نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

فروش کنسول Wii U نینتندو از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشت

امروز در گزارشی که توسط نینتندو منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که کنسول خانگی Wii U نینتندو با فروش ۴۷۰ هزار دستگاه در بازه زمانی آوریل تا ژوئن ۲۰۱۵ (فروردین تا خرداد ۱۳۹۴) از مرز ده میلیون دستگاه گذشت. با زومجی همراه باشید.

بنابر گفته نینتندو، Wii U توانست در فاصله بین فروردین تا خرداد ۱۳۹۴، ۴۷۰ هزار دستگاه به فروش برساند. هرچند این تعداد فروش از تخمین خود نینتندو کمتر است و سال گذشته در همین بازه زمانی‌ نینتندو موفق به فروش ۵۰۰ هزار دستگاه از این کنسول شد، اما با این حال تعداد کل فروش کنسول Wii U به ۱۰.۱ میلیون دستگاه رسید.

در حال حاضر، Wii U در امریکا با فروش کلی‌ ۴.۸ میلیون دستگاه از نقاط دیگر جهان پرطرفدار تر است. Wii U در ژاپن ۲.۴ دستگاه فروش کرده است و در نقاط دیگر دنیا نیز این عدد به ۲.۶میلیون دستگاه رسیده است.

نینتندو پیشبینی‌ کرده که از آوریل ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار Wii U دیگر به فروش خواهد رساند. کنسول Wii U در نوامبر ۲۰۱۲ (آبان ۱۳۹۱) و یک سال زودتر از پلی‌استیشن 4 عرضه شد. در ماه مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) سونی اعلام کرد که پلی‌استیشن 4 با فروش ۲۰.۲ دستگاه به سریع‌ترین و قوی‌ترین فروش کنسول‌های خانگی در تاریخ پلی‌استیشن دست یافته است. مایکروسافت نیز اخیرا هیچ گزارشی مبنی بر تعداد فروش ایکس‌باکس وان منتشر نکرده است.

در ماه مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) ، نینتندو به طور رسمی‌ اعلام کرد که کنسول بعدی آنها NX نام خواهد داشت. هنوز هیچگونه اطلاعاتی‌ در مورد سخت‌افزار این کنسول منتشر نشده است و نینتندو تا سال ۲۰۱۶ برنامه‌ای‌ برای رونمایی از سخت‌افزار این کنسول ندارد. در زمان معرفی‌ NX نینتندو اعلام کرد که جدیدترین کنسول آنها یک مفهوم کاملا جدیدی به بازیکنان معرفی‌ خواهد کرد.

پیشتر نیز گزارشی منتشر شده بود مبنی بر اینکه نینتندو ممکن است از ماه اکتبر (مهر) به ساخت کنسول بعدی خود به نام NX مشغول شود. دلیل این حدس و گمان‌ها قراردادی بود که نینتندو با شرکت فاکس‌کان الکترونیکز امضا کرده بود. پس از اعلام خبر ساخت کنسول جدید، نینتندو اعلام کرد که به پشتیبانی‌ از کنسول‌های قدیمی‌ خود یعنی Wii U و 3DS ادامه خواهد داد و انتشار کنسول جدید تأثیری بر بازی‌هایی که برای این دو کنسول منتشر می‌شود نخواهد داشت. نیتندو در این باره گفته بود:

NX یک پلتفرم جدید خواهد بود به همین دلیل باید از صفر ساخته شود. هنگامی که NX عرضه شود، تعداد زیادی کنسول Wii U و 3DS در بازار وجود خواهد داشت. به همین دلیل و از نقطه نظر تجاری، اینکه ما بخواهیم پشتیبانی‌ خود را از این دو کنسول قطع کنیم اصلا مقرون به صرفه نیست.

همچنین نینتندو تأکید کرد که NX یک جایگزین برای Wii U و 3DS نخواهد بود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده