// دوشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

یوبیسافت مالکیت The Crew را از خریداران سلب کرد

به‌نظر می‌رسد که شرکت یوبیسافت پس از خاموشی سرورهای The Crew مالکیت بازی را از خریداران سلب کرده است.

خاموشی همیشگی سرورهای بازی یا وجود DRM، بی‌ثباتی صنعت بازی‌های ویدیویی را نشان می‌دهد؛ مواردی که تهدیدی دائمی برای مالکیت‌ دیجیتالی بازی‌ها به‌حساب می‌آیند. اکنون به‌نظر می‌رسد که اقدام غیرمنتظره یوبیسافت در سلب مالکیت بازی The Crew تأکیدی دوباره روی همین موضوع دارد.

یوبیسافت امید گیمرها برای تجربه دوباره The Crew را نقش بر آب کرد

شرکت یوبیسافت در تاریخ ۱۲ فروردین (۳۱ مارس)، سرورهای بازی The Crew را خاموش کرد. این کار بازیکن‌ها را از تجربه بازی محروم کرد که نیاز همیشگی به اتصال اینترنت داشت. با اینکه تعدادی از بازیکن‌ها به عرضه به‌روزرسانی‌هایی توسط طرفداران برای تجربه دوباره The Cew امید داشتند، یوبیسافت با سلب مالکیت بازی از خریداران این امید‌ها را ناامید کرد.

به بیان دیگر، افرادی که پیش‌تر این بازی را خریداری کرده بودند، دیگر به این اثر دسترسی ندارند. یکی از کاربران انجمن ردیت ادعا کرد که صفحه فهرست بازی‌هایش پیغام: «شما دیگر به این بازی دسترسی ندارید. چرا برای ادامه ماجراجویی‌ فروشگاه را بررسی نمی‌کنید؟» را نمایش می‌دهد.

هنوز بیانیه‌ای رسمی از سوی یوبیسافت در پاسخ به اتفاق یادشده منتشر نشده است، اما این موضوع نارضایتی گسترده طرفداران را به‌همراه داشت. کاربران هنگام خرید یک بازی انتظار دارند که حتی پس از خاموشی سرورها بتوانند تا ابد مالک آن محصول باشند. این شرکت با سلب مالکیت بازی، دسترسی موقت گیمرها به آثار را به نمایش می‌گذارد که این اتفاق برای بسیاری از کاربران خوشایند نخواهد بود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده