نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹

احتمال ساخت بازی های جدید Warcraft توسط استودیوهای دیگر وجود دارد

مدیرعامل مجموعه Warcraft می‌گوید بلیزارد آماده واگذاری لایسنس آی‌پی این سری به توسعه‌دهندگان ترد پارتی است.

جان هایت، مدیرعامل مجموعه وارکرفت در مصاحبه با وبسایت IGN به سؤالی که درباره تمایل این شرکت برای واگذاری لایسنس IP بازی‌های Warcraft به استودیوهای دیگر پرسیده شد، پاسخ مثبت داد تا مشابه کاری که رایت گیمز با League of Legends کرد، به ساخت بازی‌های اسپین‌آف این سری بپردازند. هایت اینگونه پاسخ می‌دهد که بلیزارد از این ایده استقبال می‌کند اما تنها در شرایطی با آن موافقت خواهد کرد که «شریک مناسبی» برای این امر پیدا شود و دیگر شرایط آن نیز برای آن‌ها قابل قبول باشد.

او در بخشی از توضیحات خود در اینباره می‌گوید: «ما کاملا آماده پذیرش این ایده از سوی کسانی هستیم که واقعا می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستیم و ایده‌های جذابی هم برای ارائه در دنیای وارکرفت دارند. اگر احساس کنیم این ایده‌ها می‌توانند به سطح مورد نظر ما برسند، قطعاً از آن استقبال می‌کنیم. فکر می‌کنم اگر بتوانیم شریک مناسبی را برای این کار پیدا کنیم، در شرایط مناسب و به‌ویژه در ژانرهایی که واقعاً خود ما توانایی لازم برای درخشیدن در آن را نداریم، می‌توانیم آن را یک شریک ایده‌آل در نظر بگیریم.»

یکی از شخصیت‌های بازی World of Warcraft

هایت در ادامه خاطر نشان کرد که باوجود علاقه او برای گسترش آی‌پی Warcraft به رنج وسیع‌تری از مخاطبان، او همچنین نگران از دست رفتن علاقه‌ی جامعه مخاطبان فعلی این بازی است. «من از این ایده استقبال می‌کنم چراکه می‌خواهم وارکرفت را بیش از آنچه هم‌اکنون شاهد آن هستیم در میان مخاطبان ببینیم. از‌طرفی نمی‌خواهم آنقدر شتاب‌زده عمل کنیم که دیگر قادر به خدمات‌رسانی به مخاطبانی که همین حالا داریم هم نباشیم.»

«اما فکر می‌کنم استفاده از پتانسیل شرکت‌های دیگری که علاوه‌بر برخورداری از ایده‌های جذاب، از نظر کیفی هم با ما اشتراکاتی دارند، برای ما مفید است. اما احتمالاً فهرست این شرکت‌ها خیلی محدود باشد، اینطور نیست؟»

براساس گزارشی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده بود، بلیزارد و NetEase روی پروژه World of Warcraft در پلتفرم موبایل همکاری می‌کردند اما نهایتا به‌دلیل اختلافات مالی این توافق لغو شد. بازی World of Warcraft امسال بیستمین سالگرد عرضه‌ی خود را تجربه می‌کند و دهمین بسته‌ی گسترش دهنده آن به‌نام The War Within برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده