نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹

سیستم شهرت در Star Wars Outlaws روی گیم‌ پلی بازی تأثیر می‌گذارد

طبق گفته توسعه‌دهندگان، سیستم شهرت در Star Wars Outlaws تأثیری روی داستان اصلی بازی نخواهد داشت و در عوض گیم‌پلی را متحول می‌کند.

توسعه‌دهندگان Star Wars Outlaws می‌گویند سیستم شهرت این بازی به‌جای تاثیر روی داستان اصلی، دنیای اطراف کی وس، شخصیت اصلی را شکل می‌دهد. آلیس رندل، طراح ارشد سیستم‌های روایی بازی Star Wars Outlaws، در مصاحبه‌ای با رسانه گیم‌اینفورمر توضیح داد که اتفاقات اصلی بازی همچنان سر جای خود باقی خواهند ماند. سیستم شهرت که جایگاه شما را در میان گروه‌های اصلی که کی در طول بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شود، تعیین می‌کند، بیشتر برای تغییر گیم‌پلی و نحوه پیشروی بازیکن در داستان طراحی شده است، اما روی داستان اصلی بازی تأثیری نمی‌گذارد.

رندل یک مثال می‌زند: «اگر مجبور باشید چیزی از پایک‌ها دزدی کنید و شهرت بدی نزد آن‌ها داشته باشید، آن‌ها کار شما را خیلی سخت‌تر می‌کنند. از‌طرف دیگر، اگر شهرت خوبی نزد آن‌ها داشته باشید، شاید بتوانید بدون دردسر وارد قلمروی آن‌ها شوید و آن وسیله را بردارید.»

اگر فکر می‌کنید دزدی از پایک‌ها ممکن است به شهرت شما نزد آن‌ها لطمه بزند، حق با شما است. رندل توضیح می‌دهد که این هم عمدی است، زیرا این ذات معامله‌گرانه‌ دنیای زیرزمینی است. ممکن است در بخشی از داستان شهرت خوبی داشته باشید، اما خیلی زود شهرتتان خراب شود و برعکس. او می‌گوید: «این شهرت است، نه دوستی. این‌ها اتحادهای موقتی هستند. تاثیر شهرت بیشتر در واکنش دنیای بازی به شماست.»

کی وس درحال مبارزات بازی Star Wars Outlaws

این واکنش‌ها در طول بازی در حالت‌های مختلف و کوچک دیده خواهند شد. شاید بسته به اینکه نیروهای کنترل‌کننده‌ برخی مناطق چقدر شما را دوست دارند، راحت‌تر بتوانید در آن‌ها حرکت کنید. شاید برخی فروشندگان از شما پول بیشتر یا کمتری طلب کنند. شاید در یک مسیر داستانی با یک دوراهی روبه‌رو شوید و باتوجه‌به رابطه‌تان با یک گروه خاص، یک مسیر را به مسیر دیگر ترجیح دهید. این موضوع که سیستم شهرت، داستان اصلی بازی Star Wars Outlaws را خیلی دستکاری نکند، چندان غافلگیرکننده نیست.

باتوجه‌به اینکه این بازی اثری با داستان نسبتا خطی توصیف شده است، اگر در دنیای کنترل‌شده‌ای مثل جنگ ستارگان به‌خصوص در بازه‌ زمانی محدودی مثل این بازی که درست بین فیلم The Empire Strikes Back و فیلم Return of the Jedi قرار می‌گیرد، شاهد انشعاب‌های داستانی زیادی بودیم، این موضوع قطعا باعث تعجب بود. بااین‌حال جالب خواهد بود که درباره کی وس و دوستانش بیشتر بدانیم و احتمالا یوبیسافت امسال تابستان موارد بیشتری برای نمایش داشته باشد.

بازی Star Wars Outlaws در تاریخ ۳۰ اوت (۹ شهریور) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد.


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده