‌ی کادنو، برج نوپنی در منطقه‌ی Starlight Drive In ساخته شده و طراحی آن با سختی زیادی همراه بوده است. برای جمع‌آوری منابع لازم جهت ساختن این برج وی به قرارگاه‌های مختلف در Fallout 4 رفته و وسایل و آیتم‌های مورد نیازش را برداشته است. پس از تمام شدن منابع، او مجبور شده که برای تامین آنها از روش‌های دیگر مثل حمله به اردوگاه‌های دیگر و همچنین تقلب در بازی استفاده کند. به نظر می‌رسد این کار برای کادنو حسابی دشوار و خسته کننده بوده، چون او می‌گوید که هرگز حاضر نیست قرارگاه دیگری در Fallout 4 بسازد.

ساخت قرارگاه در بازی Fallout 4 یک مکانیزم بسیار جذاب و کاربردی است و تاکنون منجر به خلق ساختمان‌های زیبا و جالبی شده است. اخیرا یکی از بازیکن‌های Fallout 4 قرارگاه خود را شبیه شهر معلق «کلمبیا» در بازی BioShock Infinite ساخت. قبلا هم بازیکن دیگری برای ساختن قرارگاهش از ربات‌های AT-AT که یکی از نمادهای معروف سری Star Wars هستند الهام گرفته بود.

Fallout 4 پنجمین بازی اصلی از این مجموعه‌ی نقش‌آفرینی است که در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۵ (۱۹ آبان) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شده است. منتقد زومجی در نقد خود از این بازی نمره‌ی عالی ۹ از ۱۰ را برای آن در نظر گرفت. برای آشنایی بیشتر با روند گیم‌پلی Fallout 4 می‌توانید به بخش راهنمای این بازی مراجعه کنید. این بازی از نگاه نویسندگان زومجی به عنوان بهترین بازی نقش‌آفرینی و بهترین بازی سال ۲۰۱۵ نیز انتخاب شده است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده