// یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹

امکان خرید بازی Helldivers 2 در بسیاری از کشورها دیگر ممکن نیست

سونی در راستای تصمیمات اخیر خود پیرامون داشتن حساب کاربری پلی استیشن برای تجربه Helldivers 2 روی استیم، این بازی را از دسترس فروشگاه کشور‌های مختلف خارج کرد.

شرکت سونی پس از اجباری کردن ورود به حساب کاربری پلی استیشن برای تجربه Helldivers 2 روی کامپیوتر از تاریخ ۱۵ خرداد (۴ ژوئن)، این بازی را از فروشگاه کشورهایی که به‌صورت رسمی از آن پشتیبانی نمی‌شود حذف کرد. SteamDB فهرستی طولانی از تمامی فروشگاه کشور‌هایی را که دیگر هل‌دایورز ۲ در آن‌ها در دسترس نیست منتشر کرده است. به‌نظر می‌رسد که سونی با حذف کردن بازی از فروشگاه‌های مختلف، قصد صرف‌نظر از تصمیم اولیه‌ی خود را ندارد.

گزارش‌های مختلف حاکی از آن‌ است که بسیاری از طرفداران با وجود زمان بالای تجربه بازی خود، این اثر را ریفاند کرده‌اند که در حالت عادی اگر مدت زمان تجربه بازی بیش از ۲ ساعت باشد، امکان استرداد وجه وجود نخواهد داشت. باید در نظر داشت که تصمیم سونی پیرامون اجباری شدن داشتن حساب کاربری پلی استیشن برای تجربه Helldivers 2 روی استیم، موضوع جدیدی نیست؛ چراکه چنین محدودیتی در روزهای ابتدایی عرضه بازی وجود داشت، اما به‌دلیل وجود مشکلات سروری این شرکت به‌صورت موقت این الزام را برداشت تا استودیو Arrowhead Games موارد یادشده را برطرف کند.

طی سال‌‌های گذشته کاربران کشور‌های مختلف می‌توانستند آزادانه حساب‌ کاربری PSN بسازند. با در نظر داشتن در دسترس نبود پشتیبانی سونی در تعدادی از کشور‌ها، این مسیری است که سونی برای پیشبرد بازی Helldivers 2 درنظر گرفته است؛ مسیری که خشم و ترس طرفداران را در پی داشته است. این موضوع باعث شد تا کاربران بیش از ۱۰۰ هزار نقد منفی به هل‌دایورز ۲ وارد کنند. هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار صاحبان بازی در کشورهای خارج از پشتیبانی است.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده