نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵

ماد‌های بازی Fallout 4 از حالا در دست ساخت هستند

بازی Fallout 4 از همین حالا توجه مادسازها را به خود جلب کرده است؛ یکی از آنها به نام Zealotlee که سابقه‌ی ساخت ماد برای بازی Fallout 3 را نیز دارد، اعلام کرده که پروژه‌ی جدیدش برای Fallout 4 را شروع کرده است.

Zealotlee در انجمن وبسایت شرکت بتسدا، اولین ماد خود برای بازی Fallout 4 را معرفی کرد. این ماد که فعلا در مرحله‌ی طراحی اولیه قرار دارد، به محض اینکه ابزار مادسازی Fallout 4 به طور رسمی عرضه شود، یک تفنگ ریلی را به بازی اضافه می‌کند. شما می‌توانید تصاویر این اسلحه را در وبسایت Imgur تماشا کنید.

نکته‌ی جالب در مورد Fallout 4 این است که علاوه بر رایانه‌های شخصی، نسخه‌ی ایکس‌باکس وان این بازی نیز از مادها پشتیبانی می‌کند؛ احتمالا نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 نیز دارای چنین قابلیتی خواهد بود. Fallout 4 در تاریخ ۱۹ آبان ۹۴ منتشر خواهد شد.

معمولا بازی‌های بتسدا که برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌شوند دارای مادهای زیادی هستند؛ نمونه‌ی بارزش هم بازی The Elder Scrolls V: Skyrim. اما در ادامه می‌خواهیم به شماره‌ی قبلی همین مجموعه‌ی فال‌اوت بپردازیم. Fallout 3 که اکنون چیزی نزدیک به ۷ سال از انتشارش می‌گذرد مادهای پرشماری داشت که از میان آنها ۵ ماد را در فهرست زیر معرفی کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

 

Fallout-3-Mod-Sydney-Follower

Sydney Follower

وقتی که یک مادساز به نام drg6520 برای اولین بار Fallout 3 را بازی کرد، با یک مسئله‌ی ناامیدکننده مواجه شد: شخصیت «سیدنی» که به نظر می‌رسید می‌تواند یک همراه سودمند باشد، قابل انتخاب کردن نبود و نمی‌شد او را به خدمت گرفت. بنابراین drg6520 تصمیم گرفت تا ماد Sydney Follower را بسازد و این شخصیت را به لیست همراهان بازی اضافه کند.

سازنده‌ی این ماد فقط چند دیالوگ ساده برای انتخاب کردن سیدنی را به بازی اضافه نکرده است؛ او محتواهای بسیار زیادی را در قالب این ماد ارائه کرده که باعث می‌شوند سیدنی به یکی از بهترین همراهان شخصیت اصلی در مجموعه‌ی فال‌اوت تبدیل شود. جالب است بدانید که او در بازی یک شخصیت خشک و بی‌روح نیست؛ سیدنی بیش از ۴۰۰ خط دیالوگ دارد که همه‌ی آنها توسط صداپیشه‌ی اصلی این شخصیت گفته شده‌اند. چنین دقت و توجهی در ساخت یک ماد واقعا قابل تقدیر است. [دانلود]

 

Fallout-3-mod

Alton, IL

Alton, IL احتمالا بزرگترین و گسترده‌ترین ماد Fallout 3 است. این ماد همان‌طور که از نامش پیداست به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا در شهر آلتون واقع در ایالت ایلینوی امریکا به گشت و گذار بپردازند، ماموریت‌های مختلفی را انجام دهند و با شخصیت‌هایی که به لطف استفاده از صداپیشگان حرفه‌ای، واقعا زنده به نظر می‌رسد تعامل داشته باشند.

Alton, IL که برای ساخت آن حدود دو سال زمان صرف شده است، نه تنها به لحاظ گستردگی، بلکه از نظر توجه به جزییات نیز یک ماد استثنایی است. ماموریت‌های اصلی متنوع و یک داستان جذاب و پیچیده کمک می‌کنند تا این ماد به یکی از پردانلودترین مادهای Fallout 3 تبدیل شود. اگر محتواهای دانلودی این بازی را تجربه کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم Alton, IL را نیز از دست ندهید که به لحاظ وسعت چیزی از یک DLC کم ندارد. [دانلود]

 

Fallout-3-Mod-Flora-Overhaul

Flora Overhaul

Vurt نام مادسازی است که به خاطر خلق محیط های زیبا و پوشیده از گیاهان متنوع معروف است. هنرنمایی او در خلق ماد Flora Overhaul برای بازی Fallout 3، جانی دوباره به محیط‌های متروک و آخرالزمانی شهر واشنگتن بخشیده است. در واقع Vurt فقط به دستکاری رنگ‌ها و اضافه کردن چند آیتم به محیط‌های بازی بسنده نکرده است؛ در Flora Overhaul شاهد بازآفرینی تمام بافت‌های محیط هستیم که این امر اتمسفر مکان‌های مختلف را به طور کلی دگرگون می‌کند.

حتی اگر از محیط‌های طبیعی و جنگلی خوش‌تان نمی‌آید باز هم Flora Overhaul می‌تواند با تم‌های متفاوتش شما را راضی نگه دارد. این ماد در مجموع دارای چهار حالت مختلف است که می‌توانید به دلخواه یکی از آنها را انتخاب کنید. این حالت‌ها عبارتند از: محیط‌های جنگلی، مرده، ویران شده و کمتر تغییر یافته. با این وجود حالت جنگلی بهترین طراحی را در بین سایرین دارد و محیط‌های Fallout 3 را تا حدی شبیه بازی The Last of Us می‌کند.

اگر Fallout 3 را به پایان رسانده باشید و مکان‌های بازی برای شما تکراری و خسته‌کننده شده باشند، ارزش Flora Overhaul را بیشتر درک خواهید کرد. [دانلود]

 

Fallout-3-Mod-Fellout

Fellout

دانلود و نصب Fellout یکی از بهترین راه‌ها برای زیباتر کردن ظاهر Fallout 3 است. این ماد جدای از اسم جالبی که دارد، با تغییرات کوچکی که در جلوه‌های بصری بازی ایجاد می‌کند باعث می‌شود تا دنیای ویران‌شده‌ی بازی طبیعی‌تر و گیراتر از قبل به نظر برسد. مهمترین ویژگی این ماد، حذف لایه‌ی سبزرنگی است که مثل یک فیلتر عکاسی روی تمام صحنه‌های Fallout 3 اِعمال شده است. Fellout همچنین باعث می‌شود تا افکت آب در بازی شفاف‌تر و واقعی‌تر شود.

شاید در نگاه اول این ماد جذابیت زیادی به همراه نداشته باشد، اما اگر به دنبال یک تجربه‌ی خالص و جذاب در Fallout 3 هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما Fellout را امتحان کنید. با استفاده از این ماد، شب‌های تاریک‌تر و مکان‌های هراس‌انگیزتری در انتظار شما خواهد بود. [دانلود]

 

Fallout-3-Mod-Fallout-Wanderers-Edition-FWE

Fallout Wanderer's Edition

اگر می‌خواهید فقط با نصب یک ماد بیشترین تغییرات مثبت را در Fallout 3 شاهد باشید، Fallout Wanderer's Edition مناسب‌ترین گزینه برای دانلود کردن است. این ماد (که بیشتر شبیه یک محتوای دانلودی مستقل است) علاوه بر تغییرات متعددی که در مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی به وجود می‌آورد، محتواها و آیتم‌های زیادی را نیز به آن می‌افزاید. المان‌های نقش‌آفرینی بازی به کمک این ماد هدفدارتر می‌شوند و وابستگی بیشتری به رفتارها و انتخاب‌های بازیکنان پیدا می‌کنند. همچنین تغییرات جزیی در حالت اول‌شخص بازی اعمال شده است که استفاده از آن را چالش‌برانگیزتر می‌کند.

با اینکه در Fallout Wanderer's Edition سلاح‌ها و زره‌های جدید و قدرتمندی به بازی اضافه می‌شوند، اما وجود نبردهای سنگین و جراحات بیشتر، تعادل سختی بازی را حفظ می‌کند. با استفاده از این ماد حدود ۴۰ سلاح از بازی‌های قبلی مجموعه به Fallout 3 اضافه می‌شوند که می‌توانید آنها را در نقاط مختلف نقشه‌ی پهناور بازی پیدا کنید.

وجود صدها آیتم جدید و همچنین تغییرات گسترده در گیم‌پلی بازی باعث می‌شوند که این ماد Fallout 3 را به یک بازی کاملا جدید تبدیل کند؛ یک بازی جدید که شاید از بازی اصلی جذاب‌تر باشد. [دانلود]

منبع: VG 247 و What Culture


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده