نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

گیمری که کنسول SNES خود را به مدت ۲۰ سال خاموش نکرد!

در نسل‌های قدیمی‌تر کنسول‌ها و در زمان کنسول‌هایی مثل Super Nintendo، امکان ذخیره بازی‌ها به شکل امروزی وجود نداشت و به همین دلیل باید کنسول تا زمان تمام شدن بازی روشن می‌ماند. حال یک گیمر کنسول خود را به مدت ۲۰ سال برای این منظور خاموش نکرده است!

کنسول SNES یا همان Super Nintendo کمپانی نینتندو قابلیتی خاص برای نگه داشتن فایل‌های ذخیره بازی‌ها داشت. کارتریج‌های بازی این کنسول باطری مخصوصی داشتند که می‌توانست حتی برای مدتی پس از خاموش شدن کنسول هم میزان پیشرفت صورت گرفته در بازی را ذخیره کند. ولی خب باطری‌ها عمر محدودی دارند و در نتیجه خالی شدن باطری برابر با از بین رفتن فایل ذخیره بازی‌ها بود. به دلیل نبود قابلیت ذخیره بازی‌ به شکل امروزی در کنسول‌های قدیمی، یک گیمر ژاپنی به نام وانیکُن که نمی‌توانست با خاطرات خوشی که با بازی Umihara Kawase (این بازی فقط در ژاپن  عرضه شده است) داشت خداحافظی کند، تصمیم گرفته تا کنسول را برای مدت نزدیک به ۲۰ سال روشن نگه دارد!

کنسول سوپرنینتندویی که ۲۰ سال است روشن است

وانیکُن چند ماه پیش توییتی با این مضمون منتشر کرد که البته در آن زمان کسی متوجه این خبر نشد. حال با گذشت نزدیک به ۴ ماه، خبر‌گزاری‌های مختلف متوجه این موضوع شده‌اند و صحت آن را هم تایید کرده‌اند. این گیمر طی توییت خود اعلام کرده که کنسول SNES را برای نزدیک به ۱۸۰ هزار ساعت روشن نگه داشته است! وی حتی اعلام کرده که یک بار و به دلیل تغییر منزل، مجبور شده تا کنسول را خاموش کند که البته پیش از تمام شدن باطری کارتریج مجددا آن را روشن کرده و در نتیجه فایل ذخیره بازی‌اش از بین نرفته است!

این مسئله از طرفی پشتکار بالای این گیمر برای حفظ پیشرفت‌های خود در این بازی نشان می‌دهد و از طرفی هم نشان‌گر کیفیت بالای کنسولی مثل SNES است که توانسته به مدت ۲۰ سال، بدون این‌که آسیبی ببیند، روشن بماند.

نظرات خود را در مورد اقدام این گیمر با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده