نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

شایعات قدیمی Fallout 4 باز هم خبر ساز شدند

مانند اکثر قریب به اتفاق بازی‌های ویدیویی، شایعات مختلفی پیرامون Fallout 4 مدت‌ها قبل از معرفی آن در فضای مجازی منتشر شد که این روزها دوباره قوت گرفته و باعث حرف و حدیث‌های زیادی شده است. با زومجی همراه باشید تا ماجرای آن‌ها را بررسی کنیم.

در چند سال گذشته اخبار زیادی در مورد نسخه‌ی بعدی Fallout به بیرون درز کرد که اکثر آن‌ها نادرست بودند. شاید تنها شایعه‌ای که به حقیقت پیوست آگهی استخدام بتسدا برای دو گوینده‌ی مرد و زن برای یک بازی جدید بود که اواخر سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

اما چند روز بعد از معرفی رسمی بازی، ماجرای یکی از این شایعات دوباره داغ شد و کاربران اینترنت واکنش‌ زیادی به آن نشان دادند. حدود یازده ماه پیش پستی در وبسایت رِدیت منتشر شد که اطلاعات زیاد و ظاهراً دقیقی را به صورت لیست‌ شده به اشتراک گذاشت. آن پست را شخصی به نام ساندرا رید منتشر کرده بود که ادعا می‌کرد کارمند بتسدا بوده و نسخه‌ی بعدی Fallout را بازی کرده است. بعد از انتشار خبر معرفی رسمی بازی و اولین تریلر آن، این پست قدیمی دوباره در ردیت پربیننده شد و به یکی از لینک‌های داغ این وبسایت تبدیل شد.

اما مشکل اینجا است که این اطلاعات پست به احتمال زیاد تقلبی هستند. از جمله نکات مهمی که در این شایعه آمده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسخه‌ی ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 بازی مدتی بعد از نسخه‌ی نسل هشتم و بر پایه‌ی موتور بازی Skyrim منتشر می‌شود.fallout-4-vault-dweller-dog
  • می‌توانید فایل‌های ذخیره‌ی نسخه‌ی قبلی را به این نسخه انتقال دهید که با توجه به انتخاب‌های قبلی، روی داستان جدید تأثیر می‌گذارد.
  • در حالت داستانی بازی تنها می‌توانید با یک شخصیت مرد بازی کنید.
  • نقشه‌ی Fallout 4 تقریباً سه برابر بزرگ‌تر از Skyrim است.
  • داستان بازی در سال ۲۲۸۷ و در شهر بوستون اتفاق می‌افتد.
  • نسخه‌ی نسل هشتم و رایانه‌های شخصی در ماه اکتبر و نسل هفتم در دسامبر ۲۰۱۵ منتشر می‌شود.

این اطلاعات اذعان می‌کنند که کاربر می‌تواند فایل‌های ذخیره‌ی خود را از بازی قبلی، تنها به نسخه‌ی نسل هفتم بازی جدید منتقل کند. با فرض اینکه اصلاً نسخه‌ی نسل هفتمی وجود داشته باشد، چرا بتسدا باید چنین قابلیت مهمی را تنها برای کاربران ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 فراهم کند؟ در طول چند روز گذشته بعضی‌ها به این نکته اشاره کرده‌اند که بخشی از این اطلاعات مانند شهر بوستون و اینکه شخصیت اصلی بازی می‌تواند حرف بزند، صحیح هستند. اما وب‌سایت کوتاکو چند ماه قبل از انتشار آن اطلاعات، چند سند مربوط به استخدام صداپیشه توسط بتسدا را منتشر کرده بود که در آن‌ها به این دو مورد اشاره شده بود. همچنین در شایعات آمده که در حالت داستانی بازی تنها می‌توان با یک شخصیت مرد بازی کرد اما آگهی بتسدا هم به شخصیت مذکر و هم مونث اشاره می‌کرد.

ساندرا رید ادعا می‌کرد که نام او واقعی است و قبلاً در بتسدا مشغول به کار بوده اما به دلیل انتشار این اطلاعات اخراج شده است، اما هیچ نشانه‌ای از شخصی به این نام که تا به حال در این شرکت کار کرده است وجود ندارد. او همچنین اشاره می‌کند که بعضی از اولین اطلاعات Fallout 4 را در اختیار وبسایت کوتاکو گذاشته که این وبسایت چنین ادعایی را به طور کامل رد می‌کند.

با همه‌ی این تفاسیر، تنها باید منتظر کنفرانس بتسدا در E3 باشیم و اهمیتی به این شایعات قدیمی و نادرست ندهیم.

منابع: Kotaku و Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده