نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰

حدس ها و گمانه زنی هایی در رابطه با داستان بازی Fallout 4

استودیوهای بازیسازی همیشه علاقه دارند در بازی‌های خود که به یک سری تبدیل شدند داستان تقابل چند گروه را به شکل‌های مختلف تعریف کنند. بتسدا یکی از همان تولید‌کنندگان است که احتمالا در بازی Fallout 4، به بازگویی داستان برخی از گروه‌های پرطرفدار این سری و مشاجراه میان آن‌ها خواهد پرداخت. با زومجی همراه باشید.

درحالی که وقایع قسمت جدید بازی Fallout این بار در شهر باستِن آمریکا رخ می‌دهد، انتظار می‌رود در بازی شاهد برخی از مناطق معروف این شهر باشیم. تا امروز در نمایش‌های بازی پارک فِنوِی و برخی قسمت‌های مهم این شهر را مشاهده کردیم. اما یکی از قسمت‌هایی که هنوز در نمایش‌های بازی مشاهده نکردیم، موسسه تکنولوژی که در سری Fallout با نام The Institute (موسسه) شناخته می‌شود است.

از زمان بمباران هسته‌ای، موسسه به یکی از مناطق مهم و اصلی سری فال‌اوت تبدیل شده است. در قسمت‌های قبلی این سری مشخص شد هاوس، شخصیت اصلی بازی Fallout: New Vegas در این موسسه درس خوانده است. اما این مسائل چه ارتباطی به تعریف کردن مجدد داستان برخی از گروه‌های معروف فال‌اوت در نسخه چهارم این سری دارد؟ همه چیز از ماموریت «The Replicated Man» در بازی Fallout 3 آغاز می‌شود.

این ماموریت با برخورد شما با شخصیتی با نام دکتر زیمِر آغاز می‌شود. زیمر به دنبال یکی از کارمندان موسسه با نام هارکنِس که توسط سیستم‌عامل اندروید تولید شده است. یکی از نگرانی‌های موسسه، تکنولوژی پیشرفته هارکنس است که فراتر از هوش انسان‌ها است. از این موجودات به عنوان برده در موسسه استفاده می‌شود و برخی از آن‌ها که هوش بسیار بالایی دارند، تصمیم به فرار از موسسه و نجات از بردگی گرفتند. اگر این موجودات هوشمند فرار کنند، توسط گروهی با نام «سینت» شکار می‌شوند.

Fallout_4

 

این ماموریت به افتخار گروه بِلِید رانِر (Blade Runner) انجام می‌شود که برخی از اعضای آن از همین هارکنس‌ها تشکیل شده است. برخلاف موسسه و گروه سینت، گروهی دیگر با نام رِیل‌رود (Railroad) وجود دارند که حامی هارکنس‌ها و فرار آن‌ها از بردگی هستند. این گروه حتی با تغییر چهره هارکنس‌ها و پاک کردن حافظه آن‌ها سعی در فراری دادن هارکنس‌ها از دو گروه مخالف دیگر در بازی دارند. در ماموریت The Replicated Man شما باید تصمیم بگیرید با گروه ریل‌رود برای آزادی هارکنس‌ها یا سینت و موسسه برای دستگیری و تحویل دادن این موجودات همکاری کنید.

باوجود این‌که در تمامی قسمت‌های قبلی سری Fallout موسسه تکنولوژی، گروه ریل‌رود، هارکنس‌ها و درگیری‌های آن‌ها بخش مهمی در بازی بوده، بدون شک در بازی Fallout 4 شاهد وِجهه دیگری از تقابل این چند گروه متفاوت با یکدیگر خواهیم بود. چگونه بتسدا این بار داستان این مقابله را تعریف خواهد کرد، این سوالی است که در زمان انتشار بازی و تجربه آن به پاسخ آن خواهیم رسید.

وقایع Fallout 4 در شهر بوستن آمریکا اتفاق می‌افتد و براساس اطلاعات منتشرشده در کنفرانس بتسدا، این دومین باری است که بمب‌های اتمی به زمین اصابت کرده و در نتیجه همه‌چیز سخت‌تر از گذشته است.

Fallout 4

 

اگر هنوز رونمایی کامل این بازی و تریلرهای منتشرشده را مشاهده نکردید، می‌توانید از طریق زومجی به مشاهده ویدیوهای منتشرشده بازی Fallout 4 در کنفرانس بتسدا بپردازید.

بازی Fallout 4 در تاریخ ۱۰ نوامبر (نوزدهم آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده