نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

بازی Robinson: The Journey توانایی‌های موتور کرای‌انجین را در خلق محیطی وسیع به رخ خواهد کشید

بازی Robinson: The Journey که مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی است، اولین بار در جریان هفته بازی‌های پاریس ۲۰۱۵ رونمایی شد. حال کرایتک از گرافیک بالای این بازی خبر داده است. با زومجی همراه باشید.
با نزدیک شدن به تاریخ عرضه هدست‌های واقعیت مجازی، بازی‌سازان مختلف سراغ عرضه بازی‌های مخصوص این فناوری می‌روند. یکی از کمپانی‌هایی که در این مسیر قدم برداشته، کرایتک، خالق بازی‌هایی مثل Crysis است که همواره آثارش به داشتن گرافیک عالی مشهور هستند. بازی Robinson: The Journey داستان یک فضانورد را روایت خواهد کرد که سفینه‌اش در یک سیاره ناشناخته سقوط می‌کند و پس از آن باید دنبال راهی برای زنده‌ماندن باشد. حال دیوید بومن، مدیر بخش تولید کرایتک، توضیحاتی در مورد بازی‌ها و در مجموع و فناوری واقعیت مجازی ارایه داده است:
بازی‌های ویدیویی مدام در حال پیش‌رفت هستند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی هم بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. واقعیت مجازی نیز یکی از فناوری‌هایی است که انتظار داریم موفقیت‌آمیز ظاهر شود و حتی تجربه‌ای را که از بازی‌ها داریم کاملا دگرگون کند. به همین دلیل هم به عنوان یک شرکت بازی‌سازی، سعی داریم تا خیلی سریع خود را با آن وفق دهیم. ما از ۱۵ سال پیش تا امروز، سعی داریم ابزار و موتور‌های بازی‌سازی طراحی کنیم که محیط‌های وسیع را با جزییات کامل شبیه‌سازی کنند. اولین تجربه ما در این زمینه قسمت اول Farcry بود و بعد‌ها با Crysis فعالیت‌مان گسترده‌تر نیز شد. ساخت چنین محیط‌هایی حرفه اصلی ما‌ است و در بازی‌های واقعیت مجازی نیز شاهد چنین محیط‌هایی خواهیم بود.
بومن در ادامه صحبت‌های خود توضیحاتی نیز در مورد Robinson: The Journey ارایه داد که قرار است دنباله‌رو بازی‌های پیشین کرایتک در زمینه داشتن محیطی وسیع و غنی باشد:
کرایتک همواره از تمام توانایی پلتفرم‌های بازی به نحو احسن استفاده می‌کند. هدف ما از ساخت بازی Robinson: The Journey، وارد شدن اجباری به دنیای واقعیت مجازی نیست. بلکه ساخت این اثر نتیجه داشتن ابزار قدرتمند، نیرو‌های توانمند و تجربیات بسیار زیاد است که همگی باعث می‌شوند توانایی‌های خود را در زمینه جدیدی نشان دهیم و ثابت کنیم. این بازی همچنین نمایش دادن محیط‌های وسیع و غنی بازی‌های پیشین ما را وارد مرحله‌ای جدید خواهد کرد که ترکیب آن با واقعیت مجازی بسیار جذاب خواهد بود.
بازی Robinson: The Journey ابتدا برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR عرضه خواهد شد. همچنین می‌توانید تریلر معرفی این اثر را زومجی تماشا کنید. با استناد به صحبت‌های بومن، تا چه حد به بازی Robinson: The Journey امید دارید؟ آیا این بازی می‌تواند موفقیت بازی‌های پیشین کرایتک را تکرار کند؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده