نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵

کمپانی نینتندو مخالفتی با اقتباس‌های سینمایی از آثارش ندارد

ظاهراً نینتندو مشکلی با اقتباس سینمایی از بازی‌های‌اش ندارد و ازاین‌رو احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور، شخصیت‌های آشنای این کمپانی ژاپنی را بر روی پرده‌ی سینما خواهیم دید. در ادامه با زومجی همراه باشید.

به گفته‌ی شیگرو میاموتو، مدیرعامل ارشد نینتندو، این کمپانی با ساخت اقتباس‌های سینمایی از آثارش مخالفتی ندارد. نینتندو قبلاً چندان نسبت به این موضوع اشتیاق نشان نمی‌داد، چرا که مسئولین‌اش بازی و فیلم را دو مقوله‌ی «کاملاً متفاوت» و مجزا می‌دیدند؛ اما گویا شرایط در حال تغییر کردن است.

میاموتو که پس از درگذشت ساتورو ایواتا در ماه گذشته‌ی میلادی، همراه با گنیو تاکدا مدیریت نینتندو را به‌طور موقت بر عهده گرفت در گفت‌وگو با فورچون گفت:

ازآنجاکه بازی و فیلم رسانه‌های مشابهی به نظر می‌رسند، مردم به‌طور طبیعی انتظار دارند که ما تمایل داشته باشیم بازی‌های‌مان را به فیلم تبدیل کنیم. من همیشه به بازی ویدئویی به‌عنوان یک رسانه‌ی تعاملی و به فیلم به چشم رسانه‌ای غیر تعاملی نگاه می‌کردم. از این جهت، این دو کاملاً با هم متفاوت‌اند.

وی این‌گونه ادامه داد:

هرچه ما از زاویه‌‌ی دید گسترده‌تری به جایگاه نینتندو به‌عنوان یک کمپانی فعال در حوزه‌ی سرگرمی نگاه می‌کنیم، بیشتر و بیشتر به این مسأله فکر می‌کنیم که چگونه فیلم‌ها می‌توانند در دایره‌ی فعالیت‌های ما قرار بگیرند. ازاین‌رو این پتانسیل در ما وجود دارد که در آینده به فیلم‌های سینمایی و زمینه‌های مشابه نگاهی داشته باشیم.

pixels_donkey_kong دانکی کونگ در یکی از پوسترهای فیلم پیکسلز

البته نینتندو کاملاً با دنیای سینما بیگانه نیست. فیلم Super Mario Bros که در سال ۱۹۹۳ اکران شد، تلاشی بود برای ارائه‌ی اقتباسی سینمایی از ماریو که البته در گیشه بسیار ضعیف ظاهر شد. اخیراً هم فیلم اکشن-کمدی پیکسلز (Pixels) در میان جمع انتخابی‌اش از شخصیت‌های معروف بازی‌های رایانه‌ای، دانکی کونگ نینتندو را به سالن سینما برد. پیش از آن هم اطلاعاتی از تعدادی ایمیل به دست آمده بود که از تلاش سونی پیکچرز برای کسب رضایت نینتندو، جهت ساخت یک اثر انیمیشن از شخصیت ماریو، حکایت داشت. در آن سو، در اوایل سال جاری میلادی هم گزارشی مبنی بر اقدامات نینتندو در راستای ساخت مجموعه‌ی تلویزیونی «افسانه‌ی زلدا» برای نت‌فلیکس، منتشر شده بود که البته با تکذیب این کمپانی ژاپنی روبرو شد.

در این میان، روی آوردن به سینما تنها راهکار تجاری جدیدی نیست که نینتندو به آن فکر می‌کند؛ چرا که این کمپانی مدتی پیش قراردادی را با یونیورسال پارکز، جهت آوردن شخصیت‌های‌اش به پارک‌های تفریحی، امضا کرده بود.

نظر شما چیست؟ شما انتظار دارید کدام‌یک از آثار نینتندو را در قالب یک اقتباس سینمایی ببینید؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده