نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

نینتندو در زمینه‌ی تعداد تبلیغات تلویزیونی در سال ۲۰۱۵ پیشتاز بود

سال گذشته تبلیغات تلویزیونی مربوط به بازی‌های ویدئویی رشد چشمگیری داشتند و نینتندو در این زمینه از سایر شرکت‌ها فعال‌تر بود. برای اطلاع از آمار و ارقام تبلیغات تلویزیونی بازی‌ها در سال ۲۰۱۵ با زومجی همراه باشید.

در سال ۲۰۱۵ هزینه‌ای که کمپانی‌های مختلف برای تبلیغ بازی‌های خود انجام داده‌اند نسبت به قبل حدود ۴۷ درصد افزایش پیدا کرد و به رقم ۶۳۰ میلیون دلار رسید. در این بین، شرکت نینتندو بیش از سایرین تبلیغ تلویزیونی ساخته است، اما هزینه‌ای که در این بخش انجام داده از شرکت‌هایی مثل اکتیویژن کمتر است. در نمودار زیر که به وسیله‌ی وب‌سایت iSpot.tv تهیه شده می‌توانید ببینید که بیشترین هزینه‌های تبلیغات در سال ۲۰۱۵ متعلق به کدام شرکت‌ها است.

2990516-700x-1کمپانی ماشین زون، سازنده‌ی بازی چندنفره‌ی موبایلی Game of War: Fire Age حدود ۹۳ میلیون دلار بابت ۱۸ تبلیغ خرج کرده، اما نینتندو کمتر از نصف این مبلغ (۴۲ میلیون دلار) برای ۴۹ تبلیغ پرداخته است. البته ماشین زون برای تبلیغات Game of War از کیت آپتون (مدل مشهور) و ماریا کری (خواننده) استفاده کرده است که فقط دستمزد این دو نفر حدود ۱۰ درصد از کل هزینه‌ی تبلیغات تلویزیونی بازی‌ها را شامل می‌شود.

شرکت سوپرسل، سازنده‌ی بازی پرطرفدار Clash of Clans رکورد بالاترین هزینه‌ی تبلیغ در یک روز را در اختیار دارد. این شرکت دو بار برای پخش تبلیغات Clash of Clans در جریان مسابقات فوتبال امریکایی و همچنین فینال بسکتبال NBA مبلغ ۳ میلیون دلار را در یک روز پرداخت کرد.

طبق گزارش iSpot.tv کمپانی اکتیویژن نیز سهم زیادی از تبلیغات سال گذشته داشته است. این شرکت در مجموع ۵۷.۵ میلیون دلار در این زمینه خرج کرد که حدود ۳۰ میلیون دلار از این مبلغ مربوط به بازی Call of Duty: Black Ops III است. ضمن اینکه اکتیویژن برای تبلیغات بازی Destiny هم هزینه‌ی زیادی را متحمل شده است. در جدول زیر می‌توانید هزینه‌ و تعداد تبلیغات تلویزیونی شرکت‌های مختلف را مشاهده کنید.

2990517-700x-1+(1)ناشران بازی‌ها بیشترین تبلیغات خود را در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۵ انجام داده‌اند که این موضوع بی‌ارتباط با تعطیلات پایان سال میلادی نیست. همچنین بیش از همه، بینندگان مسابقات ورزشی این تبلیغات را مشاهده کرده‌اند؛ برای مثال حدود سه چهارم از تبلیغات تلویزیونی بازی‌هایی مانند Call of Duty: Black Ops III  و Fallout 4 در هنگام پخش مسابقات ورزشی نمایش داده شده است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده