تاد هاوارد از دلیل بیش از حد بزرگ بودن بازی‌های استودیو Bethesda می‌گوید

یک‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تاد هاوارد، کارگردان بازی استارفیلد شرکت بتسدا
تاد هاوارد می‌گوید در استودیو Bethesda چیزی از بازی‌ها حذف نمی‌شود و همین موضوع دلیل بیش از حد بزرگ بودن آن‌ها است.
تبلیغات

بیشتر طرفداران سبک نقش‌آفرینی، بازی‌های استودیو Bethesda را تحسین می‌کنند و از آن‌ها لذت می‌برند. آثار ساخته شده توسط بتسدا مانند فال‌اوت، استارفیلد و الدر اسکرولز، علاوه‌بر نقاط قوت مختلفی که دارند، به‌واسطه‌ی گستردگی محتوا و میزان ساعاتی که می‌توانید در آن‌ها صرف گشت و گذار کنید، به محبوبیت رسیدند. برای بعضی‌ها گستردگی این بازی‌ها به حدی است که برایشان دلهره‌آور یا به گفته تاد هاوارد «غیرمسئولانه» است. تاد هاوارد در مصاحبه اخیر خود توضیح داد که چرا بازی‌های بتسدا تا این حد وسعت دارند.

به گزارش رسانه Insider Gaming، آثار استودیو بازی‌سازی بتسدا در سال‌هایی که گذشت، جاه‌طلبانه‌تر و بزرگ‌تر شده‌اند. بازی Skyrim که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، یک نقشه وسیع در اختیار بازیکنان قرار داد تا صدها ساعت در آن به گشت و گذار بپردازند. بازی فال‌اوت ۴ که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، بزرگ‌ترین بازی با محوریت جهان آخرالزمانی در دوران خود بود که نه‌تنها توجه تمام جهان را به خود جلب کرد، بلکه تبدیل به پرفروش‌ترین عضو این مجموعه شد. در سال ۲۰۲۳ این تیم، بازی استارفیلد را پس از سال‌ها توسعه منتشر کرد که به بازیکنان امکان کاوش در جهانی با هزار سیاره مختلف را می‌داد.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که وسیع‌تر، لزوما به‌معنای بهتر نیست و آن‌طور که تاد هاوارد فکر می‌کند، ساخت دنیاهای بسیار بزرگ همیشه منطقی نیست. تاد هاوارد دراین‌باره می‌گوید:

ما چیزهای کمی را از بازی‌هایمان در بتسدا حذف می‌کنیم و همین باعث شده است تا بازی‌هایمان به‌شکل غیرمسئولانه‌ای بزرگ باشند. این البته برمی‌گردد به کل تیم که خلاقیت زیادی را وارد هر بازی می‌کنند. قطعا فقط من نیستم و من هم فکر می‌کنم که این چیزی است که واقعا این بازی‌ها را خاص می‌کند.
هدایت سفینه در بازی استارفیلد

این یک تلاش تیمی و آدابی است که در استودیو بازی‌سازی بتسدا رعایت می‌شود و براساس آن، همه چیز را در بازی قرار می‌دهند. البته ما می‌دانیم که چیزهای زیادی از بازی‌هایی مثل Fallout 4 حذف شده‌اند و این بدین معنا نیست که نباید چیزهای اضافی را حذف کنیم. حتی در بسیاری از موارد، چیزهایی که حذف می‌شوند دوباره به بازی برمی‌گردند.

بازی استارفیلد شاید به‌شکل عجیب و غریبی بزرگ باشد، اما استودیو بتسدا برای پر کردن فضاهای این بازی مشکل داشت. یکی از اصلی‌نقدها که به این بازی وارد شد، حس آب بستن به داستان و تکرار وقایعی است که قرار بود تا نقاط جذاب بازی باشند؛ از جمله تعداد زیادی غار و ساختمان که شامل دشمنانی در همان نقاط همیشگی هستند، آیتم‌های که در همان نقاط همیشگی هستند و بسیاری موارد دیگر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات