نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵

وارکرفت برای تولید محتوا سراغ هوش مصنوعی نمی‌رود

کارگردان World of Warcraft اعلام کرد که از هوش مصنوعی برای تولید محتوای جدید استفاده نخواهند کرد.

با اینکه انتظار می‌رود توسعه‌دهندگان در آینده از پیشرفت‌های هوش مصنوعی در کاهش هزینه و زمان تولید بازی‌های ویدیویی استفاده کنند، به‌نظر می‌رسد که شرکت Blizzard Entertainment برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری در گسترش World of Warcraft ندارد. جان هایت، کارگردان World of Warcraft اخیرا در گفت‌وگو با رسانه IGN خاطرنشان کرد که بلیزارد از «یادگیری ماشینی» برای تسهیل فرآیندهای وقت‌گیر استفاده می‌کند، اما بیشتر عناصر هنری بازی ورلد آو وارکرفت توسط هنرمندان و طراحان واقعی ساخته می‌شوند.

بلیزارد از یادگیری ماشینی برای تسهیل کارهایی بهره می‌گیرد که انجام آن‌ها زمان‌بر یا دشوار است

جان هایت در این‌باره توضیح داد: «ما از فناوری یادگیری ماشینی برای سهولت انجام کارهایی استفاده می‌کنیم که کارکنان نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند یا انجام آن‌ها بسیار وقت‌گیر و دشوار است. شما می‌دانید که ما در World of Warcraft شخصیت‌های متعددی داریم و زره باید مناسب شکل بدن آن‌ها باشد. هنرمندان ما در گذشته مجبور بودند که زره‌ها را برای شکل بدن انسان بسازند و سپس آن‌ را برای تمام شخصیت‌های دیگر که دم، شاخ، پوزه یا موارد مشابهی داشتند، بازسازی کنند. این برای طراحان ما اصلا کار جالبی نبود.

در چند سال گذشته با خود گفتیم که شاید بتوانیم از یادگیری ماشینی استفاده کنیم تا حداقل ۹۰ درصد کار را انجام دهد و درنهایت هنرمندان بتوانند آن‌ها را کاملا با بدن هر شخصیت هماهنگ کنند. ما این موضوع را پیگیری کردیم و نتیجه بسیار خوب شده است. این کار به ما کمک کرد تا بتوانیم مجموعه‌های منحصربه‌فرد و بیشتری از زره‌ها بسازیم. طراحان ما هم این فناوری را دوست دارند؛ چراکه آن‌ها را از زحمت کارهای دشوار توسعه نجات داده است.»

یکی از کاراکترهای مجموعه بازی World of Warcraft

جان هایت در ادامه درباره تاثیر استفاده از هوش مصنوعی در بیکارشدن توسعه‌دهندگان صحبت کرد و گفت درحالی‌که بلیزارد همیشه به‌دنبال استفاده از فناوری‌های روز برای ساده‌سازی توسعه بازی‌ها است، درحال‌حاضر برنامه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی مولد جهت تولید محتوای World of Warcraft ندارد.

بلیزارد برنامه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در توسعه محتوای WoW ندارد

کارگردان World of Warcraft افزود: «من پسر یک مهندس هوانوردی و یک هنرمند طراح خوب هستم. مادرم مهندس هوانوردی و پدرم یک هنرمند عالی بود؛ بنابراین من قدردان فرآیندهای خلاقانه و آنچه که یک هنرمند در تخیل خود دارد، هستم. فکر می‌کنم هنرمندان بلیزارد از این می‌ترسند که هوش مصنوعی آن‌ها را بیکار کند و بی‌تردید دوست ندارند که کار آن‌ها بدون اجازه یا بدون قدردانی مورد استفاده قرار بگیرد؛ بنابراین فکر می‌کنم همه ما در حال پرداختن به این موضوع هستیم. با اینکه مسائل حقوقی و میزان استفاده از این فناوری اهمیت دارد، برنامه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در توسعه محتوای World of Warcraft نداریم.»

بلیزارد هم‌اکنون در حال تکمیل محتوای Dragonflight است و بسته الحاقی The War Within را برای بازیکن‌های World of Warcraft توسعه می‌دهد. این بازی اخیرا حالت بتل رویال جدیدی به نام Plunderstorm دریافت کرد که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد وارد نبردهای ۶۰ نفره شوند و پاداش‌های ارزشمندی به‌دست آورند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده